Spilltoppen V: Thief: The Dark Project

Nominert av oerhört

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Not

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Sneak … Stalk … Steal … Survive!

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Looking Glass Studios
Utgitt: 1998
Plattform: Windows

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon per medlem.

Grillet - hotprosent :
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot

Nominasjoner (nominert av):
Red Steel (Tales)
Vampire: the Masquerade: Bloodlines: (Lodin)
Tekken 5 (Nilo)
Fallout (Maximum)
Elder Scrolls IV: Oblivion (K999)
Silent Bomber (Psylopat)
Super Mario World (Agradula)
Paper Mario (Tutankoopa)
Baldur's Gate 2 (Tobias)
Silent Hill 2 (Cock McBalls)
Super Smash Bros Melee (Gekko)
Jet Set Radio Future (Sancti)
Oddworld: Abe's Oddysse (GarlandG)
Shadow of Memories (Aquila)
Fallout 2 (AzMan)
Suikoden 2 (Griever)
Under a Killing Moon (sheriffen)
Gitaroo Man (Klaymen)
Canis Canem Edit (Carlito)
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)

Lodin

Der Waaaah
Hawteti hawt hawt hawt! Sammen med Metal Gear Solid var dette spillet med på å definere det moderne snikespillet. Man lusker omkring i skyggene, skiter på seg når Zombiene dukker opp stjeler det meste av verdi som ikke er spikra fast. Garret er og en av tidenes stiligste hovedpersoner. Man kan ikke annet enn å elske dette spillet selv 9 år etter at det ble sluppet. :elsk:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ho-hum, litt småvanskelig for meg denne. Jeg fikk dette spillet da jeg var rundt 12, etter å hast hardt om det etter jeg prøvde en demo. Jeg elsket det første brettet, men blei salig skuffa da jeg møtte zombier i andre og tredje brett og ikke kunne luske rundt i skyggene og dra frem klubba lenger. Jeg endte på en hot for den heftige stemninga og for at spillet var bra originalt da det kom ut i sin tid. Antageligvis drar jeg det frem igjen i løpet av dagen. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Varmt som fy. Ikke nok med at det var med på å skape snikesjangeren, det starta en av mine favoritt-spillserier også. Når det er sagt er det mange feil i Thief I, men jeg tar på meg nostalgiens rosa pilotbriller og overser dem glatt. :elsk:

Kan også nevne at Thief II og III retta opp det aller meste som ikke var helt på stell i eneren, som tips til nye spillere.

Jeg elsker dette spillet! Nå må jeg nesten rote litt rundt i Skrothævven™ og se om jeg finner det, slik at jeg kan spille det igjen. Eller kanskje jeg bare skulle fått fingern ut og skaffet meg treern, som jeg enda ikke har spilt.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
knallspill uten like. Metal gear solid? snikesegrundtutenåblisettspill? HAH! Thief rocker den sjangeren.
Jeg synes det beste er 3'ern. det er kun en ting jeg ikke liker med thief
Opprinnelig skrevet av spoiler maybe
og det er robotdingsene. det ble litt for hightech for meg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del syntes de dingsene du refererer til passer ypperlig inn. Ettersom du spiller gjennom Thief-serien, ser du at
Opprinnelig skrevet av Spoiler ohoi
hver episode er tematisert rundt hver av de tre fraksjonene som er med på å kontrollere byen: Thief I kretser rundt Pagans, som er knyttet til det mystiske i naturen; Thief II kretser rundt Hammerites og kulten Mechanists, som tilber jern, stål og mekaniske duppeditter; Thief III kretser rundt Keepers, som bruker gammel magi for å beskytte seg selv og holde orden i byen.
Dette blir igjen reflektert i spillet, omgivelsene og oppdragene, og jeg synes det passer bra.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Thief: The Dark Project vil ikke funkeeeee! :emo:

Ifølge et eller annet forum må jeg rulle nvidia-driverne mine tilbake til 8x.xx (kjører 161.xx nå). Noen med nvidiakort som ikke sliter?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg vet iallfall at Thief ikke er spesielt glad i prosessorer med dual-core eller HyperThreading, og at du må låse oppfriskingstakten på skjermkortet til 60hz eller spille i Benny Hill-modus. Selv har jeg ATi, og her fungerer det greit, så jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg.

Siden det var jeg som foreslo dette spillet, sier det seg kanskje selv at jeg synes det er heitere enn heitest. Joda, du kan naturligvis klage på enkelte detaljer, men Thief er et av disse spillene som har en så fabelaktig stemning og et så strøkent konsept at slike imperfeksjoner blir nesten irrelevante.

Mellomfilmene virket helt usannsynlig freshe i 1998, og det morsomme er at de ikke egentlig har tapt seg noe særlig. Grunnmekanikken er også overlegen senere spill som Splinter Cell på en del felt, selv om jeg skal vokte meg vel for å kalle den perfekt.

Og så taupiler, da, dere. Der har du en idé noen burde lage et spill rundt. :)

Redigert: Jeg benytter forresten anledningen til å nominere min neste nominasjon, som vel blir evaluert til jul, og det skal være Appeal og Infogrames pengesluk/mesterverk Outcast.

Jante

privileged CIS shitlord
Ja, dette er heite saker! Hvis man ser på spillet med dagens øyne kan man nok bli litt skuffet, men jeg velger å la nostalgien råde. Hvis man derimot aldri har spilt Thief før, bør man kanskje teste Thief - Deadly Shadows først, spillet som i min mening er det beste i serien. Splinter Cell og MGS, gå å legg dere! :ninja:

Thief har jeg spil en del, men det er så lenge siden at jeg ikke husker annet enn at det var veldig bra. Så stemmer hot.

Thinaran: Bytt ut min nominasjon til Fahrenheit / Indigo Prophecy. Det blir det nok litt mer diskusjon ut av.

Halky

Veteran bruker ;)
Har ikke testet dette spillet eller noen andre i denne serien, så blir vel dumt av meg og stemme hot eller not her :p

Men før opp Company Of Heroes (PC) :) på listen din.

Har spillt det litt, eller det var nok ikke Thief, men en nyere versjon av thief. Men jeg spillte det på no gammelt skrap så det blei fort alt for jævlig med tanke på hakking og whatnot, så jeg stemmer ikke spillt

Lodin

Der Waaaah
Det bør vel kanskje nevnes at per i dag er det første spillet i serien man bør starte med 3. Det er fortsatt så nytt at grafikken er lekker og det er mer nybegynervennlig enn forgjengerne. Selvom historien er en fortsettelse trenger man ikke ha vært borti forgjengerne for å forstå hva som skjer.

Eller for å si det sånn, dette?

Eller dette? :v:

Hot. Det kan bli litt irriterende til tider, men stemningen trekker helt klart opp.

Hvis noen har tenkt å kjøpe det, vil jeg anbefale å bruke den siden her. Ligger en fin liten dobbelpakke der med Thief 1 og 2 for en billig penge. Pluss, den er konfigurert til å fungere for xp.

Lodin

Der Waaaah
Kjedelige med den pakka er at 1 bare er standardutgaven og ikke Thief Gold som hadde et brett ekstra og en del annet snacks.

Forøvrig testa jeg det akkurat og det vil ikke kjøre. Ikke så uventa med tanke på at jeg nå kjører dualcore. Er bare å skru av den ene prossesoren i biosen, men det er litt stress bare for å spille dette, T2 eller System Shock 2. :hmm:

Jeg savner kommentar fra de to som hittil har stemt "not". Kom igjen'a gutta, dette klarer dere å hoste opp noen argumenter for! ;)