Star Wars: Republic Commando

Jaja. Nå kommer det snart enda et Star Wars spill på markedet. Mange har vært dårlige, mange har vært bra. Hva vil denne tittelen bringe til vår spillhverdag?

For de som ikke har hørt om spillet:

Dette er et Star Wars spill utenom det vanlige. Du spiller for første gang klonene fra episode II, noe som er litt kult er at du dreper disse i andre Star Wars spill fordi disse folka blir jo senere i historien de såkalte stormtroppene til emperiet. Kort sagt: Du vil kunne se hvordan en stormtropper har det i hverdagen. Du blir sendt på oppdrag av republikken for å renske ut alt av universets avskum. Du kommanderer en tropp på fire kloner og utviklerne har lagt stor vekt på at man skal kunne bruke troppen som et våpen. Dette vil også bli det mørkeste Star Wars spillet i serien. Gled deg!!!!

Spillet vil også ha en Live del for opptil 16 spillere pluss masse content download. Dette er kanskje ikke det mest etterlengte spillet i år, men jeg liker at utviklerene lager noe spesielt og prøver seg på nye ting. Hvis utviklerene har is magen kan dette bli riktig så bra :)

Kopier, Lim :p

http://www.gamespot.com/xbox/action/starwa...ando/index.html

Spillet vil også ha en Live del for opptil 16 spillere pluss masse content download.
Nydelig.

Høres topp ut. Gleder meg veldig til dette spillet. Har sett en video, der den ene banen var veldig mørk og.. fet.

Ett av de mest ettelengta spilla for meg, ja.

D

Deleted member 91

Gjest
Bah. Edge sa det så temmelig ræva ut, men det er vel en stund siden, så ...

Sa Edge at det så ræva ut? Det må jeg se. Jeg er stort sett enig med Edge, men på dette område høres det ut som om jeg er kraftig uenig med dem. Jaja. Jeg har ikke prøvd spillet, det har sikkert Edge.

PS: PCgaming norge sa at førsteintrykke deres var veldig bra. Håper Edge har tar feil for en gang skyld. En ting til. Jeg er skikkelig Star Wars fan :kul:

Revan: Var du sarkastisk der?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Urrrrk. Enda et SW-spinoff-spill? Nei takk.

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@02.01.2005, 19.18
Sa Edge at det så ræva ut? Det må jeg se. Jeg er stort sett enig med Edge, men på dette område høres det ut som om jeg er kraftig uenig med dem. Jaja. Jeg har ikke prøvd spillet, det har sikkert Edge.

PS: PCgaming norge sa at førsteintrykke deres var veldig bra. Håper Edge har tar feil for en gang skyld. En ting til. Jeg er skikkelig Star Wars fan :kul:

Revan: Var du sarkstisk der?
157186​
Nei, det var jeg ikke.

Jeg har tro på dette.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@02.01.2005, 20.00
157229​
Jeg ventet ikke annet fra deg heller da Yetipants ^_^

Du er jo negativt til nesten alt :rulleøyne:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude+03.01.2005, 01.21-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@02.01.2005, 20.00
157229​

157398​
[/b]
Jeg er negativ til ting som gir meg et negativt førsteinntrykk. Sånn som spillindustrien er blitt, ser jeg svært få spill som er verdt å juble over ved første øyekast.

Opprinnelig skrevet av Yetipants+03.01.2005, 19.10-->
Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@03.01.2005, 01.21
<!--QuoteBegin-Yetipants
@02.01.2005, 20.00
157229​

157398​
Jeg er negativ til ting som gir meg et negativt førsteinntrykk. Sånn som spillindustrien er blitt, ser jeg svært få spill som er verdt å juble over ved første øyekast.
157739​
[/b]

Det finnes jo også spill som har fått positivt førsteinntrykk, men som skulle vise seg å være temmelig dårlig, eller omvendt for den sagts skyld :blunk:

Shadar og Yetipants: Dere har begge rett, men synes dere ikke ideen eller konseptet kan virke litt kult. Utdyp litt mer :)

EDIT: Det er klart at det er en sammensplesing av Metroid og Halo, som begge er to av fovorittspillene mine, men det er jo mange spill som ligner på de for tiden.

SHDR

Gullmedlem
Sånn, ja. Da var demoen testet, og folket skal utsettes for førsteintrykk.

La oss se ... veldig god grafisk presentasjon; jeg antar de har hatt en god del penger å kaste ut av vinduet i dette spillet. Veldig distinkt Star Wars-feeling, ingenting galt med atmosfæren i det, iallfall. Visiret har ingen egentlig funksjon utenom å rippe Metroid Prime, og gjør mye spennende med perspektivet. Blant annet må karen du spiller ha årtusenets lengste armer. Utover det hadde demoen bare ett våpen, en blatant rip-off av rifla fra Halo, komplett med ammomåler på våpenet og allting. Det andre våpenet var en pistol som jeg ikke tror faktisk gav skade, så jeg teller ikke det. Tre forskjellige granater som jeg ikke fikk noen forklaring på, men som jeg tror var Flashbangs (ganske teit, i og med at du slåss mot roboter, som ikke har hornhinner), Ion grenades (litt mer logisk, ettersom ion er alle elektroniske kretsers verste mareritt i Star Wars-land) og vanlige eksplosiver (som ikke trenger gjennom energiskjold, og dermed er poengløse). Kontrollene var komplett identisk med Halo; du bytter granater og synsmodi (også rippet fra Metroid Prime, men uten at jeg skjønte hva de faktisk var til) med hvit og svart knapp, skyter og kaster granater med triggers. Kontrollen føltes temmelig fast og Halosk, ingen overraskelser her. Du har skjold og helse, som i Halo. Skjoldet lades opp veldig, veldig raskt ... enda raskere enn i Halo 2, og liv lades opp i Half-Life-aktige ladestasjoner.

