Strategisjangeren inntar Steam

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Steam har stort sett levert actiontitler så langt, men det kommer til å endres snart med utgivelsen av to nye strategispill på plattformen: S.C.S. Dangerous Waters og Space Empires IV Deluxe.
Info om Dangerous Waters, direkte fra Steam:
S.C.S. - Dangerous Waters allows you total control over multiple air, surface, and submarine platforms in a modern-day naval environment. Take direct control of individual crew stations and also plan and execute combined arms naval strategies from a top-down 'Commanders Eye' perspective.

Dangerous Waters also allows you control of more than 10 of the world's most potent naval units and includes more than 270 civilian and military surface, submarine and air units in the game.[/b]
Flere enn 10 skip, altså? Jøss. Uansett, dette virker spennende selv om jeg ikke er noen stor fan av sjangeren. Høres litt ut som en mer seriøs utgave av Hostile Waters, og det er mer enn velkommen hos meg.
Dangerous Waters koster US$39.95.

Så har vi Space Empires:
The award-winning Space Empires IV Deluxe is the latest edition in the Space Empires series. A grand strategy title in the space 4X (explore, expand, exploit, and exterminate) genre, Space Empires has already found a place in the heart of strategy gamers everywhere.

Research technology, design new ships, wage war on a tactical level, put down rebellions, meet and greet new species, and much more. All the level and campaign design tools are included, allowing anyone to become apart of the expansive Space Empires Mod community.[/b]
Høres litt ut som om det ligger i samme gate som Master of Orion-spillene. Ikke er det dyrt heller, kun US$19.95.

Dessuten sparer du 10% på hvert av spillene om du forhåndsbestiller. For mer info, sjekk ut Steams nyhetssider.

Lodin

Der Waaaah
Space Empires 4 er faktisk et av de beste 4X spilla der ute. Alikevel litt grimt av dem å charge 20 dollars for det med tanke på at det kom ut i 2000.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tja, kanskje "Deluxe"-taggen betyr at det er med ekstragreier?
Uansett er ikke 130 spenn allverdens, synes jeg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hømm. Du sier noe der. :p