Star Fox 2 til SNES

Lodin

Der Waaaah
Visste du at Star Fox skulle få en oppfølger til SNESen? Ikke jeg heller. Derfor med stor glede jeg observerte at folka hos AeonGenesis har oversatt betaen.

Hva går det så ut på? Andross er nok en gang tilbake og denne gangen er han forbanna. Han har sendt ut to "star Destroyere" og anektert flere planeter kun for det foremål a skyte IPBMer mot Corneria. Som vanlig må team Star Fox trå til, men denne gangen har de forsterkninger i form av gaupa Miyu og puddelen Fay (begge to er jenter (OMG so kawaii!!! )).

Når spillet starter har man fritt valg av hva man vil gjøre. Skal man gå etter rakettene, eller la Corneria sine satelitter ta seg av dem og gå etter krysserne? Underveis skjer det også andre ting som at at man blir angrepet av rom slangen eller får et ublidt møte med team Star Wolf.
Ellers er spillet stort sett likt når det gjelder kontroll og grafikk med kun få endringer. I stedet for den vanlig on-rail skytinga kan nå Arwingene bevege seg fritt på kartet. På visse steder kan de også omgjøres til små vandrende tankser som ser ut som frosker (OMG so kawaii!!!).

Er det så like bra som forgjengeren? Selv er jeg ikke sikker. Det virker mye dypere, emn samtidig har det mista noe av den enkle sjarmen. Må spille det litt mer. Uansett er det en dårlig ide å spille på normal da det blir sinnsvakt simpelt. Runna det på første forsøk.

Desverre har vi visse regler har hos SG som sier at ROM posting er ulovlig så med mindre en av moddene kommer inn å gir klarsignal så blir dere nødt til å gå andre steder for å skaffe spillet. *host* pm *host*
Kan også nevne at det kjøres i SNES9x 1.41-1 ellers blir det konstant kræsjing og fucka grafikk.
Avsluttningsvis vil jeg så bare få takke Nintendo for at de aldri ga oss dette spillet! :mad:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hjelp, Shodan!

Uansett, testet en slags beta av dette for noen år siden, og.. vel. Jeg vet ikke helt. Jeg la kanskje ikke helt sjelen min i det, men jeg kan ikke si at jeg likte det like godt som det første. Uansett sørgelig at det ikke ble utgitt på et skikkelig vis.

Opprinnelig skrevet av Lodin@18.10.2004, 23.49
Avsluttningsvis vil jeg så bare få takke Nintendo for at de aldri ga oss dette spillet!  :mad:
119110​
Vel, de hadde faktisk tenkt å ha den med som en liten unlockable bonus til det nye Star Fox 2 spillet som skal komme ut til Game Cube.

Fra IGN:

In fact, a year ago we asked Shigeru Miyamoto if the canceled SNES game might be included in Namco's shooter as an unlockable extra and he replied that Nintendo might do something like that.
Source: http://cube.ign.com/mail.html
(Husker ikke akkurat hvor i mailbag seksjonen jeg fant det sitatet.)

Oh well, better late than never.

PS. Sexy avatar valg, Mr. Lodin. :forelsket:

Lodin

Der Waaaah
Etter litt undersøkelser viste det seg at dere har rett og at det aldri ble gitt ut. Har fiksa litt på topicet.

P.S. Det er Halloween. Jeg har skumle ting fra diverse spill som avatarer for tida.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hmm, en Big Boo som jakter på Shodan ville vært overtøft =D

Jess, som sagt før her i topicen så har det aldri blitt utgitt og det finnes bare i diverse beta versjoner. Oversettelsen finnes på Aeon Genesis dette er en ips patch fil som legges på rom fila enten via et patche program eller via emulatoren selv..
Bare så jeg nevner det så er ikke denne patchen bare en oversettelse av spillet men den fikser også diverse feil i spillet, og fjerner blandt annet ting som "frame-rate countern". Det er også viktig at denne brukes med en "rett" versjon av dette spillet (det finnes vel 5 forskjellige versjoner, eller noe..), denne kan være veldig vanskelig å finne...
(IKKE spør meg om å sende deg den, det vil jeg ikke gjøre! :blunk: )

Og, btw.. bare så det er sagt Snes9x er vel den eneste emuen som runner dette spillet (men det gjør vel ikke noe, for den rocker villt!!)

-Zich :ler:

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@19.10.2004, 12.19
Jeg kjører det fint i ZSNES, som etter min mening er den suverent beste Snes-emulatoren.
119274​
Enig i det, men all den tid AG selv sier at spillet før eller siden vil kræsje så tenkte jeg det var lurt å følge deres anbefalinger.

Forøvrig er det liten vits å knote med all den patchinga Zich nevner da en fullverdig versjon kan skaffes fra andre steder.

Opprinnelig skrevet av Lodin+19.10.2004, 13.29-->
<!--QuoteBegin-Shigsyfreak
@19.10.2004, 12.19
Jeg kjører det fint i ZSNES, som etter min mening er den suverent beste Snes-emulatoren.
119274​
Enig i det, men all den tid AG selv sier at spillet før eller siden vil kræsje så tenkte jeg det var lurt å følge deres anbefalinger.

Forøvrig er det liten vits å knote med all den patchinga Zich nevner da en fullverdig versjon kan skaffes fra andre steder.

119301​
[/b]
Ja, gjør akkurat som du vil, bare nevner det jeg...

Eneste grunnen til at jeg nevner Snes9x er pga. jeg personlig synes det er en bedre emulator, så enkelt er det....

-Zich

Jepp. Den har en veldig fin egenskap når det gjelder grafikk-emulering av fur-suits. Den kan få anatomien og kroppspråket til en kåt spermhval nesten helt virkelighetsnært. Jeg blir nesten like lamslått hver gang revene i Star Fox 2 roper Yiff når man benytter seg av den emulatoren.

Bare tenk på alle de mulighetene fremtidens furries har med en slik teknologi! Snart trenger de ikke en gang reise ut på byen for å yiffe, de kan bare sette seg ned med zSnes!

har spilt det for en del år siden.
joda, var jo litt gøy med en oppfølger, men jeg har ikke helt satt meg inn i det. kanskje jeg skal "skaffe" meg det på nytt...
fint topic forresten

Lodin

Der Waaaah
Joda, den har fine grafikkfiltere, men ellers er jeg ikke imponert. Lyden høres helt jævlig ut og programmet gjenkjnner ikke D-paden på PSX kontrollen min.

For de som har samme problemer som meg med joy-pads i zSnes så kan jeg anbefale JoyToKey. Skulle gi grei keyboard emulering.

-Zich

haha, folk driver lissom å tagger postene med mitt nick, er det en ny hobby her nå eller?? Dere skal for gud og lov få gjøre det, viss dere vil...
Det er en stygg uvane som jeg har fra det annet forum jeg har vært på lenge...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
- Zich

- Zich

Lodin

Der Waaaah
Har noe med at navnet ditt står klart og tydelig til venstre for posten så alle vet hvem som poster. Syns det er et unødvendig onde og dette er min måte å demonstrere det på.

Alexander

frilans ufør
Ahh...Star Fox. Det er etter min mening et av de aller beste spillene til SNES, primært på grunn av stemningen som nesten alene skapes med kombinasjonen av den brune musikken og intercomen som brukes. Jeg pleide å drømme om spillet som liten. Ikke rart jeg ikke trengte venner når jeg hadde Star Fox.

- Zich

det kom faktisk ut noen meget få spill gjennom nintendo's ansatte, men vi snakker her under 10 eksemplarer. Dere kan jo gjette hva de går for på ebay -_-