Selve gameplayet var derimot klinkende likegyldig. Skyt droids, eller klink til dem om de kommer for nære. Du har andre kommandosoldater du kan kommandere via A-knappen, noe som egentlig funket ganske greit. De var komplett udugelige i kamp, selvsagt, men jeg antar at det ordnes i ferdig versjon. Antar. Du kunne ikke kontrollere dem direkte, men bare sette posisjoner for dem, eller gi dem generelle ordre som "dekk meg" eller "storm den sjakta der borte mens dere kræsjer i hverandre som tullinger". Droidene jeg slåss mot var liftet fra Episode 1; du vet de artige tingene med avlange hoder, akkompagnert av de artige trillene og skjoldete droidene, som var et rent helvete å drepe. Vanlige våpen trengte ikke gjennom skjoldene, og nærkamp var selvmord. Jeg klarte å slippe opp for granater, og da var det egentlig bare å begynne på nytt. Take two: jeg klarer å spare litt på granatene, og kommer meg videre. Noen flyvende fiender spretter frem; en mellomting mellom de flyvende fiendene i Halo 2 og Sentinels. De tålte skrekkelig mye, men hadde tilsynelatende ikke skjold. Lette likevel. Deretter var det duket for en svær droid (også uten skjold) som tålte usigelig mye. Jeg slapp opp for ammunisjon på denne rakkeren, og måtte slå ham i senk istedet. Droiden slo såpass sakte at dette ikke bød på videre problemer, men det tok nesten fem minutter. Ikke spesielt spennende fem minutter, heller. I løpet av denne korte tiden klarte jeg å bugge scriptingen to ganger ... første gangen da jeg drepte ting før squaden min klarte å registrere at de var der, så de ble stuck i scriptene sine. Andre gangen var litt mer mission critical, da jeg hacket en datamaskin omtrent tjue fiender før jeg skulle det. Spillet lot meg riktignok komme videre, men den objectiven stod for evig åpen. Etter å ha gruset den siste droiden kom jeg til en heis, som avsluttet demoen.

Inntrykk: Halo og Metroid Prime-ripoff uten helt å ha forstått hva som var kult med Halo og Metroid Prime. Halo-kamp er jo en god mal, men når fiendene er så svake, og du er så overpowered som du er her (skjoldet lader raskere enn våpenet) blir hele spenningen og intimiteten i Halo drept. Det så ikke ut til å være noen utforskning heller, så Metroid Prime-rippene er rent estetiske, og dermed poengløse. Dette kan godt bli et streit spill, men jeg tror det er mest for de som liker Star Wars og har spilt eller sett Metroid Prime og Halo, og tror at Metroid Prime er bra på grunn av visiret, mens Halo er bra fordi du kan skyte og kaste granater samtidig. Merk deg at "ett streit spill" er i området 5/10 eller 6/10, så om dere synes det er skrekkelig, gjør dere selv en tjeneste og test dette temmelig grundig før dere anskaffer. Hett tips: demoen finnes på NTSC-versjonen av Knights of the Old Republic 2 til Xbox.

Opprinnelig skrevet av Shadar@08.01.2005, 11.31
Hett tips: demoen finnes på NTSC-versjonen av Knights of the Old Republic 2 til Xbox.
160164​
Har hatt dette spillet en stund nå, men har ikke sjekket ut at det lå demoer der! Så nå skal jeg også teste spillet. Regner med jeg blir skuffet, etter å ha lest intrykkene dine, og siden jeg er en stor Halo-fan.

Edit: Nå har jeg testet demoen, og jeg er redd for at jeg er ganske enig med Shadar. Nå er det jo selvsagt begrenset hva man kan bedømme etter 10 minutter spilling(ja, demoen er så kort), men ble ikke akkurat imponert. Alt minnet meg veldig om Halo, bortsett fra at Republic Commando er flere hakk dårligere på alle punkter. Grafikken var et steg ned, samme med lyden. Som Shadar sa, så var spillet veldig enkelt på grunn av den raske skjold oppladingstiden. Demoen hadde ikke bare ett våpen, men også en slags grenade launcher som lå gjemt i et hjørne. Ble likevel ikke imponert. "Been there, done that" - var det første jeg tenkte. Kan jo hende spillet blir morsomt over Live, men alt i alt er dette et skuffende spill.
Min karakter. 6,5/10

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Usjda. Halo holder min oppmerksomhet utelukkende fordi grunndesignet er så fjellstøtt. Dette her skal jeg aldri spille.

D

Deleted member 91

Gjest
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@08.01.2005, 18.13
Rofl Idioter.....Alle Star Wars Spill Kjøpes, Uansett Hva Slags Sjanger og Kvalitet på Spillet Det Er.....
160385​
:ler:

Jeg bøyer meg i støvet Shadar. Jeg kan tenke meg at spillet er slik du beskriver, men jeg ser også at du er rimelig partisk og du viser klart at du aldri har vist interesse for spillet. Dette gjør at jeg kan reise min tvil overfor utsagnet ditt. Du har tatt feil før (en gang tror jeg). Du kan ta feil nå også. Nå har jo du også prøvd spillet, men dette er en relativt tidlig demoversjon av spillet som kun viser små klipp av spillet.

Når vi kommer til Mongis. Han syntes heller ikke det så så bra, enda han hadde litt forhåpninger til det. Jeg går utifra at han har lest innlegget ditt å blitt påvirket. Du har en utrolig evne til å påvirke andres meninger. Tro meg, jeg har blitt det selv. :)

Jeg skrev dette i xbox forumet med tanke på den fyldige Live-delen. :)