Spilltoppen X: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nominert av K999

• Not

Stemmer: 0 0,0%
  • Ikke spilt

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Enda et sånt spill jeg ikke har peiling på. Stem ivei.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Bethesda/2K Games
Utgitt: 2006 (PC) / 2007 (konsoller)
Plattform: Windows/Xbox 360/PlayStation 3

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon per medlem.

Grillet - hotprosent :
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Red Steel - 15 % hot

Nominasjoner (nominert av):
Silent Bomber (Psylopat)
Super Mario World (Agradula)
Paper Mario (Tutankoopa)
Baldur's Gate 2 (Tobias)
Silent Hill 2 (Cock McBalls)
Super Smash Bros Melee (Gekko)
Jet Set Radio Future (Sancti)
Oddworld: Abe's Oddysee (GarlandG)
Shadow of Memories (Aquila)
Fallout 2 (AzMan)
Suikoden 2 (Griever)
Under a Killing Moon (sheriffen)
Gitaroo Man (Klaymen)
Canis Canem Edit (Carlito)
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)

Jante

privileged CIS shitlord
Driter i hva SHDR sier, Oblivion er heite saker. :elsk:

K999

Keystone State Of Mind
Enig der. Oblivion er et av di spilla som gjorde at jeg ikke angret lengre på Xbox 360 kjøpet mitt. Hadde ikke spilt ett så dypt og gjennomført RPG siden Morrowind. Har spilt dette i fullt så mye som jeg kunne ønsket men har en nærmere 30-40 timer spilt, og når jeg da kan si at jeg ikke har startet på hovedquestet, heller ikke vært i så mange guilds ennå, så må vel det bety at spillet er langt og kjekt? Ja. Spillet er definitvt HOT.

Dette avhenger ett hundre prosent av hva du forventer å få ut av et spill.

Hvis du liker veldefinerte spillsystemer, meningsfylt utfordring, gjennomført visuell stil, særpreget musikk og en designet utforskningsopplevelse, slik som SHDR, så feiler Oblivion på alle felt.

Hvis du derimot kjenner et stikk av lykke over å vandre gjennom en dårlig Ringenes Herre-ripoff og høre på generisk, men storslagen og hyggelig, fantasymusikk, og hvis du liker følelsen av at alt egentlig er ganske lett, bare man tar tiden til hjelp, så er Oblivion gull og grønne erter.

Jeg liker Oblivion, i hvert fall så lenge jeg slipper å høre noen påstå at det på noen måte er en kunstnerisk prestasjon, eller et strålende spill. Så jeg gir en varm stemme denne gangen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har brukt mange timer i Cyrodiil, mest for å utforske plassen og fordi det finnes så mye fint rask å stjæle og horder av generiske monstre å denge. Historien interesserer meg fint lite, men opplevelsen av å rusle rundt i noe som kan ligne på en faksimile av mitt eget kjære hjemland (riktignok med orker og sånt) for lenge, lenge siden, gjør Oblivion til en opplevelse verdt å få med seg.

Har bare spilt dette noen timer hos en kompis, som kjøpte 360 ved launch i motsetning til meg. Selv om det ikke appellerer så mye til meg, så gir jeg det likevel en hot, for det er helt klart et gjennomført spill. Jeg husker vi slet fryktelig i flere dager med mange av kampene, og kunne ikke forstå at vi var så dårlige. Det var helt til jeg fant at det var mulig å forandre vanskelighetsnivået, så det ble andre saker når vi fikk stilt det ned noen hakk.

Første NOT ser det ut til.

Spillet ga meg ingen grunn til å levle, alle levlet jo sammen med meg. Det ga meg ingen grunn til å utforske grotter, for det første var de like kjedelige og generiske alle sammen, og for det andre fant man aldri noe spennende nye items. Å utforske verdenen var fort gjort, siden man uansett ikke møtte farer, og man fikk aldri lyst til å dra tilbake til et sted.

Ingen utfordringer i form av sterke fiender man tidligere ikke kunne overkomme, og oppdageren i meg ble heller aldri vekket takket grusomt repetive omgivelser.

Det hjalp heller ikke at Xbox360-utgaven led av ulidelig dårlig framerate.

Første rollespillet jeg likte. Har spilt det veldig mye på PC. Eier 360-utgaven også, men har ikke fått utrettet så mye der enda. En absolutt hot.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er vanskelg å si at det er dårlig spill, men... det er så mange detaljer jeg ikke liker, og jeg gikk lei såpass fort at jeg lar være å stemme.

Lodin

Der Waaaah
Det fine med både Morrowind og Oblivion er hvor lette de er å modde. Det betyr i praksis at hvis det er et aspekt ved det man ikke liker, fek.s det mongla levelsystemet så laster man ned en mod som endrer det. Med mindre man er en sånn som spiller det på konsoll. Da er man SOL, men det er ikke mitt problem. :p
Elsker grafikken, hvor åpent det er og fightingsystemet er en kraftig forbedring fra forgjengeren. Hawt!