Spyware i Battlefield 2142?

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(Yetipants @ 05.11.06, 00.22) 32296
Men siden når var dette noe nytt, egentlig? Nå er sikkert jeg den eneste som husker Fifth Element-spinoff-spillet New York Race, men der var det da reklame for McDonald's og annet rusk. Worms-spillene har vel en deal gående med Red Bull, og Super Monkey Ball har en sponsordeal med Dole. Forskjellen er vel at reklamen faktisk tilpasser seg spilleren i BF2142. Ser igrunn ikke det store problemet her.
[/b]
tr00.dat, men det som fikk meg til å ergre meg litt var ikke det faktum at det bare var reklame tilstede i spillet, men at det ble overvåket hvilken vinkel du så den fra mest og hvor lenge. Det er bare en litt kjip ting å bli påminnet om når man kikker på en plakat. Nå finnes det jo allerede en hack til spillet som gjør at man kan se sine egne bilder der istedet, noe som er langt morsommere. Det eneste dumme er at den garantert blir motvirket i neste patch, og så har man det gående.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat det med hvor lenge og hvorfra du så reklamen, er vel bare for at EA skal kunne regne ut hvor mange tiendels øre de har til gode fra annonsørene, vil jeg anta, så det har jo strengt tatt ingen innvirkning på den som spiller. Hvis folk synes det er skandaløst at IP-adressen deres blir brukt for å finne ut hvor de er fra og hvilke sider de har snopet ut på nett, så håper jeg for guds skyld at de benytter seg av full cookie-blokkering og proxy-server når de surfer på nett, for der er slike ting omtrent like naturlig som jordas kretsløp.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Igjen, sant nok. Det at det faktisk dukker opp en og annen reklame på de gigantiske skiltene er ikke verdens mest irriterende ting(man er til vanlig for opptatt med å drepe fiender til å legge merke til dem), men heller det at man faktisk får servert dette når man har betalt full pris for spillet. Hadde det f.eks. kostet under ti dollar, evt. vært gratis hadde jeg holdt pent kjeft, men det er kjipt å bli påminnet at folka bak spillet du spiller ikke stopper ved noe for å tjene en rask femmer. :(