Steam Summer Sale 2012

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#82
Kjøpe-spill-selv-om-man-ikke-har-tid-til-å-spille-de-før-om-lang-tid-kanskje-når-jeg-pensjonerer-meg-brofist til oerhört.
 
#86
Idag ble det Far Cry 2 og IndieBundle IX på meg, alle spillene i bundle'en er ukjent for meg men har rundt 80 i metascore, så noe der skal jeg nok klare å like. Nå er det bare å vente på at Oblivion og Morrowind dukker opp, og forhåpentligvis Arma II også, så vet jeg ikke om mer jeg har lyst på.
 
#88
Njaa, smak og behag, jeg hadde Oblivion en gang i tida og hadde det morsomt med sidequestene, og da det kom hadde jeg aldri levd meg så mye inn i et spill noengang. Mainquesten gadd jeg såvidt å røre fordi jeg skjønte med en gang det var no ordentlig dritt, men, i likhet med Skyrim så er main gørrkjedelig, mens sidequestene er så bra at man stusser over hvorfor mainquesten - det folk flest begynner på først - er så elendig skrevet i forhold.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#89
Jeg hadde samme opplevelsen med Morrowind, jeg brukte godt over hundre timer før jeg gadd å engang begynne skikkelig på main quest. Jeg tror mitt problem var at jeg allerede hadde spilt Morrowind da Oblivion kom og det ble for mye av det samme, bortsett fra at levelsystemet til Oblivion kan ryke og reise.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#91
Måten hele spillet levler med deg gjør at du i praksis aldri blir eller føler deg sterkere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#93
Ganske mange mods jeg må hive inn for å gjøre det spillet fornøyelig for meg så :effort:

EDIT: Hvorfor spille Oblivion når jeg bare kan spille Morrowind i stedet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Spill Skyrim. ^^
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#95
To timer og femtifem minutter igjen av Vampire: The Masquerade - Bloodlines til 4,99 europenger, nesten så jeg kjøper det selv om det ikke funker på mac. EDIT: Kjøpte det likevel.

MEN noe som funker til mac er Civ 5 GOTY-edition til €9,99 som jeg kjøpte.


Edit igjen: I ekte mesterrasestil hadde det vært for lett om Vampire: The Maquerade bare funket (for konsollfags og machorer) på Win7 64-bit som sikkert ikke mange har så her er en guide til deg som er SMART I HODET å slår til på tilbudet.
 

Lodin

Der Waaaah
#96
Trengte ikke noen guide for å kjøre det her. Måtte riktignok sette det som admin som de sier, men det er noe av det første man alltid prøver. :smugdog:
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Herre Satan for noen deals i dag. Arkham City, Quantum Conondrum og Dawn of War 2 er virkelig snop, men ikke no kan måle seg med We're Sorry. This Game Is Not Available In Your Region. :eek:

E: Lol, det er Gotham City Imposters. De er tom for CD-keys så alle får den meldinga. =D
 
#98
Da kan jeg bekrefte, kjære venner, at jeg er her for at dere andre skal slippe å føle dere syke i hodet. Bare se:

Indie Game: The Movie
4.99
AYIM/Force Unleashed2/Terraria/Back2F/ClashOfHeroes/Isaac/Trine2
26.18
From Dust/Sideway/Tribes:Ascend/Mega Drive collection 5
16.23
Civ 3/Mirror'sEdge/AC brotherhood/Nikopol/Spectromancer/Burnout Paradise/Dear Esther/Fear Complete/Dream Machine 1+2/Post Mortem/Still Life 1+2/Demigod
57.39
Pendulo adventure pack(Yesterday, Runaway 1-3, et til)
14.99
AC2:deluxe/Costume Quest/Stacking/Batman Arkham City
22.66
Total War Mega Pack
12.49
Jurassic Park series
7.49
Alan Wake Bundle:
9.99
Fatale/Driver SF
10.49
Quantum Conundrum
11.99

Totalt er vi altså oppe i 195 dollars. Jadda. Ble vel 40 spill, så snittprisen er vel da ~5 dollars.

Siden dere først er her, her er førsteinntrykket av det jeg har prøvd så langt:

Jurassic Park: Klønete, dårlig regissert, lite dynamiske spillsystemer. Ikke helt usjarmerende, men hvis man skal vanne ut videospillbiten må filmbiten være bedre fra startsskuddet går. Pluss for dinosaurer, selvsagt. Vi trenger flere spill med dinosaurer. Så langt (nærmer meg slutten på episode 1): 3/10

King's Bounty: The Legend kjøpte jeg tidligere, men spilte først nå. Det er flott å se på, men selve spillet er temmelig ufokusert og unødvendig vrient i starten. Jeg skal gi det en sjanse til, dog.

