Star Wars: Gammal republikk

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Flere som spiller hvis ikke bli med og woww litt i star wars med meg her er jeg hei.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Nei, det er P2P, som i at du må betale to ganger for å få spille.
 
#4
Jeg måtte teste det her. Og det var helt greit i starten, med sånn voice acting og kompanjonger, som forøvrig funker veldig bra. Etter å ha casuala meg selv til 50 så føler jeg at jeg snart trenger en ny space-knapp på tastaturet, i tillegg til at jeg er smålei av å stå rett opp og ned i håp om å få laga meg en gruppe til flashpoints i mangel på et fungerende "looking for group"-verktøy

End game er for tiden bugga sånn at loot blir tilfeldig tildelt spillere som kan bruke utstyret, men det ender som regel i at den personen som allerede har det får det om igjen.

Med mindre man er storfan av PvP så er ikke dette en time sink en gang med tanke på hvor håpløst det er etter man har fullført veien opp til 50. Med mindre man vil starte en alt såklart.

Er forøvrig å finne på Tomb of freedon nad(eller noe sånt) på imperiesida som den mørke krigerprinsen Zhank.

 
#5
Er enig i mye av det Maximum sier, men er bare og skaffe seg en OK guild så kjører du igjennom alt content på kort tid.
End game er langt fra bugga, normal mode er helt causual og kan lett gjennomføres av en pug. Gear blir delt ut random, men hadde nesten fullt t2 gear etter 2 uker..(er 3-4 drops pr boss x 7EV+5KP / 8 lett matte ;) )
Spiller på luka sene med den objektivt kuleste hatten.
 
#6
Er med i en skandinavisk community guild og har en god del medlemmer, men så lenge det bare er 4 i hver gruppe, samtidig som man mangler en healer her og der blir det fort trøblete å sette sammen en gruppe. I tillegg snevres det ytterligere inn da folk ikke vil kjøre flashpoints som tar 1-2 timer, et annet problem er vel at folk flest har fått det for seg at sith warrior og sith Assassin er det shit og at spillet ikke kan få nok av tanks, inkludert meg selv. Noe som har resultert i en server overfyllt av Juggernauts.

Når det gjelder End game så funker det forsåvidt greit med 8 mannsgrupper, men det blir fort bortkastet når man kjører 16 mann, med tanke på loot-håndteringen. Men jeg får nok heller gi det litt tid, er en del som reroller healere nå for å få fart på sakene.

Sånn alt i alt, så skulle man ikke tro det skulle være så vanskelig å få til en fiks som tillater need before greed eller master looter i operations:p
 
#7
Du har master looter i HM / Nightmare mode.
Normal er laget for pugs, derfor er det sånn som det er :)
 
#9
Har prøvd dette, var ikke akkurat noe særlig mye mer en standard mold MMO med lyssabler og stemmer på oppdrag man ikke bryr seg stort om - men det kom vel ikke som en overraskelse. Jeg håper håper håper at KOTOR:Old Republic (ja, jeg ser leifen) kommer om et par år, der man spiller single player i alle historiene i SWTOR uten den jævla grindinga. Historiene er faktisk knall, og det kunne blitt flere gode SP spill fra SWTOR.

Men jo, nei. Standard, A4, kjedelig. Dytter ikke lista noen steder egentlig, men var verdt listeprisen så lenge det varte for meg. Som er synd, med tanke på GW2 og TSW som kommer snart, samt at spillet avløste et av det mest forhatte/elskede spillet i markedets historie.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#10
Jeg er ennå butthurt over hvor énspilleraktig alle mmosene er i dag. Jeg vil ha at det blir mer lagt opp for krangling og drama mellom spillere, men uten spreadsheets og "8 timer om dagen eller stikk til hællvette".

Ja, vet jeg har sagt det før, men så butthurt er jeg.
 
