Star Wars: Next Gen

D

Deleted member 91

Gjest
Jess. Fant ingen tråder om fremtidige Star Wars-spill, så jeg mekker et nå. Gudene vet vi trenger flere tråder uansett.

LucasArts er i full gang med et nytt Star Wars-spill til neste generasjons konsoller, og har sluppet lille teaseren for å vise hvilken retning de tar. Det ser jo strengt talt jævlig kult ut, som en blanding av Psi-Ops og Star Wars (duh), og med en ordentlig fysikkmotor på plass kan det bli en svett SW-nerds drøm. Kan forestille meg at de drar det enda lengre enn bare å bashe fiender også: Forestill dere intrikate puzzles hvor du må organisere en rekke gjenstander, litt som Half-Life 2 tatt til det neste nivået. Eller, hva med store, spektakulære scener hvor du må rive rom og tilogmed bygninger fra hverandre. Eller kanskje du må bruke force-kreftene dine til å bygge en hoverpad så du kan sveve videre? Mulighetene er mange, og det er en spennende mulighet at nextgen-kreftene faktisk *kan* brukes til noe annet enn blankere grafikk. Må forresten legge til at det er en ren CG-teaser, og ingenting er in-game eller noe sånt. Dog, ikke usannsynlig at det ferdige produktet ser ut noe som ligner, spør du meg.

Og sånn helt til slutt, så holder jeg fingra kryssa for flere Lego Star Wars-spill (tenk så heftig om man kunne bygd kjøretøy, våpen, etc. ut av klossene), et Republic Commando-spill som ikke slikker pølse, og det er sikkert en del her som kunne tenkt seg et nytt KotOR.

Det så veldig ut som Jedi Knight-spillene med bedre grafikk- og fysikkmotor. Kanskje det er Jedi Knight 3 som er i utvikling?

Obsidian er forøvrig klare for å starte på Knights of the Old Republic 3, de venter bare på klarsignal fra LucasArts.

Jedi Knight har en enorm fan gjeng over hele verden og det er denne serien som har gitt deg følelelsen av å være en Jedi. Jeg elsker Kotor over alt på jord, men siden det ikke skjer noe der i gården så går jeg bare å venter på Mass Effect som tilsynelatende kunne ha vært et Kotor-spill. Når det gjelder et nytt Jedi Knight spill så drømmer jeg om et open-ended. I det siste spillet var det me pat om god/ond, men i et spill som følger en rød tråd kan man aldri oppleve sinnsyke konsekvenser som rett og slett endrer hvordan man spiller. I et spill som Kotor var det ganske så godt implentert, men det var sjelden man fikk følelsen av å være ond eller god. La oss si at man har en lansby som har blitt til inne i et lite skogholdt. Slakter man hele gjengen så burde dette ha få konsekvenser som gjør at du konstant er fryktet av alt og alle. Problemet igjen her blir jo å balansere spillet til disse ulike valgene, men på annen side er jeg drittlei av å høre utviklere si"Vi har 15 forskjellige endinger på spillet". Alle disse endingene pleier vanligvis ikke å være så veldig forskjellie fra hverandre. To endinger er nok. Har de tid til å lage 15 endinger så kan de faen meg heller konsentrer seg om 2 endinger som skiller seg så mye ut at spillopplevelsen blir helt annerledes. Jeg tenker på Endingene i episode III og Episode VI. Et hvor "opprørerne" vinner og hvor Imperiet vinner.

Lucas Arts sa at Episode III spillet ville gi spilleren følelsen av å mestre "kraften", men spillet solgte så å si bare på navnet og kvaliteten på selve spillet var relativt dårlig.

Ellers så storkoste jeg meg med Republic Commando. Deilig med en liten spin-off som gjør ting bra, dog mange mener det motsatte. Jeg liker tanken på et Imperial Commando med Unreal 3.0 motoren og masse gufne sammenstøt med universets kryp.