Bastion er temmelig bra. Det føles som spillet trekker inspirasjoner fra alle kanter, og det er interessant: Firefly, LittleBigAdventure, Super Mario Galaxy, Ico, Zelda, Disgaea, Ratchet & Clank – og, øh, Super Mario Kart? Så langt: 6/10

Burnout: Paradise gjør en interessant vending i at det ikke krever at du gjør noe som helst når spillet starter. Det er ingen historie (tror jeg), det er bare en stor by med masse ting å gjøre når du begynner å kjede deg. Jeg har selvsagt ikke gjort et eneste løp enda, men i stedet bare køla rundt og utforska. Det blir kjedelig fort, dessverre, så jeg får vel begynne å se meg om etter litt utfordringer.

Civilization V: Også kjøpt tidligere, men spiller nå. Civ generelt er elskelig, og dette ser i tillegg helt utrolig flott ut. Dypt og stømlinjeformet; det er klasseforskjell mellom dette og King's Bounty hva gjelder å gi spilleren en elegant innføring i kompleksiteten. Savner fortsatt mer visuell feedback på byene; jeg vil se hvordan det ser ut når jeg bygger pyramidene. Det er også synd at møtene med statsoverhoder nå ser ut som det bare er deg og Napoleon, i stedet for hele hoffet hans. Uansett, detaljer. Hovedsaken er at dette er glimrende greier. Så langt: 8/10

Indie Game: The Movie: Jojo. Litt trist, på mer enn ett plan. Fin film, da, som ikke heltetegner hovedpersonene like mye som jeg trodde den skulle. Gleder meg til The Witness. 7/10

Dear Esther er vel Dear Esther. Ikke så skrekkelig interessant enda, men joda, grei skuring. Så langt: 4-5/10 eller.no

Tror det skal bli Quantum Conundrum neste. Gleder meg til Stacking, Nikopol (ja, jeg vet det sikkert er dritt), Alan Wake og Tribes.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#99
Har roa ned litt på dette salget, noe av grunnen er at jeg har drevet med andre ting, mens en annen rett og slett er at jeg ikke har så mye spenn nå (mye på grunn av de andre tingene jeg driver med). Så:

  • Double Fine Bundle
  • Dear Esther
  • Frozen Synapse: Red DLC
  • Binding of Isaac Wrath of the Lamb
  • Trine 2
  • Total War Shogun 2 - Fall of the Samurai
Da har jeg noe å drive med den siste ferieuka også.
 

Terje

mostly harmless
Jeg har ikke fulgt med underveis på hvor mye jeg har brukt på dette, men sjekka kvitteringene nå og det blei ikke så gæærnt. 24 spill til totalt €168.56, en snittpris på €7.02333333333333. Noen av kjøpene har vært spill som har kommet ut nylig og som jeg har venta på salget med å kjøpe, sånn som Max Payne 3 og Quantum Conundrum. De fleste kjøpa har vært spill som jeg har merka meg tidligere som interessante som jeg kan kjøpe en dag jeg ser de på tilbud, bl.a. Bioshock 2, Fable 3, Crysis 2, The Witcher spilla, Rayman Origins og en del fler. Og så ble det jo et par impulskjøp da. Alt i alt synes jeg at jeg kom bra ut av dette salget, fryktet å ha blåst mye mer enn jeg gjorde. Komplett liste over hva jeg har kjøpt og hvor mye det kosta i spoileren.

13.
Shoot Many Robots €6.69

14.
Indie Bundle 3 (Braid, BIT.TRIP BEAT, Runespell: Overture, Bunch of Heroes, Insanely Twisted Shadow Planet) €6.99
Bioshock 2 €4.99
Plants vs Zombies €2.49
Max Payne 3 €24.99

15.
Magicka Complete Pack €7.49
Batman Bundle (Arkham Asylum, Arkham City, Gotham City Impostors) €22.49

17.
Crysis 2 €10.49
Fable III €9.99
Dear Esther + OST €2.49

19.
The Witcher Enhanced Edition €1.99
The Witcher 2 €15.99
Terraria €2.49

20.
The Walking Dead €14.99
Red Faction Armageddon + DLC €6.23
Krater €9.49

21.
Rayman Origins €14.99

22.
Quantum Conundrum €8.99

€168.56
/24
€7.023333333333