Spilltoppen XXXV: Fahrenheit

Nominert av Mongis

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Not

• Ikke spilt

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fahrenheit var en spesiell opplevelse. Du spilte som morderen, og som folka som prøvde å fange morderen. Hvem følte du mest sympati med? Hot? Eller altfor ambisiøst for sitt eget beste?

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Quantic Dream
Utgitt: 2005
Plattform: PlayStation 2, Xbox, Windows

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Resident Evil 4 - 97 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)
Darwinia (Yetipants)
Max Payne (Maximum)
Speedball 2 (epp)
Shadow Hearts: Covenant (sortulv)
Tales of Symphonia (Ghaz)
Nocturne (tigor)
God Hand (kakarlsen)
Shadow of the Colossus (Riku)

Not. Var dritbra i starten, men så ble det bare dårligere og dårligere. Egentlig ikke verdt å spille gjennom i det hele tatt, men man kan jo spille den første timen om man har lyst.

Halky

Veteran bruker ;)
Syntes faktisk dette spillet var meget hot, selv om det ble noe teit mot slutten. Jeg likte spillet og deler av historien godt, selv om jeg ofte sleit noe med de action sekvensene når man skulle trykke på alle de knappene osv...

HOT!

D

Deleted member 91

Gjest
Pøh, å gi deg not er i overkant strengt, spør du meg. Det er langt ifra perfekt, men jeg syns det var stemningsfullt, til tider skikkelig spennende, og dessuten spilte jeg det aldri fullstendig gjennom (ga meg like før alt gikk til helvete), så jeg sitter igjen med et veldig godt inntrykk. Absolutt anstendig til billigspell å være. Hot.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hot som en august dag i Oslo, pluss litt.

Vil nominere Ico :)

sier også hot, selv om det ble ganske kjipt mot slutten. det var annerledes og fascinerende nok til at man ble fort oppslukt og gjorde det en spesiell spillopplevelse selv om jeg aldri runna det fordi det var helt homo å snike seg rundt på militærbasen som barn og jeg aldri fikk det til. men man fikk jo pule da. en svak hot sier vi.

Kilik

Lokal moderator
Det er en hot, men bare såvidt. Slutten var veldig skuffende. Uansett en av de beste forsøkene på å oppfriske adventuresjangeren de senere årene.

SITAT(Mongis @ 19.08.07, 14.35) 78276
Hva skjedde, skulle det ikke komme en oppfølger?
[/b]
Teamet jobber nå med Heavy Rain til PS3.

Nominerer Grand Theft Auto: Vice City.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vel, det har seg nå en gang sånn at når Fahrenheit kom ut så kom det også ut en del andre spill som jeg heler prioriterte, så Fahrenheit ble lagt litt til side etter bare noen timers spilling. Syntes uansett at konseptet gav meg et såpass godt intrykk at jeg har grunnlag nok til å stemme hot. Må vel ta å dra det frem igjen snart.

SITAT(kilik @ 19.08.07, 15.22) 78290
Det er en hot, men bare såvidt. Slutten var veldig skuffende. Uansett en av de beste forsøkene på å oppfriske adventuresjangeren de senere årene.

Teamet jobber nå med Heavy Rain til PS3.
Nominerer Grand Theft Auto: Vice City.
[/b]
Fint å se de bruker den nye Cerebral Parese motoren som har vært så etterlenget.

K999

Keystone State Of Mind
Likte det veldig godt jeg, spillet var såpass kort, at det fortjener en hot. Bare fordi det greide å fenge meg på en så liten spilletid. Tror jeg brukte en 7-8 timer.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Spillet var greit nok det, men det ble som mange har nevnt litt jalla mot slutten. Når det er sagt, fant jeg det interessant nok til at jeg gadd å fullføre det, og det holder til hot det.

Novastrum

Feminist-elitist
Ganske hot, men fullførte det aldri grunnet ett eller annet teit som skjedde på slutten.
Nominerer Bioshock.

Engasjerende fra start til slutt holder til en hot fra meg. Selv om mye av spenningen tapte seg når hele den greia med de Oracle-folkene ble introdusert.

Nominerer Deus Ex: Invisible War

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å parafrasere en smart kar: Fahrenheit har ingenting å skamme seg over. Jeg mener, på slutten slåss en inka-guddom mot Internett.

Sånn ellers: Hvis noen synes det mangla noe i Fahrenheit (midten av spillet, for eksempel), så er det fordi utviklerne fikk valget mellom å gjøre ferdig spillet på noen måneder eller å aldri gi det ut i det hele tatt. Selv synes jeg at spillet helt klart fortjener oppmerksomhet og berømmelse for å prøve på noe som nesten ingen andre spill har gjort noensinne: Å få deg til å bry deg om spillverdenen bare fordi du trives der. Stemningen Fahrenheit skaper har jeg aldri vært borti noe annet sted, og det gjorde at jeg følte det var noen vits i å kjempe seg gjennom den mer kaotiske andre halvdelen. Så får man heller bære over med at plottet løsner ganske godt fra greipet etter hvert.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg ville heller hatt et kortere spill til en billigere penge, som sluttet før alt mumbo-jumboet begynte å skje. De kunne heller ha jobbet med et par forskjellige slutter og finpusset på alt som faktisk er bra.

SITAT
Darkstorm: Nominerer Deus Ex: Invisible War[/b]
Er det ikke bedre å nominere Deus Ex først?