Star Wars Rogue Squadron II og III

Jeg kom over disse spillene ved en tilfeldighet, så litt trailere og leste litt. Det virker som stilige spill. Men så lurer jeg: Hvorfor får Rebel Strike dårlige omtale enn Rogue Leader? Er det et dårligere spill, eller er det bare ikke like «revolusjonerende» som forgjengeren? Hvilket bør jeg kjøpe, og bør jeg kjøpe noen av dem i det hele tatt? Gjerne si litt om hva dere syns om spillene generelt også.

Har bare spilt rouge leader...det var et ok underholdende spill!
hadde store forventninger til det ettersom jeg hadde utrolig mye moro med rouge squadron til nintendo64!...muligens litt for store forventninger :svette:

men uans. er du StarWars fan er spillet absolutt å annbefale! :)
Rebel strike kan jeg ikke si noe om siden jeg ikke har prøvd spillet!

Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike fikk dårligere kritikk fordi det kun er mer av det samme, også har de putta inn noen dårlige «on-foot»-baner. Altså, de banene der man ikke går på bakken som en person, er ganske bra, men ikke noe bedre enn i Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader. Mens når man går på bakken som en person (ikke i noe fartøy), så er det ganske dårlig laget - ikke nødvendigvis kjedelig, men dårlig. Det Rebel Strike derimot har, er en «co-op»-del av hele Rogue Leader, og det er kanskje noe av det beste med Rebel Strike også (men da må man spille co-op - for å spille single-player på den delen, må man ha Rogue Leader).

Så hvilket er best? Jeg mener Rogue Leader er best, men om du har noen å spille det sammen med i co-op, så kan du jo like greit kjøpe Rebel Strike.

Spørsmålet er: Trenger du egentlig Rouge Leader når hele spillet følger med i Rebel strike, bare i Coop?

Nå har ikke jeg testa rebel strike, men hvis jeg kunne velge hadde jeg nok valgt Rouge Leader i Coop med masse ekstra baner(altså Rebel strike) :)

K999

Keystone State Of Mind
jeg ville anbefalt rouge leader det er mye mer overasskendeen rebel strike,
og det er sant d psycho sier at på baner der du går er d dårlig lagt.
men seff hvis du er en star wars fan så kjøper du alt i star wars serien, men hvis du kjenner en anen star wars frik så kjøp rebel strike og spel co-op og da eier derre alle:)

Jeg har begge spillene.

Gå for Rebel Strike, sier nå jeg. For det første er grafikken merkbart bedre. Skeptikere nekter vel muligens for det, men jeg lover at hvis du fyrer opp den ene spillet rett etter det andre merker du gromt med forskjell.

For det andre er det størrelsen på spillet. Rebel Strike fronter med originale baner av særdeles variende kvalitet, men hva gjør det - du har jo i tillegg hele Rogue Leader i Co-op? Forsåvidt er dette noe av det kuleste i spillet. Må nesten oppleves.

Siste argument jeg vil levere, er den utrolige forskjellen i hvor mye som skjer på skjermen i de to spillene. I Rogue Leader møter man... Noen fiender. Kanskje oppmot 10- 15 TIE-Fightere på skjermen samtidig. Maks. I Rebel Strike er antallet stundom dobbelt. Forskjellen er syk, og motstanden føles ekstremt mye mer overveldene enn i Rogue Leader. Og det er vel litt av meningen også, er det ikke?

Hadde Rogue Leader II. Egentlig ikke et sinnsykt bra spill. Jeg ville styrt meg unna, men om du skal ha et av de. Tror jeg du burde gå for nettopp Rogue Leader II.

Jeg har enda ikke prøvd Rogue Leader, men kan si såpass at Rebel Strike ikke fortjener den dårlige kritikken det har fått. On- foot seksjonene blir hudflettet, men jeg synes de er glimrende :)

Blir nok Rebel Strike regner jeg med. Er jo samme spillet med mer, ser det ut som. Når hele Rouge Leader er med i co-op. Får sikkert med en kamerat også. Takk for info.

K999

Keystone State Of Mind
I Rogue Leader møter man... Noen fiender. Kanskje oppmot 10- 15 TIE-Fightere på skjermen samtidig. Maks. I Rebel Strike er antallet stundom dobbelt. Forskjellen er syk, og motstanden føles ekstremt mye mer overveldene enn i Rogue Leader. Og det er vel litt av meningen også, er det ikke?

I rouge leader møter man opptill 30-40 på de siste banene, og dette vet jeg godt.
Hvis du skal få gull medalje på alle banene så er det enkelte baner du må drepe ove 100fly.

REbel strike er garantert et bedre spill i graffikmessikt, men det ve mente var at det er nokså det samme i 2 og 3en.;)