Steam Summer Sale 2012

#1
Jeg har for min del tenkt å bruke pengene mine litt mer strategisk denne gang ettersom jeg endte opp med ihvertfall 3-4 spill (det kan ha vært mer) på julesalget som jeg nesten ikke har rørt siden. Og selv om mange av de spillene var latterlig billige, så innser jeg nå at jeg ikke har noe å tape på å roe ned impulshandlinga et par hakk.

Siden andre her kanskje tenker i samme baner tenkte jeg det kunne vært greit med en egen tråd der vi kan diskutere salget og få meninger om spill man er usikker på om er verdt prisen og om man burde gå til kjøp eller ei.

Så, Spacechem(2,49 euro) har jeg aldri hørt om, men det virka spennende ut ifra videoene jeg har sett. Har noen spilt det?
 
#3
10+ spill i handlekurven med den tankegangen bak alle kjøpene, og det begynner å bli farlig. (Ja, jeg vet at du var ironisk)

Edit: Jeg tar det tilbake, jeg kjøpte det nå, det er jo bare 2,49 euro. Men seriøst, så har det bare fått bra anmeldelser...
 
#4
Skal holde meg veldig i tøylene denne omgangen. Har sikkert over 15 titler jeg har kjøpt på salg som ikke er blitt spilt og som jeg sikkert aldri kommer til å gidde å spille. Samtidig har jeg en backlog med spill jeg burde ha spilt, men ikke hatt tid til enda. Blir veldig lett revet med når noe er latterlig billig, men blir en del sløste penger til slutt som Xtal sier.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#5
Så, Spacechem(2,49 euro) har jeg aldri hørt om, men det virka spennende ut ifra videoene jeg har sett. Har noen spilt det?
Spacechem er et knallspill, og jeg var helt hekta på det en laaang periode. Hvis du ikke har noe i mot veldig logikkbaserte puzzlespill som krever litt investering både i tid og hjernekraft er det virkelig å anbefale. Er vel en demo på hjemmesida også.


Angående salget er vel fortsatt regelen å kun holde seg til de daglige/flashdealsa inntil siste dagen hvor man kan forsyne seg grovt av hele katalogen...
 
#6
Jepp, jeg prøvde demoen såvidt og det virket interessant nok til at det ble kjøp. :)
Demoer er en fin ting: Jeg spilte demoen til Rayman: Origins i ca. 5 minutter nå uten noe særlige forventninger, men skjønte med en gang at jeg har funnet en platformer jeg kommer til å ha det mye moro med framover, det ble kjøp altså. Nå må jeg bare skaffe meg en gamepad(dvs. 360-kontroll) som jeg faktisk har hatt planer om å kjøpe i forkant for å bruke til Super Meat Boy. PS3-kontroll funker ikke med spill på Steam av en eller annen grunn...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
:eng: Super Meat Boy er mekka i noe Microsoft-utviklerverktøy som bare gjenkjenner 360-kontrollen. Det går an å omgå det, men det ble mye googling og raeging før jeg fikk det opp og gå.

Edit: ægd osv.
 
#10
Kan være litt knotete, men om du følger instruksene til punkt og prikke så pleier det å gå greit. Personlig syntes jeg det er verdt det siden jeg foretrekker PS3-kontrolleren fremfor andre (utenom GC-kontroller seff).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Eneste jeg har kjøpt så langt i salget er Skyrim til en fattig kompis, har fryktelig lyst på Shogun 2-DLC men det er litt vanskelig å argumentere for det kjøpet så lenge jeg ikke har spilt Shogun 2 ferdig ennå. Men men.
 
#12
Jeg... fikk det til å funke, helt smertefritt. Takk, du har kanskje spart meg rundt 400 NOK da jeg hadde planer om å stikke ned på Gamestop imorgen og kjøpe en 360-kontroll. Nå kan jeg heller bruke de pengene til å gå amuk på Steam-salget! (neida tror jeg sparer de). Men fy faen så flaks at jeg oppdaga dette nå rett før jeg skulle punge ut så mye for noe jeg allerede har. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hvis du allerede har en trådløs Xbox 360-kontroller, er det bare å kjøpe en Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows (tror jeg den heter) som da er en USB-dongle som lar deg bruke Xbox 360-stæsj på PC. Funker med kontrollere, headset og Guitar Hero-instrumenter iallfall. Eneste problemet er at Microsoft har slutta å lage dem, så de må importeres fra Amazon eller noe. Vel verdt spenna, spør du meg.
 

Javi

elsker dette landet
#16
For dem som liker adventure er Syberia superbillig nå, kan varmt anbefales.

Har ikke så god råd, så jeg har sett meg rundt etter smårask. Skal teste Still Life som er fra samme folkene bak Syberia.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#18
En helt kurant ikke-for-lang-men-ikke-"kort"-puzzle-plattformer, hvis det høres artig ut. Enern har bare local coop, men toern er kompatibel med :internett:

Ja også eventyrbokmusikk