Star Wars: The Force Unleashed (Til alle konsoller i eksistens)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Demoen var grei nok, men jeg følte jeg klønet mye med kontrollene. Problemet var "Invert Y-axis"-innstillinga … selv om jeg vanligvis kontrollerer kameraet og skytevåpen med invert, føltes det feil å bevege en "force gripped" gjenstand invertert. Hadde det enda vært separate innstillinger for kamera og kontroll. :hmm:

Wii-versjonen virker mest interessant. Bare å peke på det du vil plukke opp og slenge det virker mye morsommere selv om grafikken ikke er best.

Venter på anmeldelser.

Jeg kløna litt i begynnelsen på force grip selv. Men etter et par minutter så gikk det greit.
Det som irriterer litt derimot er måten man låser seg inn på fiender/objekter. Her bruker man kameravinkelen istedet for en knapp eller to. Uvant og jeg fant det litt frustrerende.
Men det er nok bare en vanesak.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg synes dette var rimelig dritskuffende, særlig med tanke på at jeg lenge har gleda meg som en drittunge til å prøve ut euphoria-fysikk i et spill. Man kan faen ikke styre objektene hvor man vil-

Jeg liker kontrollene ellers, ligner på en blanding av devil may cry og god of war på noen måter.

D

Deleted member 91

Gjest
Det var faenmeg triste saker, ja. Så på en kompis spille gjennom demoen og det eneste jeg kunne tenke var at det ikke var en eneste ting her bortsett fra oppløsning og kanskje antall fiender i hangaren som den gamle Xboxen kunne klart også. Kanskje demoen var veldig lite representativ, men fysikkrunkeriet var døllt som helvete og gjort omtrent like bra i Psi Ops for noen år sida. Gjesp.

Jeg synes dette var rimelig dritskuffende, særlig med tanke på at jeg lenge har gleda meg som en drittunge til å prøve ut euphoria-fysikk i et spill.
Spillte du ikke GTA4?

Uansett, ble ganske skuffet, var litt kaotisk og langt fra like tøft som inntrykket jeg har fått fra videoene jeg har sett.

Novastrum

Feminist-elitist
Fjerde gangen jeg loker her inne på 48 timer. På tide med god gammeldags helgesøvn ja. :p

Lodin

Der Waaaah
Konklusjonen blir vel at bortsett fra all den stilige fysikken så er de nyere Jedi Knight spilla fortsatt bedre? :hmm:

Nåja, først må spillet komme i butikkhyllene før vi dømmer det opp og ned.
Det finnes fremdeles en mulighet for at spillet ikke blir rævva. Den demoen var altfor kort til å vurdere noe sånt synes jeg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enig, demoen var for kort til å bedømme at grafikken var ræva, kamera- og lockon-mekanikken faen ikke fungerte i det hele tatt og at det bare var klønete og upresist å jalle rundt med Force Grip i kampens hete. Demoen var også for kort til å bedømme at jeg aldri kommer til å kjøpe dette spillet, siden det ikke er meninga med demoer.

Finner det relativt merkverdig at jeg var den eneste som simpelheten elsket det. Kanskje jeg er lett å glede, men jeg koste meg under hele demoen og skal uten tvil gå til anskaffelse av spillet på utgivelsesdato. Teaseren på slutten av demoen fikk meg også til å glede meg enda mer. Ser genialt ut - for meg; trolig beste Star Wars spill siden KOTOR.

Enig, demoen var for kort til å bedømme at grafikken var ræva, kamera- og lockon-mekanikken faen ikke fungerte i det hele tatt og at det bare var klønete og upresist å jalle rundt med Force Grip i kampens hete. Demoen var også for kort til å bedømme at jeg aldri kommer til å kjøpe dette spillet, siden det ikke er meninga med demoer.
Skal være enig med lockon og delvis kamera.
Grafikken rævva ? Det er ikke Gears of War nei, men å kalle grafikken rævva er en overdrivelse.

Force Grip var ubrukelig når det er flere enn to fiender på skjermen samtidig. Den var vanskelig å styre i tillegg, og lockon var ikke anvendbar i det hele tatt. Største utfordringen i spillet var selve kontrollen, og da har man feilet.

Men grafikken var jo fin den, og jeg synes teaseren viste flere vakre og detaljerte omgivelser enn det selve demoen inneholdt. Du sloss jo først og fremst inne i en steril metallkoridor, er jo grenser for hvor bra man kan få det til å se ut.

Når det gjelder musikken så var det rart at det først og fremst var temaet til den lyse siden, og ikke den mørke, som ble brukt i blant annet teaseren.

Lodin

Der Waaaah
For all del, det var veldig morro, men i bunn og grunn er kampsystemet jævla grunnt i forhold til la oss si Jedi Academy. Mulig det blir mer variasjon av at man kan modde lettsabelen sin?
At man bare kunne løfte fiender med Force Choke i JA spilte og liten rolle siden det uansett var det artigste å gjøre i denne demoen. Om ikke annet fungerer fortsatt denne strategien: Løft fiende, sving over bunnløst stup, slipp, løft neste fiende. =D

Trur faktisk jeg skal legge inn det igjen mens jeg venter på en av konsolla mine siden det fortsatt er dritlekkert på full pupp og Lucas er noen niggere som ikke gir ut FO til PC. Folk har forskjellige PCer nemlig og da er det urettferdig at det vil kjøre ræva for de med lave specs. ;)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Grafikken rævva ? Det er ikke Gears of War nei, men å kalle grafikken rævva er en overdrivelse.
Jedi Outcast fra 2002 har en shader som gjør at når du sleper sabelen inntil en vegg så blir det skåret en fure i veggen akkurat slik det ville skjedd hvis lyssabler eksisterte. Det har ikke Force Unleashed fått til. I løpet av det første minuttet av Force Unleashed-demoen så jeg fire modeller (to roboter, to forskjellige kasser) resirkulert henholdsvis to og tjue ganger hver, mens alle veggene så kliss like ut (grå). Å kalle grafikken ræva er i dette tilfellet å komme med en nøktern observasjon og ingen overdrivelse.

CyberK

Finner ikke på noe.
Tror du det det galatiske imperiet hadde vært noe særlig tess hvis de ikke hadde standardisert droidene og fraktecontainerne sine? Haaaaaaallo lissom.:nerd:

fakeedit: Nå fikk jeg lyst til å spille mer Jedi Outcast igjen.

Lodin

Der Waaaah
Gjett hva jeg har drivi på med store deler av dagen. :p
Mine misstanker om at gameplayet er sinnsykt mye bedre der er desverre bekrefta. Og nei, jeg trenger ikke spille hele FU for å vite dette.

oma

Village Drunk
@yeti: det kommer furer i veggene om man slår på dem med lyssaberen, eller mener du noe annet nå?

Force grip fungerte ganske greit da den var homing til alle fiender, plukk opp noe, trykk i retning en fiende, og du treffer automatisk.

Men temmelig kjedelig demo :p

Kommer furer i veggen her og (PS3), de blir dog borte etter en liten stund.

Synes EGENTLIG spillet virket helt ok, men nå hadde ikke jeg noen forventninger på forhånd da, og har heller ikke spillt et starwars actionspill siden Dark forces II: Jedi Knight.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du trasker langs veggen i Jedi Outcast så skjærer sabelen seg inn i veggen og etterlater et spor selv om du ikke slår med sabelen, det holder at den er borti veggen.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Såvidt jeg husker undersøkte jeg akkurat det nærmere og jeg tror ikke det var en shader som sørget for effekten, men rett og slett en serie med smart designede kvadratiske teksturerte polygoner.