#11
Jeg er ennå butthurt over hvor énspilleraktig alle mmosene er i dag. Jeg vil ha at det blir mer lagt opp for krangling og drama mellom spillere, men uten spreadsheets og "8 timer om dagen eller stikk til hællvette".

Ja, vet jeg har sagt det før, men så butthurt er jeg.
Er ikke sikker på hva du mener, men det er ikke mer en ett år siden jeg hadde 8timer+ pvp fights i ett mmo. I full jobb er det vel kun helgen du orker så lenge, men man overtok andres plass så.
SW TOR er super causual. På en kveld nå mangler jeg da 4 deler av top tier gear, og jeg spiller _super_ causual om dagen.
@Hagestol: Historien er jo super... du har tydeligvis ikke brydd deg om main story ? for og ikke snakke om at det er da 4 main story lines på begge factions.....
Er ikke helt sikker på hvor du får grinding fra? den starter rundt lvl 35 men du kan fremdeles gjøre pvp eller space missions for og eliminere det helt.

Når det er sagt... Spillet byr ikke på noen utfordringer, som en ekte WoW clone, så TSW og GW2 er eneste håp :) Du kan vel si at SW TOR er Uncharted serien vs Dark Souls i mmo sammenheng.
Causual friendly.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#12
Jeg tenker på mmoser generelt når jeg nevner 8-timers innsatsbarriere og spreadsheets. Jeg har funnet ut at jeg må inb4-e ganske mye hver gang jeg nevner at jeg ønsker flere spill med fokus på spillerdramatikk og spillerdrevne verdner og konflikter, siden da får jeg som regel "njøø Eve Online da" eller "njøøø Lineage2 da" i fleisen tilbake.

SWtoR sin pvp er ikke noe jeg vil kalle spillerdreven siden du velger en prefabrikert side som er forhåndsbestemt til å sloss mot den andre. Ikke at det er no direkte galt med det, det er jo slik alle vanlige versusspill funker, men jeg synes det er å kaste bort et stort potensiale. Det å krangle med andre, sloss om ressurser og territorier, undergrave andres relasjoner, og stjele uten å bruke mekanikker i spillet er ting jeg synes er vanvittig interresant og noe som bare lar seg gjøre i en mmo. Derfor blir jeg litt skuffa hver gang jeg ser atter en iterasjon av et spill hvor viktigste aspektet er at du kan spille det alene og over tid siden utviklerens eneste motivasjon er at flest mulig skal spille det lengst mulig.

Men det erke meninga å bæsje helt på det heller (edit: Ser i ettertid at det er jo egentlig det jeg gjør heh, sorry!). Det er jo klart lov å spille og like det, jeg har ikke noe i mot et par måneder i Aion og Rift her og der. Jeg vil bare ha litt mer av det andre også, og butthurter over hvordan det praktisk talt ikke finnes. Savner kriger som i Shadowbane, politikk som i RFO. Savner såpedrama som i Lineage2 og Eve - men orker, ingen 8timersmaraton.

Men men. Joda, nei, joda, neida, så sånn er det.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Pre-Star Wars er jo en av de settingene som er åpne for tre faksjoner eller mer, men de benytta seg ikke av det. Det er såklart fordi det er vanskelig å mekke og det er lettere å kopiere WoW og bare være lat.
 
#14
@Hagestol: Historien er jo super... du har tydeligvis ikke brydd deg om main story ? for og ikke snakke om at det er da 4 main story lines på begge factions.....
Historiene er faktisk knall

Er ikke helt sikker på hvor du får grinding fra? den starter rundt lvl 35 men du kan fremdeles gjøre pvp eller space missions for og eliminere det helt.
Du tjener ikke på å være i grupper. Beste måten å komme seg videre på er å drepe monster fra drepe x monster oppdrag som er over alt. PvP/Space er kun bra med tilhørende dailies (og da snakker vi dailies igjen, DET er kanskje definisjonen på grinding). Og når man kommer til nivå 50 så er det nada historie igjen, og du sitter igjen med en ferdig utforsket verden, et slapt A4 pvp system, maks nivå i alle crafting skills uten at det er noe særlig mye mer i gjøre på den delen. Det du faktisk kan gjøre er dailies, PvP grind av samme tre (fire) battlegrounds siden PvP utenfor ikke yter noe særlig, instanser og idling - høres veldig ut som et visst mmo jeg har hørt om tidligere.

