Storomveltning hos Revolution

Revolution har kuttet drastisk ned på ansatte og går nå i en helt ny retning for å overleve. De har bestemt seg for at eventyrsjangeren er kommersiellt død, og derfor storsatser de heller på niche-markedet. De fortsetter å lage spill, ikke vær redd. De har bare gitt opp å satse på det kommersielle markedet.

Nøyaktig hva mener jeg med det?

Revolution vil i fremtiden gå totalt hardcore adventuregamer, og kommer til å produsere billige spill, dvs de har tenkt å gå tilbake til 2D point and click interfacet. De vil la spillene være tilgjengelig til nedlasting for en langt billigere pris enn du kjøper de i butikken. De vil rett og slett ikke finnes i hyllene lenger. Hva betyr det?

Jo...

Beneath a Steel Sky 2 og Broken Sword 4 vil bli 2D!

For å få lese LITT mer om dette:

Revolution forklarer situasjonen

Dette vil vel kanskje bli sett på som både negativt og positivt. Jeg er en som gleder meg stort over at de kommende revolution spillene vil være 2D point and click i den gode og gamle stilen. Dessuten vil spillene bli langt billigere, siden de kun gjør grunnarbeidet, så lar de andre stå for produksjonen av spillet. Dette for å redusere kostnadene. Resultat? Revolution tjener langt mer enn de gjør på vannlig måte, siden andelen ikke blir fordelt på publisher, forselger etc etc. De som faktisk LAGER spillene vil tjene mer, og vi som forbruker betaler mindre.

Dette er fordelen. Ulempen er vel at vi sannsynligvis må se langt etter et nytt revolution spill i butikkhyllene, siden de kun vil være tilgjengelig via nedlasting (betaling med visa o.l.). Vi vil vel også være obs på at Revolution ikke lenger vil prøve å bringe adventure sjangeren inn i det kommersielle markedet, og derfor ikke forsøke å revolusjonere sjangeren med noe nytt. De satser helt og holdent på niche-markedet, altså de som er ute etter de gode gamle point and click spillene.

Den største fordelen er at istedenfor å legge ned hele Revolution, så lever de videre på oss hardcore adventurefans, og blir et "hardcore" spillselskap.

Viva la revolucion! (eller noe)

SHDR

Gullmedlem
Dette er synd, synd og enda mer synd.

Men det er samtidig kanskje det eneste som kan redde adventure-markedet. Jeg spilte Beneath a Steel Sky igjen for en liten stund siden, og det er bedre enn de nyeste adventure-spillene. 2D er mer uttrykksfullt enn 3D, i mine øyne, og det er en kunst å karikere bevegelser i pixelformat.

2D er bra. Alt for få bruker 2D om dagen. Det siste Broken Sword manglet STILEN til de foreløpende. Men regardless ... gleder meg å høre at de fortsetter. Nå må jeg virkelig skaffe meg VISA :)

Opprinnelig skrevet av Shadar@22.05.2004, 15.40
Det siste Broken Sword manglet STILEN til de foreløpende
der kan jeg ikke bli mere enig.
jeg ble veldig skuffa når jeg så at dette spillet var i 3d.
det ble bare ikke det samme. Det virket ( for meg ) ikke som om
karakterene var de samme personene som i nr. 1 og 2 .
syns også nr. 1 og 2 hadde mye mer "feeling" i seg. tror det har mye med grafikken å gjøre

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av SilentBob@22.05.2004, 22.34
syns også nr. 1 og 2 hadde mye mer "feeling" i seg. tror det har mye med grafikken å gjøre
Håndtegnet grafikk pwner 3D hver eneste dag i uka.

Jeg elsket Broken Sword 1 og 2 (beste klikk-spill etter min mening), og det er faktisk ikke meg i mot at det fjerde spillet i serien blir i 2D. 2D er undervurdert. Et spill blir ikke bra bare fordi det er 3D - de beste spillene har sjel. :blomster:
Jeg kunne også godt tenkt meg å se et siste Castlevania spill til PS2 i 2D. Kanskje med 3D bakgrunner som i Klonoa.