Spilltoppen VII: Vampire the Masquerade: Bloodlines

Nominert av Lodin

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Not

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Litt forsinket, men her er nyeste spilltopp. Jeg vet ikke mye om dette spillet, så jeg skal la Lodin få presentere det, enten han vil eller ei!

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Troika Games
Utgitt: 2004
Plattform: Windows

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon per medlem.

Grillet - hotprosent :
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Red Steel - 15 % hot

Nominasjoner (nominert av):
Tekken 5 (Nilo)
Fallout (Maximum)
Elder Scrolls IV: Oblivion (K999)
Silent Bomber (Psylopat)
Super Mario World (Agradula)
Paper Mario (Tutankoopa)
Baldur's Gate 2 (Tobias)
Silent Hill 2 (Cock McBalls)
Super Smash Bros Melee (Gekko)
Jet Set Radio Future (Sancti)
Oddworld: Abe's Oddysee (GarlandG)
Shadow of Memories (Aquila)
Fallout 2 (AzMan)
Suikoden 2 (Griever)
Under a Killing Moon (sheriffen)
Gitaroo Man (Klaymen)
Canis Canem Edit (Carlito)
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nydelig setting i dette spillet. Endel teknisk småkrøll, men det spiller ingen rolle. Hot.

K999

Keystone State Of Mind
Har bare spilt rundt 30 min, og det var egentligt bare litt testing ut. Kan ikke si noe egentligt da, så det blir en ikke spilt.

Lodin

Der Waaaah
Dette er et av de spilla jeg elsker og aldri greier å gjøre meg ferdig med. Settingen er fantastisk. Den er goth og grim, men greier alikevel å ungå de tilhørende klisjene. Om noe gjør spillet mest narr av folk som Anne Rice og Nemi.
Som rollespill fungerer det utmerket. Man har en haug med klaner å velge i og noen av dem forandrer totalt måten man spiller på. Man kan være Brujah eller gangrel og bruke rå muskelkraft for å komme seg gjennom fiendene. Man kan magie eller skyte dem i filler som en Tremere eller Ventrue. Hvis sniking er mer din stil er Nosferatu valget. Eller man kan bare være spinnvill gal som en malkav og snakke med lyktestolper. Spillet blir altså rimlig forskjellig avhengig av hvilken klan man tilhører. Nosferatuer fek.s er avskylige så de må luske rundt i kloakken og ungå at folk ser dem. Når man så slenger til en haug med skills i alt fra å være sosial til å kunne dirke låser så skaper det sinnsykt med variasjon.
Skuespillet er fantastisk. Jeg har aldri vært borti et spill med en så realistisk gruppe snuskebukker. De er rett og slett utrolig bra skrevet og stemmegitt og den fantastiske måten de er animert er omtrent det eneste som forsvarer bruken av HL2motoren.
Selve gameplayet kan man muligens utsette litt på, men jeg syns de greier å blande RPG og action ypperlig. Ja, det suger å skyte på starten, men bare man får lagt litt XP i det og skaffer et orntlig våpen er man en real bad ass.
Når det gjelder bugs og slark så er de stort sett fjerna. Var en del grimme feil i starten, men det er en haug med folk som lager patcher til det selv den dag i dag. Sier litt om Troika at selv etter at de ble oppløst så var det to stykker som var villige til å bruke sin egen arbeidsløse fritid til å flikke på det. Per i dag er det et ekstremt stabilt spill og de høye systemkravene har lite å si siden folk har bedre maskiner.

Forøvrig vil jeg nominere Hotel Dusk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stort sett enig med det Lodin sier her, selv om han nok har spilt en god del mer enn det jeg har. Uansett tragisk at dette ikke fikk mer oppmerksomhet; dette er et fremragende eksempel på hvor bra den vestlige rollespillskolen kan være når folk bare får lov til å lage noe de helt tydelig bryr seg om.

En av de nyere favoritter det her. Masse unike steder å besøke, herlig stemning og ikke minst settingen. Hot.

Nå er det bare å vente på MMO'et, World of Darkness, fra CCP (folka bak EVE Online) og White Wolf Studios. Kan bli litt kult, selvom det mest sannsynlig blir et MMO.
Link

I

impywimpy

Gjest
Gjør noen ting bra, andre ikke fullt så bra. Alt i alt en positiv opplevelse, selv om jeg ikke kan si at det levde opp til forventningene mine. Verdt en gjennomspilling, dog. Hot.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg er helt enig med Lodin. Har vel spilt det 7 eller 8 ganger. Uten å runde det en eneste gang. hvorfor? jeg vet ikke. da tar det på en måte slutt. snufs.

nei, jeg elsker spillet og gir det en soleklar HOTTTT