Spilltoppen XXIV: Canis Canem Edit (Bully)

Nominert av Carlito

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Ikke spilt

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hadde ikke jeg laget ny tråd ennå? Mulig jeg bare tenkte på å gjøre det, og gikk tilbake til Oblivion igjen. Ennivei, nå skal vi diskutere oerhörts favorittspill fra 2006, nemlig Canis Canem Edit!

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Rockstar Vancouver
Utgitt: 2006
Plattform: PS2

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Silent Hill 2 - 96 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hått, fordi jeg liker stemningen. Et spill som passer bra sammen med en kaffekopp. Jeg ville gitt det 6/10 eller der omkring.

Yetipants er på syre. Jeg har for øvrig sagt mitt før, men i korthet kan vi jo bare poengtere hvordan spillet baserer seg på at trivelig stemning skal dekke over at det knapt egentlig finnes noe spill her. På nivå med Ratchet og Clank på PSP, noe som ikke akkurat er et kompliment.

Klart, jeg ser at det er OK hvis alt man vil er å henge rundt og høre på fin musikk, men med tanke på hvilket vanvittig potensiale som ligger i denne settingen synes jeg Rockstar har vært ugudelig sløve.

Spill heller Psychonauts hvis du vil ha sommerskole/kostskole-behovet stilt.

Det virket lovende, men etter et par timer ble jeg lei og gadd ikke mer. Ganske skuffende i grunn. Not.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hot! Flott grafikk og stil, proft skuespill, figurene har masse karakter, og gameplayet er underholdende. Minispillene er artige, spesielt siden du får nye egenskaper ved å ta dem.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For meg er vel Canis Canem Edit bortimot det perfekte eksempelet på at spill laget etter GTA-formelen ofte lener seg overdrevent mye på presentasjon for å skape en artig opplevelse. Hadde ikke grafikken, lyden, skuespillet og sånt vært så stilig, ville jeg mest sannsynlig ikke likt dette i det hele tatt. Men så er det nettopp det at spillet ganske så effektivt skaper en halvveis troverdig pastisjverden som det er gøy å utforske, og da blir det en helt annen sak. Det er lettere å tilgi resten av spillet når det er så lett å like presentasjonen, akkurat som med GTA >2-spillene.

Jeg er vel AKKURAT for sent ute, men stemmer nå likevel. Fikk det i posten i dag (149 kr på play.com ftw), og har storkost meg med det i kveld. Selve gameplayet er ikke allverden, men heller de grunnene Yeti snakker om.

Edit: Hot

Edit2: En ting jeg ikke liker, derimot, er tids-aspektet. Føler at jeg stresses litt emd å rekke å gjøre ting. Vil ta meg god tid til å utforske jeg, for det ser ut som det er mye moro å finne og se her.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Jeg likte tidsaspektet. Det gir deg en... sense of urgency, at det er masse ting du KAN gjøre, du har bare ikke alltids tid til det. Minner litt om Mario Sunshine, der spillet flørter med å vise deg ting i det fjerne. Du vet at du skal dit en gang, men bare ikke helt enda. Bra pacing ville jeg si, nesten litt som klipping i film?

Og spill MANGLER dette, like mye som Norsk spillefilm mangler klipping som driver filmen. Ellers synes jeg spillet var dritdølt, ALT ALT ALT ALT for mye "LOADING", som tok horete lang tid. Det satte en demper på hele følelsen, og ikke minst, ødela all den gode pacingen de hadde satt opp in the first place.

Ikke hot, men det kunne jo vært det... Hadde ikke Loadingen ødelagt så og si hele opplevelsen.