Stargate SG-1: The Alliance *Cancelled*

Jeg er sikkert ikke den eneste SG1 fanen her og det er med et tungt hjerte jeg medeler denne meldingen:

The development of Stargate SG-1: The Alliance has been cancelled because developer Perception Games "does satisfy neither our quality requirements nor the fans expectations", JoWooD announced

Vel en får håpe dem finner noen som klarer å lage spillet slik dem ville. Egentlig så er det bra at dem ikke slipper ut noe som ikke vi fansen ville ha likt....det må være perfekt!

Vi får krysse fingra og håpe det kommer tilbake med en utvikler som klarer jobben bedre en Perception Games!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
:grine:

Kjipt, men heller utsettelse enn å gi ut noe dårlig. Enda bra det finnes noen selskaper som tar fansen på alvor.

I det minste spillet bra ut. Får kose meg med de nedlastede screenshottene i mellomtiden …

Lodin

Der Waaaah
Sier litt når utgiveren avlyser et spill fordi det er for ræva. :ler:
SG suger uansett ræv så dette plager ikke meg nevneverdig.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men,men........de hadde jo kommet godt i gang. Kritikkere har sett på spillet..og de likte det de så. *Sukk* :(

Dette var et spill jeg gledet meg veldig til. La oss håpe som, Thinaran sier, at noen andre tar ove jobben.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Lodin@06.08.2005, 23.13
Sier litt når utgiveren avlyser et spill fordi det er for ræva.  :ler:
248681​
Akkurat som da Blizzard avlyste Warcraft Adventures.

Jeg har ganske dårlige erfaringer med JoWood, så jeg er litt i tvil om hvor bra det hadde blitt uansett hva slags utvikler det var, dersom JoWood er de som setter krav og grenser. Serien var jo ganske artig, men duger det til spill? Hva slags spill skulle det bli?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mission-basert, seff. Muligens med squad, siden de alltid er minst fire på SG-teamene.

Lodin

Der Waaaah
Bæsj på dere! Jowood ga ut Silent Storm for to år siden, det beste strategiske krisspillet siden Jagged Alliance og UFO og hvor mye penger brukte dere på det?
Bah, dere kjøper ikke spilla de bruker masse tid og penger på å utvikle, de gir ikke ut spilla basert på de små homofile TV seriene deres. Sitt på den og sug, møkkaunger!

SHDR

Gullmedlem
Husk, Lodin, Silent Storm så ikke ut som Band of Brothers og Saving Private Ryan, så da var det ikke spennende. Og det var ikke fra EA. Og det var bedre enn Full Spectrum Warrior som også solgte mye bedre.

Hvordan tror du jeg føler det ovenfor Killer 7? Eller kommer til å føle for Fahrenheit?

Og forøvrig, folkens, JoWood begynner å ta seg opp. De driver andreparti-arbeid for Nintendo med en av deres lisenser, og Nintendo ser ut til å være fornøyde med hva de presterer så langt. Det synes jeg er et rimelig klart tegn på kvalitet.

Vet du hva Lodin jeg synes du kan gjøre med dine bæsje komentatorer? Vel det står rimelig bra forklart nederst i signaturen din.... :ler:

Opprinnelig skrevet av Shadar@07.08.2005, 13.51
Er det noen andre her du tilsynelatende uten grunn har sagt deg uenig med og forsøksvis fornærmet?
248834​
Mulig jeg er ordblind men du kaller deg da ikke for Lodin gjør du vel? Synes det klart står Shadar....

Har ikke ikke skrevet noe til deg i det hele tatt jo!?

Opprinnelig skrevet av Shadar@07.08.2005, 14.03
Ah, ok. Sorry. :flau:

Syntes det så ut som du anmodet meg om å suge pikk. Isåfall, sorry. My bad.

:kos:
248843​
Har lest feil mange ganger selv jeg så det går så fint atte. :ler: Og kanskje ikke pent å skrive det der til Lodin heller....men han ble litt usakelig bare og da blir jeg lett dratt ned på samme nivå desverre...(jobber med saken) :usikker:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg har ingenting å si om dette bortsett fra at jeg synes det er synd at vi nå aldri får se taglinen "Become pårt of the Ålliånce" bli brukt mer.
ÅLLIÅÅÅÅNCE!!!!

SKUFFA?

Perception fortsetter utviklingen av spillet, og har lite godt å si om JoWooD.

I en pressemelding utgitt i dag, slår den australske utvikleren Perception tilbake mot JoWooD, som for en uke siden kunngjorde at de hadde avsluttet utviklingsavtalen med selskapet etter som Perception tilsynelatende ikke var i stand til å skape en ferdig versjon av spillet innen tidsfristen. JoWooD hevdet at kontrakten gav dem retten til alt arbeidet Perception hadde gjort på tittelen (slik at dette eventuelt kunne fortsettes av et annet studio), og at utvikleren i tillegg ble nødt til å betale tilbake alle pengene JoWooD hadde investert i prosjektet.

Perception sin versjon av saken er imidlertid svært annerledes. De starter motangrepet sitt med å si at det er de som holder Stargate-lisensen, og at JoWooD ikke har noen rettigheter til prosjektet overhodet. Videre kritiserer de JoWooD for ikke bare å ha kommet med det de selv hevder er uriktige påstander angående spillets kvalitet, men å ha brutt flere punkter på kontrakten mellom de to selskapene over de siste ni månedene. Dessuten hevder de at det er JoWooD som skylder dem penger, ikke motsatt.

Videre forteller de at de hadde gitt JoWooD beskjed om at om ikke den østerrikske utgiveren fikk orden på sakene innen 8. august, ville de selv gå bort fra kontrakten mellom de to selskapene. Forrige ukes pressemelding fra JoWooD ser i følge Perception ut til å ha vært et forsøk på å få JoWooD sin versjon ut til pressen før Perception. JoWooDs kommentarer angående spillets kvalitet resulterer nå i søksmål mot direktør Albert Seidl og styreformann Andreas Rudas.

Perception forteller til slutt at de fortsetter arbeidet med Stargate SG-1, og at de ser frem til lanseringen av tittelen. De kommer ikke til å fortsette å diskutere situasjonen offentlig, etter som de forbereder seg på å ta saken til retten. Det gjenstår å se hva JoWooD eventuelt har å si i kommentar til denne kraftsalven fra Perception. Skal vi dømme etter rapporter som har dukket opp på nettet i løpet av uken, ser det i alle fall ut til at saken ikke er så enkel som verken Perception eller JoWooD sin opprinnelige pressemelding vil ha det til.

JoWooD skal ha investert fem millioner euro i tittelen og antok visstnok at det ville kreve to nye millioner å få spillet i stand til utgivelse. De skal også ha presentert Perception med lang liste punkter som ble nødt til å fikses før lansering. Å nå den opprinnelige utgivelsesdatoen skal ha vært et fullstendig håpløst prosjekt, og en utgivelse til neste år ville bety et langt mindre marked for Xbox og PS2-spill samtidig som konkurransen i sjangeren på PC ville bli enda hardere.

Kilde: Gamer

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
It seems thåt the Ålliånce will be båck åfter åll!