[NX] Splatoon 2 - Splat og splid

Kleevah

Livsfarlig amatør
#21
Jeg hadde også et par runder i forrige uke hvor folk datt ut underveis, men da endret den på kvota automatisk sånn at det skulle være gjennomførbart. Blir fortsatt en rimelig intens tredjewave med bare 2/4 på laget, men det gikk faktisk bra alle gangene.

Ellers unlocker man singleplayer-våpna i MP hvis du spiller gjennom *ALLE* banene med dem. Var keen på å få den sweete lvl3 P90-en i MP, så jeg tuta på (noen av bossene er bare helt latterlig enkle med den). Men var litt skuffende å finne ut at det bare var en reskin av den default-splattershotten. Den ser kul ut i det miste da...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Liker at switch-appen tyster på vennene mine så jeg kan se at jeg har tre "venner" med feil meninger.
Screenshot_20170802-010311.png
 
#24
Haha. Liker at Nintendo har viderført Everybody Votes Channel bare integrert i spillene. Kjenner det klør veldig i fingra etter Switch selv etterhvert, men først må det komme ut noe spill jeg ikke i praksis har fra før på Wii U.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#25
Da er jeg omsider team mayo.

Som jomfru i splatoons verden, kn jeg meddele at det er god shi. Også tror jeg at Julian kommer til å like det når han først får dreisen på kontrollen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Da var jaggu splatfesten over for denne gang. Var på tur i helga så jeg fikk bare spilt et par kamper, men fikk i det minste tre kråkeboller for innsatsen. Også betryggende å se at selv om verden er full av plebs som foretrekker ketchup, klarer majones-mesterrasen å hale i land en komfortabel seier siden vi bare er bedre i spillen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
Hva er det beste kontrolloppsettet egentlig? Er det å sikte med joycon movement controlting eller er det å bruke analogstikka å sikte på "konsollmåten"?
Blir så sliten i håndleddet av movementkontrolleren, men jeg klarer faen ikke sikte med stikker.

Og er det noen andre protip til hvordan spille bedre? Sliter liksom med alt føler jeg, er sikkert bare en vanesak, men det er et av få nintendospill hvor jeg føler at kontrollen ikke sitter helt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Det beste er hva du enn synes er best, selvfølgelig. Bruker analogstikkings selv, selv om jeg - gisp - noen ganger skulle hatt veltekontroll. De gangene er ganske få, da.

Og bare for å være teit så er protip for å spille bedre rett og slett å spille mer. Hvis du blir stressa av MP kan du jo chillaxe med enspillerdelen, den er ganske artig og tar en god stund før blir spesielt vanskelig. For meg gikk det seg til ganske fort.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#29
Får ta å teste med stikker. Er bare så... flashback til hvorfor jeg spilte Halo1 på pc og ikke xbåks
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#30
Anbefaler sterkt motion-controllsa, selv om de krever litt tilvenning. De gir en presisjon man rett og slett ikke får med stikkene, og gjør siktinga mye lettere (litt basert på hvilket våpen man bruker seff). Selv synes jeg pro-controllern er den klart beste måten å spille på, kanskje mest fordi den har store stikker og er veldig komfortabel å holde over lengre tid. Men når jeg ruller portabelt bruker jeg jo bare 'consa, og det funker jo fortsatt rimelig bra (men jeg pleier ofte å ta de av maskina, da tiltinga med hele skjermen føles litt wonky)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#31
Ja. Testa tiltinga med skjermen og det... Det var helt jævlig. Men takk für tips.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Har ærlig talt ikke testa å spille med bare stikker. Dan Ryckert og Jeff Gerstman er de eneste jeg vet om som foretrekker det og han ene er verdens dummeste mann og han andre en eldgammal grinebiter.

P.S. Suck it ketchupailures.
 
#33
Blir så sliten i håndleddet av movementkontrolleren, men jeg klarer faen ikke sikte med stikker.
Høres ut som du bruker motion litt for mye.. Selv holder jeg kontrollen stille og rolig i fanget som om jeg spiller vanlig spill, og bruker gyroen bare når jeg trenger snu meg kjapt eller skal male oppover ellerno
 
#34
Jeg bruker sticken til grovsikting, og motion til finmanøvrering. Jeg har derfor skrudd opp sensitiviteten på sticken, og skrudd den ned på motion. Dette fungerer ganske bra for meg. Når man først får styr på siktinga, så tar det ca. 1 sekund å splatte en low gammal sopper, så man trenger ikke særlig stort manøvreringsrom. Inklings tåler relativt lite før de splattes, som gjør at man faktisk kan klare å splatte noen 'lings selv med en spray-and-pray-taktikk. Det betyr dog også at om man klarer å sikte på nivå med andre mer presisjonskrevende skytespill, så kan man fort ende opp med dårlig samvittighet, med mindre man er okay med masseslakt. Dette gjelder dog nok bare for unranked. Nå som jeg endelig er level 10 er jeg selvfølgelig livredd for å spille ranked, siden jeg da må forholde meg til spillere på mitt eget nivå...
 
#35
Hola....
må si jeg er overaska over hvor gøy jeg synes dette spillet er iferd med å bli..... Har nettopp begynt å spille competitive matches og fik nylig tilgang til league matches/battles... Lurte på om det var noen her som spilte league matches, eller var keen på å starte en gruppe.... Jeg spiller som oftest sent på kvelden, og ikke så altfor lenge av gangen, så jeg er nok ikke den ideelle leage match spilleren får de som har lyst til å satse.... Ikke er jeg super god heller... men gøy er det åkke som, og tenkte jeg kunne spørre her om det var noen som var interessert...
 
#36
1.3.0 patch update http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/27028/~/how-to-update-splatoon-2
Kanskje mest støy rundt nerfinga av Tri-Slosher:
* Changed maximum damage from 62.0 to 52.0.
* Decreased firing range by roughly 9%.

Siden jeg main'er Heavy splatling så er jeg mest hypa for buff'en til special'en Stingray:
* Firing the Sting Ray continuously for 1.5 seconds will cause a shock wave to appear
around the ink blast, significantly increasing its damage radius.
* Extended firing duration by .5 seconds when the gear ability “Special Ability Up” isn’t being used.
(Firing duration when using the maximum amount of “Special Ability Up” remains unchanged.)

Begynte allerede å få dreisen på det, nå blir det enda mer sexy!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Splatfest igjen, og denne gang var jeg litt meh til hele problemstillingen siden det er varm vs. kald frokost, men vanligvis blir det jo ei skål med shia-müslim eller knekkebrød så jeg gikk for å reppe Marina denne gang med Team Cold. Antar vi taper så det griner.

Uansett, dagens Ftips Fra Fetthesten er: Tre gode grunner til å bruke Splat Brella
  1. Det er i praksis ei hagle
  2. Hvis du holder inne skyteknappen spenner du opp paraplyen, noe som er et utmerket skjold mot innkommende skyts
  3. Denne vinnerposen:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#38

Ny pættsj på fredag, med masser av snæks. Bla. 140 nye outfits/gear, nye frisyrer, ny musikk og 4 nye vanlige baner (pluss én ny til salmon run)! Synes det har vært veldig stille på oppdateringsfronten, så veldig nice at plutselig renner inn nå.


Trenger det visiret...

Og I midten av desember kommer det også en ny multiplayermodus, klam blits, hvor man skal samle og deponere mest muslinger. Virker rimelig kult.



Alt er også gratis, som tydeligvis ikke kan ta for gitt lenger i disse DLC-tider...