[NX] Splatoon 2 - Splat og splid

Kleevah

Livsfarlig amatør
#1
Litt over ei uke til neste åpne beta, litt over to til release. Trenger vi en tråd? Ja, ja det gjør vi...


Platform: Switch
Sjanger: Blekksprutsimulator/Tegneprogram
Release: 21. Juli 2017

Arms fenget meg dessverre aldri nok til anskaffelse, så dette blir klart det neste store på switchen for min del. Var storfan av det forrige, og alt jeg har sett hittil av dette ser svinebra ut. Også rimelig sweet at det er portabelt nå, sånn at jeg kan skvise ut noen kjappe runder hvor enn det skulle være (med forbehold om nett ofc).

Så hvordan er tempen her på SG? Hvem blir det å finne i lobbyen dag én?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#2
Og dobbeltpost fordi ninty hadde den store Splatoon-direkten sin i dag:
God gjennomgang av det meste i spillet der, def verdt å sjekke ut hvis man er interessert.

Største nyheten er vel egentlig at Callie og Marie har blitt bytta ut med noen freshe nye waifus:


Og den musikken da, gaddam:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Jeg lurer bare på hvordan de skal overgå sistebossen i enern, en blekksprut-DJ som angriper med weaponized dubstep og dropper beats og sjødyr-puns, og kun kan overvinnes med kraften av akkar-J-pop.

Den kampen er noe av det mest stressende Nintendo har laget tror jeg. D:
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Caller det nå allerede. Pearl er Callie som er blitt hjernevaska og bleika så hu kan synge for slemmingene.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Artig nok kan du allerede nå laste ned demoen og teste litt. Riktignok er det bare tutorialen og så får man vandre rundt i hubben og kan poste meldinger, men alikevel. Uansett kan man joine team iskrem eller kake i påvente av splatfesten neste uke.
Gikk for iskrem siden Pearl liker det og hu eier.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#11
Jeg blir nok spillende en god del i løpet av kvelden hvertfall. Men jeg hopper mye fram og tilbake mellom single og multiplayern ettersom jeg går lei av banene i rotasjon.

Ellers må jeg si at spillet kontrollerer helt sinnsvakt mye bedre med pro-kontrollern enn bare joy-consa. Trodde det var noe tilvenningssaker da jeg testa betaen, men de bedre stikkene (og bedre gyro?) gjør virkelig en forskjell her. Sikkert mye smak og behag, men verdt å sjekke ut hvis man ikke føler styringa sitter helt.

Og ellers eier spillet hittil. Koser meg gløgg, selv om den matchmakinga fortsatt er litt wtf (går utifra den vil stabilisere seg litt etter noen dager, tipper det er mye pågang i dag).
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Blir å vente med detta til jeg får lønning. :sukk:
Uansett er vistnok mobilappen verdt å laste ned. Man får no klær for det om ikke annet.
 
#13
Dette spillet er bare helt! Spiller for det meste Salmon Run, og har blitt profesjonell eggsamler. Mange varierte måter fiskene angriper deg på og en god måte å skaffe seg penger.
 

demake

Seksuelt godteri
#14
Hva feiler det Nintendo? Hvorfor kan jeg ikke lakseløpe når jeg vil?! :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Det er en av to ting jeg ikke liker med Splatoon 2. Den andre er at du har liv i enspillerdelen, sånn at når du er dåli i spillen må du spille hele brettet på nytt. Så med andre ord er det en straff. Så med andre ord mener utviklerne selv at det er kjipt å spille gjennom brettene de har laget. Jeg syntes i utgangspunktet det var kult, jeg da, men ikke den femte gangen. I det minste er de korte.
 

demake

Seksuelt godteri
#16
Det finnes en egen sirkel i helvete for folk som quitter lakseløpinga om de ser det begynner å gå dårlig. Jeg har mista et helt level (!!!) nå pga de rasshøla som har fått oss wipa sikkert 5 ganger på rad. Kommer ikke til å spille denne dritten mer og holder meg til turf war fra nå av. Der mister man ikke noe om man taper.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
#denfølelsen når runden starter, og kameraet panner vekk fra spawn... og du akkurat rekker å se at to av sprutene som ligger klare plutselig stikker av sånn at du har en runde med to mann i minus foran deg. Da. Vel, noen ganger går det jo en liten faen, så en gang tapte vi bare med 12% eller så.
 

demake

Seksuelt godteri
#18
Ting som er gøy i rangert: regnmekker i murenetårnene

Ting som kan dra til helvete ovenfor meg i rangert: tårnkontroll hvor som helst
 

demake

Seksuelt godteri
#19
Godt å se at @Lodin er team mayo. There's gonna be so much winning.
 
#20
#denfølelsen når runden starter, og kameraet panner vekk fra spawn... og du akkurat rekker å se at to av sprutene som ligger klare plutselig stikker av sånn at du har en runde med to mann i minus foran deg. Da. Vel, noen ganger går det jo en liten faen, så en gang tapte vi bare med 12% eller så.
Ble overrasket i går da den ikke fant noen lagkamerater i lobbyen men alikevel sendte meg inn alene. Fikk bare en kvote på 2 gullgreier men hadde jo ikke sjans alene, så mistet jeg rank pga det :/