Større tekst i sitat

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#1
Kanskje det bare er øyne mine - men jeg synes teksten i sitater er ofte så liten at jeg ikke engang orker å prøve å lese den - også er den kursiv og på grå bakgrunn i tillegg = veldig liten kontrast.

Jeg må nesten myse for å se den.

Går det ann å gjøre den noe større/lysere bakgrunn? Er det noen instillinger jeg kan gjøre?

Mvh.

Begynner å få grått hår.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#5
De fleste nymotes browsere har zoomfunksjon for geriatrikere med dårlig syn. Ctrl+scrollehjul.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
#firstworldproblems
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Dette er et seriøst forslag til deg, Kalli: snakk med en optiker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Tenkte jeg skulle være snill og mekke et Greasemonkey-script som fiksa det der for deg, det eneste som kom ut av det er at jeg nå hater hvordan XenForo har lagt opp klassene sine og at jeg nå hater JavaScript enda litt mer.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Så så, jeg hata javascript før jeg skjønte det jeg også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Jada, jada. Det er mest XenForo, egentlig. Istedenfor å ha en egen "her er det et sitat"-klasse så er klassen definert som ".bbCodeBlock blockquote" og hierarkiet er "blockquote/div/aside/blockquote". Kunne sikkert blitt fiksa med jQuery men akkurat da var jeg nådd grensa for hvor mye innsats jeg gadd å legge i det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Sorry, skråstrek er litt ukjent syntaks for meg i denne sammenhengen. Hva med $(".blockquote blockquote")? Eller $(".blockquote > div > aside > .blockquote")?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Check out the big brain on Buggz. Lim inn denne i fettapa di så får du større tekst i sitat vettø.
Kode:
 // ==UserScript== 
// @name quotes 
// @namespace spillegal 
// @description better quotes 
// @include http://www.spillegal.no/* 
// @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.0.3/jquery.min.js 
// @version 1 
// @grant none 
// ==/UserScript== 
function reQuote() 
{ 
     $("blockquote > div > aside > blockquote").css("font-size", "14px"); 
} 
$(document).ready(reQuote);
Endre på "14px"-biten for større eller mindre tekst så klabbert.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#16
Min feil, trodde først "blockquote" var en klasse. Siden det er et element holder det med $("blockquote blockquote") for å få ut alle de indre blockquote-elementene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Joa. Fant ut at hvis du slenger den der på $(document).ready så overskriver den tydeligvis AJAX-funksjonene til forumet, såååå... ja. Ingen god løsning.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#18
  1. Lag et nytt bokmerke (kall den hva du vil)
  2. Legg inn følgende som url:
    Kode:
    javascript:$("blockquote blockquote").css("font-size", 14);
  3. Trykk på den når du vil øke størrelsen på sitatene på en webside (gitt at det bruker blockquote-elementet slik XenForo gjør).
blockquote.png



PS: Greasemonkey ikke nødvendig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Ja. Tror nok det er lurest.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#20
Joa... det funker, sånn ca. litt.

Øyne er helt greie, eller var det sist jeg sjekket for ett år siden - annet enn at jeg er langsynt - men jeg bruker jo briller på datamaskin.