Sterk Slems spill for kule og atraktive mennesker

Lodin

Der Waaaah
Jeg hadde nesten glemt det, men i dag var altså dagen for første episode av den nye Strong Bad serien. Foreløpig er den kun tilgjengelig på PC for oss i Europa, men før eller siden bør den dukke opp på Wii og. Det vil si, den ble Wiiwaret i USA i dag også, men siden Nintendo er dicks er det tidligste vi kan vente oss den fredag i neste uke siden det er neste dag for Wiiware. Kanskje. Verken Nintey eller Telltale har sagt noe konkret. :hmm:

Uansett, hva handler så dette spillet om? Akkurat som med de nyere Sam & Max episodene er dette pek og klikk i 3D. I praksis er hele spillet en eneste lang Strong Bad e-mail hvor vår helt først skal jule opp Homestar Runner, men etterhvert finner ut at dette får visse uventede følger. Puzzelene er aldri særlig utfordrene, men akkurat her syns jeg ikke det gjør noe. Alt er ekstremt logisk og lojalt mot seriens univers. Analogien om mummidalen for voksne passer godt. Når det er sagt, hvis du er en av de folka som gikk lei serien for tre år sida fordi alle andre begynte å like den er det ikke noe nytt å finne her. Pluss at du er en møkk.

En ting jeg ble positivt overaska over er alle bonusdingsene man kan gjøre. På rommet sitt har SB en nesten Atari med spillet Snake Boxer 5. Akkurat hva det høres ut som. Man er en kar med digre øyenbryn som denger slanger. Her anbefales det å koble opp en gamepad og emulere keyboardet med joytokey. Å jukse seg til autofire er og et pluss. Overaskende hvor mye de greier å få ut av dette konseptet.
I et annet minigame skal man lage et nummer av Teenage Girl Squad, zinet til Strong Bad. I praksis skal man finne den mest effektive måten å drepe fire tenåringsjenter på.
Også artig at det er med små quester som fek.s at man må finne manualen til SB5 for å få tak i den ultimate juksekoden eller nye ideer som lar en forbedre tegneserien (måter å drepe jentene).
Sånn ellers er det med en masse unødvendig tull som at man kan kødderinge til de fleste folka fra serien eller løpe rundt med svart metall detektoren sin eller finne listige forkledninger og posere i The Cheat sitt fotostudio.

Alt i alt brukte jeg fire timer på denne episoden og jeg mangler fortsatt litt stæsj. Vil si det derfor er klart verdt prisen siden jeg elsker Sam & Max episodene, men stort sett brukte to timer på dem.

Når først episodene dukker opp på Wii kommer den til å koste 1000 poeng. I og for seg rimlig, men jeg nølte ikke med å kjøpe hele pakka med alle fem episodene i sesong 1 til PC for 188 kroner. Får med hele greia gratis på DVD da må vite. De kan også kjøpes hver for seg selvfølgelig.

Her er et bilde jeg tok:

Sånn hjemmesidedings.

EDIT: Pass på å spille tutorialen!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk mail fra Telltale i dag og der ble det fortalt at spillet kommer på europeisk WiiWare førstkommende fredag.

Sånn ellers så kjøper jeg dette bare på din anbefaling, Lodin.

Edit: Sånn ellers husker jeg den episoden av SBemail hvor det var en svenske som skrev inn og Strong Bad signerte med "Stark Dålig". Det var morsomt.

Lodin

Der Waaaah
Nintendo har tydligvis gjort unntak fra sitt faste skjema med Wiiware og VC annenhver uke. :O
Alikevel kan jeg ikke si jeg angrer. Plassmangel er som vanlig et problem på Wiien og den lave oppløsninga litt gnøh. Sikkert fett å spille med Wiimote, men jeg vet ikke helt hvor mye bedre det er. Slangeboksinga er nok eneste fortrinnet, men der juksa jeg meg fram til gamepad uansett.
Alikevel storartet for sånne Thinaraner da.

EDIT: Sånn ellers disser de svensker en del i denne episoden og.

Jante

privileged CIS shitlord
Skal absolutt skaffes når jeg får grunker til overs. :)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Lasta det ned med en gang klokka ett, men nå er jeg dessverre for trøtt til å spille mer. Brukte mesteparten av tida på å drepe Teen Girl Squad.
Hårspray + I'm on fire, Perfume + Kissy face, og basketball er alle kills i siste scena, men hva gjør jeg med rotta som liker Brainkrieg?

Kan sikkert drepe noen med sunblock -50 og speilet i scene 2 når jeg tenker meg om. Prøver det i morgen. :D

Jante

privileged CIS shitlord
Skaffet meg dette i går, og har gjort meg ferdig med storyen. Mangler enda et par av de obskure trofeene, som jeg går ut i fra er relatert til Teen Qirl Squad og Snake Puncher 5. Får vel prøve meg med den superhemmelige juksekoden en gang til. :p

ACTION SHOT:

Ole:
Først bruker du ringtone, så text message i neste scene, så dreper rotta ei av bertene.
:D

Da har jeg det også! På Wii. Har kommet meg til at Homestar har flytta inn på sofaen min, og foreløpig er det ganske moro. ganske tilfredsstillende når man finner ut løsningene uten å jukse og. Men, hva gjør endringer i vanskelighetsgraden? Føler liksom aldri jeg fikk noe særlig hint jeg men, og jeg spillte på medium. Og... er det mulig å vinne det kappløpet?

Lodin

Der Waaaah
Når det gjelder hintsystemet er det identisk med det fra Sam & Max. I praksis avgjør det hvor ofte Strong Bad slenger ut et hint om hva du skal gjøre, men de ødelegger aldri noe så jeg setter dem alltid på full pupp.
Sånn forøvrig er det meninga at du skal vinne løpet ja.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Er kommet til samme delen, og jeg antar det er noe man må gjøre for å ødelegge for Pom-Pom, for 5.3 sekunder slår man ikke så lenge den stokken ligger der. :tenke:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rekti rekti. Hva slags skandale kunne ruinert gubben fullstendig, mon tro...?

Lodin

Der Waaaah
Og ikke få dårlig samvittighet samme hva. Pom-Pom er en selvgod dick som tror han er bedre enn alle andre. Desuten hengern frivillig med Homestar. Bare det sier sitt. :evilmad:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Oi, iløpet av de siste postene fikk jeg lyst til å spille dette. Hvor mye poeng/spenn koster det i Wii sjappa?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
ETT TUSEN POENG

Fullførte det idag, men fant ut at jeg ikke kunne få alle de obskure trofeene uten å spille gjennom alt på nytt, da jeg ikke hadde 1.
snakket tre ganger om racet med Homestar når han er i garderoben
, som er nødvendig of Nuisance-trofeet og 2.
ikke snakket med hullet etter at King of Town er nedi det
, som er nødvendig for Exploration-trofeet. Missables ftl :(

1000 poeng, eller ti euro. Jeg er overrasket over hvor lenge det har vart, og. Har spillt en del lenger enn sist, og det er ikke ferdig ennå. Jeg er fornøy med kjøpet i allefall.

Da har jeg og klart det! Desverre ser det ut til at spillet glitcher seg når man går inn i extended play... Har prøvd å prate med Coach Z to ganger nå, og det fryser hver gang. Bleh... Frister å gamefaqs-e litt for å finne alle hemmelighetene nå, har kun to manual-sider og én teen girl squad-idé, og ett trofé.