Spilltoppen!

Halo: Combat Evolved

  • Hot

    Stemmer: 0 0,0%
  • Not

    Stemmer: 0 0,0%
  • Har ikke spilt

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#22
Opprinnelig skrevet av Shigsy@02.04.2005, 14.26
Not, av omtrent samme grunn som Neocon. Har aldri spilt spillet til Xbox, men har spilt det en del til PC. Synes det er et helt standard FPS. Ser virkelig ikke hva som er så spesielt med det, og dessuten har det gørr kjedelig leveldesign.
200644​
Veldig god AI, herlig fysikk, perfekt styring, veldig godt balansert våpenutvalg, like godt våpen-system, akkurat passe langt, veldig god multiplayer og co-op, godt leveldesign*, veldig god musikk og lyd generelt, nydelig grafikk på sin tid, og til tider veldig intense kamper gjør dette spillet til noe mer enn bare et vanlig FPS. En forresten gå glipp av dette om en spiller på lav vanskelighetsgrad.

*Mange som klager på dette, og jeg kan skjønne hvorfor. Det er veldig repeterende, og til tider veldig kjedelig, men det er konstruert for at en skal bruke det så taktisk som mulig.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#24
Litt usikker igrunn. Var ganske moro, men fryktelig oppskrytt syns jeg. Hmm... stemmer hot p.g.a multiplayer. Ganske så arti.
 
#25
Opprinnelig skrevet av Morbo+02.04.2005, 20.15-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@02.04.2005, 14.26
Not, av omtrent samme grunn som Neocon. Har aldri spilt spillet til Xbox, men har spilt det en del til PC. Synes det er et helt standard FPS. Ser virkelig ikke hva som er så spesielt med det, og dessuten har det gørr kjedelig leveldesign.
200644​
Veldig god AI, herlig fysikk, perfekt styring, veldig godt balansert våpenutvalg, like godt våpen-system, akkurat passe langt, veldig god multiplayer og co-op, godt leveldesign*, veldig god musikk og lyd generelt, nydelig grafikk på sin tid, og til tider veldig intense kamper gjør dette spillet til noe mer enn bare et vanlig FPS. En forresten gå glipp av dette om en spiller på lav vanskelighetsgrad.

*Mange som klager på dette, og jeg kan skjønne hvorfor. Det er veldig repeterende, og til tider veldig kjedelig, men det er konstruert for at en skal bruke det så taktisk som mulig.
200913​
[/b]
Mulig jeg bare hadde for høy forventninger til spillet etter all den gode kritikken det hadde fått, men jeg ble aldri spesielt begeistret av det. Jeg merket meg at AIen var svært god, men ellers meket jeg meg ikke noe av det andre du nevnte der. Fysikken synes jeg var jalla. Når man hoppet, tok det alt for lang tid før man traff bakken igjen. Men det hadde kanskje bare noe med at tyngdekraften på den planeten er annerledes? PC-versjonen (som er den eneste jeg har spilt) kontrolleres omtrent akkurat som alle andre FPS til PC, men du har sikkert rett i at Xbox-versjonen har god styring. Godt balansert våpenutvalg kan sikkert stemme, og det er liten tvil om at spillet blir mer strategisk når man bare kan ha meg seg to våpen samtidig. Lyden og grafikken synes jeg var grei nok da jeg spilte det for kanskje to år siden, men det var ingen ting spektakulært. Multiplayeren har jeg prøvd en gang, og ble aldri særlig begeistret for den heller. Da linker jeg heller på Unreal Turnament, eller faktisk CS. Og hvorfor i alle dager kan ikke utviklerne lage strategiske maps, samtidig som de har et spennende design? Det blir ikke helt riktig å unnskylde det kjedelige leveldesignet med at de prøvde å lage banene så strategiske som mulig, for det går faktisk an å få til begge deler.
 
#27
Jeg stemte hot, selv om jeg kun har spilt det i en time eller no. Da sto jeg og en kamerat og prøvdespilte co-op delen på elkjøp. :D

Men ettersom jeg synes at toeren er knall, til tross for en alt for liten singelplayerdel, så måtte dette bare bli en hot.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Shigsy@03.04.2005, 12.41
Bla bla bla
201189​
Tenkte ikke på hvor lang tid man er i luften når jeg nevnte fysikken da. Heller reaksjonen kjøretøy og fiender har på granater/raketter. Utrolig deilig å sprenger en Banshee som skal til å bli rett over deg. Der har vi forresten enda en genial liten finesse med serien; granater. Måten utviklerne har implementert granater på er rett og slett genial. I dette spillet er de faktisk ikke bare nyttige, som de skjeldent er i andre spill, de er faktisk nødvendige.

Og hvilken vanskelighetsgrad har du spilt det på? Heroic er egentlig et minimum for å få det meste ut av spillet. Alt blir så mye mer tilfredsstillende når det er vanskelig. Spesielt når det aldri blir frustrerende heller, med tanke på det feilfrie check-point systemet. Vel, vel. Meg om det :)