Spillet gjør ikke noe særlig ut av seg for å være themepark og er ikke sandbox. Det er ikke noe dynamisk innhold å snakke om, ikke noe nytt i det hele tatt når du omsider blir ferdig med hovedoppdraget ditt og alle får likt resultat fra historiene. Det er sagt før, og det blir sagt igjen: Det er WOW med lyssabler og stemmer. Og de fleste som spiller MMOer er jævlig lei av WOW.


Blir kanskje bedre med Planetside2, Guild Wars 2 eller The Secret World? PS2 er det eneste som jeg ville satset på. PS2 kan bli politikk drama deluxe, uten grindinga i RFO. Hvis det noen gang kommer ut blir det ny rigg og ei lita ferie tenker jeg!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Planetside 2 kan bli bra tror jeg.
 
#16
PvP/Space er kun bra med tilhørende dailies (og da snakker vi dailies igjen, DET er kanskje definisjonen på grinding).
Ehm... Jeg trodde grinding var å drepe en million mobs for å levle eller å få et spesifikt drop? Ikke et quest man kan gjøre bare en gang pr. dag.

For øvrig så møtte jeg null grinding i dette spillet. Men er vel mulig det var fordi jeg er spesiell, jeg vet ikke. Da jeg ble 50 hadde jeg masse ugjorte quests.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Jeg ser på grinding som noe man gjør bare fordi spillet krever det av deg for at du skal gjøre framskritt, og ikke fordi du synes det er gøy. Jeg bruker uttrykket på selv hoved/story-quests du bare kan gjøre én eneste gang hvis de er kjedelige nok.

Om dette er den korrekte definisjonen kan vi ve krangle om til vi får hår på tissen, men jeg har lettere for å kalle quests mer grindete enn valgfri farming siden sistnevnte kan du velge om (evt. hvordan) du vil gjøre bare på gøy, og motivasjonen for å gjøre det er intrinsisk. Hvis motivasjonen er kun for å samle drops og xp (ERFARINGSPOENG. Elsker deg, norske uttrykk), så synes jeg det blir noe helt annet og ja, grinding.
 
#18
Altså, de er flinke til å forkle oppdragene med voice i spillet (litt som WoW har klart det siste året), men alt som inneholder "Hent den elsken fra det flyet" eller "drep 50 rakghouls for science" er i min definisjon grinding: Gjør oppdrag a, hent/drep b, gå til c. Repeter til 50/max tier rustning/whatever. Samme med dailies, man må gjøre de for å få xp/tokens til oppgraderinger, og man må gjøre de hver dag.

Jeg vil gjøre forskjellige ting, være sosial, drive med crafting, bygge hus.. Alt annet en å kun levle. SWTOR tilbyr kun lineær progresjon og ingen interaksjon. Sith/Republic er kontinuerlig adskilt selv om de har samme planeter, det er ingen reell krig (kun en lettest mulig vei mot nytt utstyr). Og når utstyret blir et mål i seg selv og ikke et steg mot en fet opplevelse så synes jeg at spillet feiler spektakulært.
 
#19
Hvis dere da vil kalle leveling delen av spillet so en eneste stor grind, som egentlig har en fastsatt definisjon innen gaming, på lik linje med alt annet(Grinding: A player in an online game may fight weenie enemies over and over to get easy combat experience quickly). Så ville jeg vel strengt tatt latt vær å spille spillet :p
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Det er free trail denne helga pluss noen dager til hvor man kan spille til level 15. Jeg har ihvertfall hoppa på den og laster ned klienten nuh.