Spilltoppen XXII: Under a Killing Moon

Nominert av sheriffen

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Not

• Ikke spilt

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Uten jkmje ble det lite Suiko2-diskusjon, og kun seks stemmer tilsammen. Jaja. Tudei, det tredje og mest kjente spillet i den postapokalyptiske 3D pek-og-klikk-serien om Tex Murphy. That's right, det er Under a Killing Moon.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Access Software
Utgitt: 1994
Plattform: DOS/Mac

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Silent Hill 2 - 96 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Gitaroo Man (Klaymen)
Canis Canem Edit (Carlito)
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Dungeon Keeper (Tobias)

epp

firm and correct
Dette spillet har jeg ikke vært borte i, eneste jeg kan si er at jeg kjenner igjen coveret.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt det ørlite grann, men det begynner å bli noen år siden. Her må vi nesten sette "detti har je itte spelt, ama".

Lurtz

Dr. Van Nostrand
HOT

Under a killing moon er et spill jeg tviler på at jeg kommer til å glemme. Må være blant de aller første spillene med full motion video i. Husker godt jeg spilte gjennom dette spillet sammen med en kamerat. Jeg husker ikke så mye spesifikt fra spillet, men det er gode minner. Så dette er definitivt hot.

sheriffen

humre humre
Et av mine første pc-spill, og husker jeg hadde fryktelig mye morro med det. For dere som ikke har prøvd det, tenk dere et slags noir-esque Blade Runner-detektivspill med minneverdige karakterer og handling. Tror jeg spilte dette for godt over 10 år siden, og gleden var stor da jeg fant frem platene for et par år siden for å prøve det igjen. Etter utrolig mye knoting fikk jeg det til å fungere, bare for å oppdage at tidens tann har vært grusom. Jeg vil driste meg til å si at er på grensen til uspillbart.

En av mine første store spillopplevelser dette altså. Hett som bare det.

Nominerer Duke Nukem 3D

Det er bare tull at det er uspillbart - i så fall må man være temmelig opphengt i det grafiske.

Hot som bare det, dette, og det overlever sine egne råtne skuespillere ved at alt egentlig er bare tøv. Det er vel et par tvilsomme episoder rent spilldesignmessig utover i spillet, men med bøttevis av sjarm og humoristisk sans er det mye man lar passere under radaren.

Plusspoeng også for at det gjorde ekstremt avansert 3D til 1994 å være. Bare se her eller her. Kjørte i sanntid, selv om noen objekter i spillverdenen ble representert av flate plater var det meste skikkelig 3D.

Redigert: Hey, nevnte jeg at jeg faktisk har Under a Killing Moon til salgs? Kan bli ditt for en rimelig penge i min salgstråd.

Jante

privileged CIS shitlord
Skikkelig hett, og en av de bedre spillopplevelsene jeg har hatt. Litt synd at jeg ikke har platene lengre. Tror det var 6 CD-er til sammen, noe som gjorde det enkelt å miste en av dem eller få dem ødelagt av riper. Er jeg bitter? Neida.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Spilte gjennom dette spillet med en venn i en ferie, gode minner. Eller, det var det helt til vi kom til disc 5 og den var oppskrapt. Vi prøvde å oppsøke andre folk som eide spillet for å få tak i discen, men lyktes ikke. :(

Hot iallfall.