Spilltoppen XLII: Kingdom Hearts

Nominert av Tales

• kulere enn Sephiroth!

Stemmer: 0 0,0%
  • animudrit! >:(

• noe jeg aldri har spilt.

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tetsuya Nomuras første prosjekt som regissør blander figurer fra Final Fantasy 7, 8, og 10 med Disneys animasjonsfilmer, og resultatet ble Kingdom Hearts. Monstre skapt av menneskenes mørke side invaderer Square og Disneys universer, og de eneste som kan redde verdenene er ... Donald, Langbein, og Haley Joel Osment?

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Square
Utgitt: 2002
Plattform: PlayStation 2

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Resident Evil 4 - 97 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)
Return Fire (Klaymen)
Valkyrie Profile (Krisena)
Darwinia (Yetipants)
Max Payne (Maximum)
Speedball 2 (epp)
Shadow Hearts: Covenant (sortulv)
Tales of Symphonia (Ghaz)
Nocturne (tigor)
God Hand (kakarlsen)
Shadow of the Colossus (Riku)
ICO (justincase)
Grand Theft Auto: Vice City (kilik)
BioShock (novastrum)
Deus Ex: Invisible War (Darkstorm )
Gregory Horror Show (Sancti)
Adventure of Lolo (Psycho Mantis)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Koselig spill, så jeg ga det en Kairi-stemme.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjedeliiiig. -_-

Hot. Settingen er kul som bare det... men da jeg kom til oppføgeren innså jeg at det egentlig ikke er særlig godt spill (toeren i allefall). Så gadd ikke spille den.

Halky

Veteran bruker ;)
Jepp detta er ett spillt jeg virkelig fikk sansen for, og ett spill som fikk meg i en meget god stemning :) Og jeg forbanner meg selv, siden jeg enda ikke har fått rundet KH2, har det enda liggeende her, men har bare ikke fått surret meg til og runde det :S

Ett av favorittspillene mine. Fantastisk setting, med alle de gode gamle disney-verdene og kjente FF og Disny karakter som står side om side, underholdende kampsystem og veldig god historie.

Synes egentlig spillet er skikkelig kjedelig og klønete, men jeg har bare tatt noen få verdener. Så da ble det en blank stemme, får gi det en sjanse til en eller annen gang.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Likte Kingdom Hearts veldig godt da jeg spilte det. Ordet som beskriver det best er rett og slett «koselig». Brettene var ganske store og rotete, men mye bedre enn de små og rotete brettene i KH2. Husker spesielt den siste delen av Halloween Town-brettet, hvor du må klatre opp det enorme treet. Hvorfor var det ikke noe slikt i oppfølgeren? For mye jobb?

Er også kjempeimponert over at Disney faktisk hentet inn de fleste stemmeskuespillerne fra filmene de var med i for å spille inn ny dialog.

Dessverre kan man ikke snakke om Kingdom Hearts uten å nevne de forferdelig klønete kontrollene. For det første er kameraet altfor nært Sora, og man kan heller ikke bruke høyre thumbstick for å endre kameraet, men må bruke L1 og R1. Høyre thumbstick brukes derimot til å manipulere menyen i real-time, noe som fungerer ufattelig dårlig mens du både kontrollerer bevegelsene og bruker angrep/dodge/hopp-knappene. Klarte aldri å drepe Sephiroth (spilt av Lance Bass, han ene homoen fra N*Sync!) i dette spillet fordi jeg alltid klønet det til når jeg skulle bruke en Elixir etter Dark Harvest-angrepet hans. :argh:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
HEARTLESS ANGEL

Folk som påstår at det heter noe med "harvest" må skytes, tortureres og drepes.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ble HOT her også gitt.

Til tider småklønete gameplay, men det gjør ikke så mye siden det er så latterlig koselig :D
Husker jeg spilte det julen 2002 (faen som tiden går), det bidro til julestemningen.

SITAT(Thinaran @ 14.09.07, 00.04) 81819
Høyre thumbstick brukes derimot til å manipulere menyen i real-time, noe som fungerer ufattelig dårlig mens du både kontrollerer bevegelsene og bruker angrep/dodge/hopp-knappene.
[/b]
Huh? Mener å huske at jeg brukte piltastene til det jeg men... gikk ikke det an?

Jæveltango

Pepperoni Playboy
SITAT(Nicholas @ 13.09.07, 23.48) 81825
Jeg har ikke runna det, men jeg spilte det og likte det godt. Hawt.
[/b]
Sammer her. Kom meg til den store svarte dragen, men av en eller annen mystisk grunn klarer jeg den aldri.
Bra spill, der den gode stemningen og karakterene skiller den ut med positivt fortegn. Syns i likhet med Thinaran, at kontrollene var unødvendig klønete. Kunne med lette grep blitt gjort til en bedre spillopplevelse. Hvordan er kontrollen i nummer 2?

Klar hot.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I KH2 bruker man bruker piltastene til menyen, og høyre thumbstick manipulerer kameraet, noe som er en klar forbedring. Kameraet er også flyttet dobbelt så langt unna Sora, noe som gir deg bedre oversikt. Toern er et ok spill, men der nr 1 var koselig, er nr 2 bare emo.

Hawt. Beit meg med engang jeg fikk det, å spilte det. Kjempe koselig spill. Ikke klart Sephiroth, men fetteren min gjorde vist det. Tøff kamp :p
Ellers synes jeg KH2 virket så.. Billig i forhold :s vet ikke helt hvorfor, synes ikke brettene var noe liksom...