EDIT: Er det bare jeg som finner den videon helt sinnsyk? Etter å ha lest litt mer virker det som om dette "spillet" vil bruke samme fysikkmotor som det nye Indiana Jones spillet. Denne motoren sørger for helt sinnsyke fall, og eksplosjoner, noe som passer bra i et spill som dette. En annen ting. Noen som vet om en Star Wars tittel til Wii? Hvor fett hadde det ikke vært å brukt Wii-kontrollen som lyssverd!!!

Gikk rykter om et Star Wars-spill til Wii under E3, så det er nok ikke umulig at vi kan få se et Star Wars-spill hvor vi selv vifter med lyssabelen ved hjelp av Wiimoten.

Ja, hvis det ikke er lagt inn bestemte bevegelser som skjer når du vifter med sverdet, som det spillet vi så på E3..

Hva enn det er, Star Wars Next-Gen blir rått. Krysser fingrene for at det er Jedi Knight 3.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Nicholas @ 24.07.06, 06.16) 16128
Og sånn helt til slutt, så holder jeg fingra kryssa for flere Lego Star Wars-spill[/b]
Hva med dette? =D

Forøvrig har Lucasarts foreløpig ikke sagt noe som helst annet enn at de kun vurderer Wii'en og ingen konkrete planer eller spill er blitt nevnt.

EDIT: Fint at det i det minste er meg selv som får retta opp da. :p SITAT
Not that there was any doubt, but lightsaber games on the Wii just took one step closer to reality: LucasArts is pledging Wii support now.

During the Q&A session, a younger gamer took the microphone and asked if the company would be showing support for the newest motion-controlled Nintendo console. Sansweet's responded simply by stating the likeness between the Wii controller and a lightsaber, followed by a statement that LucasArts would be supporting every next generation system.

You'll be Ghyslaining your way around your living room in no time, young padawan.[/b]
Kotaku

Trench_Rat

Sommerbildene våre
SITAT(Sulky @ 24.07.06, 15.49) 16187
En annen ting. Noen som vet om en Star Wars tittel til Wii? Hvor fett hadde det ikke vært å brukt Wii-kontrollen som lyssverd!!!
[/b]

Det var det første jeg tenkte når jeg så emne tittlen og det er sannsynligvis det eneste som kommer til å få meg til å kjøpe en wii :hm:

Jeg tar meg gjerne en ny runde Jedi Knight\Academy eller hva de nå heter. Har storkost meg med alle i serien, og er de eneste Star Wars spillene (sammen med Rebel Assault 1 og 2 såklart) som har vært verdt å spille. Jeg vil på nextgen eventyr med Kyle Katarn!

K999

Keystone State Of Mind
Det har jo blitt sagt lenge at Lego Star Wars 2 kommer til Ps2 GC Pc og ??

Rundt september tror jeg, samme tid som den nye trilogien me old version og new version pack.

SITAT(Lodin @ 24.07.06, 18.01) 16218
Hva med dette? =D

Forøvrig har Lucasarts foreløpig ikke sagt noe som helst annet enn at de kun vurderer Wii'en og ingen konkrete planer eller spill er blitt nevnt.

EDIT: Fint at det i det minste er meg selv som får retta opp da. :p Kotaku
[/b]
Lego Star Wars-greiene så fett ut! :elsk:

D

Deleted member 91

Gjest
Lego Star Wars er faktisk dritartig. Det er simple saker, men det er velgjort og har masse bonuscharacters, cheats, etc. som gir det replay value. Men når jeg spiller det ser jeg mer enn noe annet mulighetene. Jeg aner ikke hvor vanskelig Lego Star Wars-spillene var å lage (tipper "ikke sinnsykt krevende"), og selv om de er veldig gjennomførte og gjør hva de prøver på veldig bra (et par av levlene er faktisk veldig stilige, puzzlene er oppfinnsomme og alt føles solid), så skulle jeg til tider ønske de var litt mer ... jeg vet ikke, nesten ambisiøse. Det føles veldig solid, men det er delvis fordi det er så trygt.

