Jau, duket for et nytt Star Wars spill. Tråden blir spoiler free fra min side ihvertfall, til tross for at jeg har nå sett en del glimt fra filmen som du får se i spillet.
Nå er ikke jeg noen Star Wars fan, faktisk så hatet jeg de to Episode I & II. Langt fra røttene sine. Men i spillform så fungerte dette ganske så greit.
Du starter da med Anakin og Obi-Wan. Du styrer selv Anakin mens Obi Wan er AI styrt samtidig som det kreves "samarbeid". Dvs enkle greier du har sett før som feks å åpne en passasje mens han dekker deg osv.
Gameplayet har vel en del til felles med Ringenes Herre spillene, kombobasert beat'em all up der du bruker 3 forskjellige angrepsknapper etter styrke og hurtighet. Pluss det kan kombineres med air combo, grabs osv. Etter hvert får du experience som du kan bruke på å oppgradere moves, force moves osv.
Til nå har jeg ikke møtt på oppgaver som kreves noe tilnærmet til en hjerne engang. Men det er heller ikke poenget her. God gammeldags gameplay pakket inn i Star Wars forkledning.
Grafikken er ganske ok, men du ser at det er tatt hensyn til multiplattform utgivelse. Kontrollen skal jeg ikke klage på, fungerer ganske greit faktisk. Lyden er ganske bra, men lider av tåpelige kommentarer fra Obie og Anakin for hver jævla gang de knuser en droide. Like morsomme kommentarer som du får fra en avdanka fotball kommentator. Meget tørt. Men musikken gir deg Star Wars feeling med en gang

Har nå fått unlocket Co-op også etter 4 levels, så dette kan jo være greit å runne med en kamerat. VS er også et alternativ, men det har jeg ikke fått prøvd enda.
Ellers har spillet noen extra features som concept art, movies osv. Har ikke fått unlocket alt enda, men det finnes nok endel for de hardbarka Star Wars sulta fansene.
Det er ikke snakk om God of War kvalitet, men fremdeles et spill som var mer enn nok underholdene. Men har en sterk følelse på at det tar ikke en evighet å spille igjennom det akkurat