[Multi] Star Wars Squadrons [tie-fighter] [produktet] [disney] [brian på suicide watch]

D

Deleted member 91

Gjest
#1


Hei og velkommen alle gamers, til den offisielle Star Wars™© Squadrons-tråden! Squadrons er det siste Produktet i rekken Produkter du Elsker fordi du Husker Dem fra da du var lykkelig på et eller annet tidspunkt i barndommen. Denne gangen er det dine minner av TIE-fighter-spilla på nittitallet som spesifikt skal besudles. Her kommer alle dine kjente og kjære venner som en Droid og en Romvesen, og ikke minst Romskip. X-Wing, TIE Fighters, Y-Wing, U-Wing, alle dine venner er her og de venter på at du skal bli med på festen.



Kort sagt:
  • Full historiemodus med cutscenes og figurer og full hurramegrundt, har hørt lengden anslått til rundt 8 timer
  • 5v5 multiplayer, kryssplatform så alle gamers kan bli med, uavhengig av rase/legning
  • Ingen mikrotransaksjoner eller DLC, alt av utstyr/kosmetiske items kjøpes med ingame valuta
  • Det koster 400,-
  • Full støtte for VR, inkl PSVR
  • bababooey

Og etter sigende så er det ikke så aller verst? Har bare fått tid til å teste et par oppdrag i historiemodusen, men man skyter på ting med lasere, dirigerer Power rundt til skjold, lasere eller motorer, og siden det er 2020 så er det selvfølgelig loadouts i mp. Se frem til folk finner ut hva den ideelle builden er og du kun ser én våpentype 99% av tiden. Jeg vet @Agradula også har coppet, så om vi får med et par til kunne vi jo tatt galaksen med storm, hånd i hånd. Hvis dette ser ut som noe du kunne tenke deg, titt litt på videoer og post her i tråden!


"«Star Wars: Squadrons» er et glimrende kjærlighetsbrev til klassiske «Star Wars»-spill fra 90-tallet – som heller ikke prøver å loppe oss for penger." - Rune Fjeld Olsen
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Kommer til å spille dette før eller siden, men siden jeg har Rebel Galaxy liggende på Switchen haster det ikke akkurat. Ser dog fram til det bare det får litt patchings.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Ja det er forsåvidt et godt poeng, spillet støtter mye flight sticks (dette er bra), men ser at mange sliter med enorme deadzones (dette er dårlig). Forhåpentligvis får de stell på akkurat det etter hvert. Ellers blir det spennende å se hvor hands-on de kommer til å være med våpenbalansen og lignende, jeg spilte aldri de nyere Battlefront-spilla men forsto det slik at de var relativt on top of things når det kom til å redusere overpowered aids-kanoner.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Kjære bloggen, testa litt med @Agradula i går kveld, etter å ikke ha rørt det siden jeg tok de to (?) første oppdraga for ei uke siden. Vi ble greit grusa i første game, men så fant man ut kontrollene litt og gjorde det bektraktelig bedre i neste runde. Fortsatt ikke helt stålkontroll på alle snarveier, er litt sånn småskjult funksjonalitet (f eks hvis du trykker to ganger raskt på X-knappen på PS4, targeter du skip som skyter på deg), men det kommer seg. Lurer på hvor mye micromanagement av subsystemer man bedriver når man blir god? Jeg har spilt mest empire-skip uten skjold så jeg setter full power to lasers og bare lar det rive, helt til jeg har vann over hodet og må akutt baile, da er det full power to engines og håpe på det beste.

Virker som det er helt grei variasjon i buildsa, minner meg litt om å dille med kjøretøy i Battlefield 4, hvor du kan kuke med ammotyper og pansring for å specce i litt forskjellige retninger. Ting må låses opp, men alt koster 1 Poeng, og du får Poeng hver gang du levler? Så det er ikke noe stress å låse opp de spesifikke tinga du er keen på. Også er det cosmetics så klart, men man kan ikke kjøpe coins, det er ikke noe microtransactions i det hele tatt faktisk, så sånn er det ganske chill. Jeg kjøpte huet til en C3PO og hang det opp i min TIE Interceptor.

Her er et kjapt lite klipp av noen kills:


Spiller i PSVR så grafikken er ikke allverdens, men det reddes jo så klart til de grader av immersion og mulighet til å titte rundt i 3d rom. Neste gang jeg spiller skal jeg teste A-Wingen, siden den har en åpen cockpit tror jeg det kan være ganske så sick. Agra og jeg spiller forøvrig med crossplay og det fungerer helt knirkefritt, hvilket er smud.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Falt for fristelsen jeg også, selv om reserve-skjermkortet (GTX 980 Ti) jeg har i riggen i påvente av at Nvidia-guden skal velsigne meg med et RTX 3080 ikke akkurat har mye å stille opp med når jeg drar dette i VR. Men altså ja, det er konge i VR. Selv med middels græffiks og sånn herlig etterslep når du snur på huet sånn at du blir bilsjuk. Spilte bare første story mission og den mp-tutorialen i går, men litt sånn battlefield-aktige greier, i romskip, i Star Wars? H*ck yes. Ordentlig kosespill, med akkurat passe nivå av realisme på medium-innstillinga (dvs. nesten ikke en dritt) så man bare kan fise rundt og pew-pew-e imperialister så lenge man orker. Og det har crossplay sier dere? Vel, da så.

(må man gjøre noe for å spille med sine PS-eiende venner hjelp plz)