Case in point: Force-kraften i spillet fungerer på følgende måte: Du finner noen ganger små hauger med LEGO-klosser, som da begynner å lyse blått når du spaserer i nærheten av dem - at which point du kan holde inne B for at klossene skal fly avgårde og sette seg sammen til et bestemt objekt på et bestemt punkt. Det fungerer godt, og er faktisk hakket mer oppfinnsomt i praksis enn jeg har beskrevet her (flere puzzles krever at du monterer én haug klosser før den andre for å bygge tårn, for eksempel), men det er veldig simpelt, og veldig trygt. Tenk så spennende et nestegenerasjons Lego-spill kunne blitt, om kraften i 360 ble høstet til å gi spilleren frie klosser han selv kan montere slik han vil det best. Jeg aner ikke hvordan de skulle lagt det ut på kontrollpaden til 360, men det hadde ihvertfall vært hakket mer eksperimentalt enn slik det står nå.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
SITAT(Sulky @ 24.07.06, 15.49) 16187
EDIT: Er det bare jeg som finner den videon helt sinnsyk? Etter å ha lest litt mer som virker det som om dette "spillet" vil bruke som fysikkmotor som den Indiana Jones spillet. Denne motoren sørger helt sinnsyke fall, og eksplosjoner, noe som passer bra i et spill som dette. En annen ting. Noen som vet om en Star Wars tittel til Wii? Hvor fett hadde det ikke vært å brukt Wii-kontrollen som lyssverd!!!
[/b]
Det er vel riktig det tror jeg. Denne fysikk/animasjons-motoren heter Euphoria og er laget av et firma ved navn Natural Motion. Det som er tingen med denne motoren er at det er en realtime engine.

Eksemplet i indiana jones som utviklerne av denne motoren beskrev:

SITAT
For example, use your whip, and your Euphoria-controlled opponent may fall of the cable car. Reload and try the same thing again, and subtle differences in the conditions may mean he manages to grab hold of the rail around the car's top and hang on, allowing you to administer justice from above.[/b]
og Natural Motions syn på next-gen: SITAT
next-gen games will be about unique moments. Moments that have never happened, and will never happen again[/b]
Det som er litt kjipt er at teknologien er veldig dyr, så det blir nok ikke å se brukt i småproduksjoner.
Lucas arts er vel ikke akkurat små så de blir de første som bruker denne teknologien. også tror jeg EA henger seg på, og ubisoft slenger seg sikkert på etterhvert de også.

NÅ kommer også Lego Star Wars II til xbox 360 også. Om det vil være noe annerledes enn de andre formatene sies ikke.

Jeg er svært skuffet over dere. Var det virkelig ingen som hadde hørt om Lego Star Wars II? :blunk:

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hurra, for en trailer. Middelmådig grafikk og billige gimmicker om og om og om igjen. De må ha hatt rimelig enkle instrukser...

1. Lag en render av en to-tre stormtroopere som aner fred og ingen fare.

2. Insert Jedi som skrur av lyssabelen og bruker kraften som våpen istedet(selv om jedi-koden tilsier at kraften aldri skal brukes til angrep, kun forsvar).

3. Rinse and repeat.

Spillet er ikke et nytt Jedi Knight spill, men et uavhengig som foregår mellom Episode 3 og 4. Det vil inneholde både nye og gamle karakter, og en avsløring i historien som vil overraske mange.
Filmen var forresten lagd for George Lucas, for å vise ideen de har bak next-gen og mer voldsom bruk av force-krefter.

Jeg gleder meg, selvsagt. Mest til Kotor 3 forsåvidt, men Star Wars 07 virker som et spennende prosjekt av det lille vi har fått sett hittil. Battlefront har jeg selv fått sett nok av. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes begge spillene virket uferdige til en viss grad i likhet med Battlefield-spillene.

Kotor 3 i Next Gen, ahrr. :elsk: