Strategispill

#1
Hvs slags strategispill synes du er best, og hvorfor?
Jeg synes warcraft-serien er konge... :tommelopp:
 
#5
Starcraft uten tvil
 
#6
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak+23.05.2004, 17.41-->
<!--QuoteBegin-Crizpy
@23.05.2004, 15.46
Commando and Counquer og Red Alert.
Helt til de ble kjøpt opp.
Horer!
Ja Generals var dritt i forhold til de forrige spillene i serien. Btw, det beste strategispillet må være Command and Conquer 1. :tommelopp: [/b]
Helt enig :tommelopp: :D :tommelopp:
 
#8
det beste er jo Age of empires II....... :p
 
#9
Pikmin, Age of Empires II og Red Alert 2. Det er mine favoritter. Pikmin liker jeg spesielt godt fordi det er så annerledes enn andre strategi-spill. Og 2-ern ser jo ut til å bli enda bedre. Age of Empires II var faktisk midt første strategi-spill (bortsett fra en demo av 1-ern). Og det er et spill man gjerne tar fram igjen og igjen. Det samme kan jeg si om Red Alert 2 (bortsett fra at det ikke var mitt første strategi-spill). Men det var mitt første C&C-spill.
 
#13
digger close combat serien fra M$, det er mye mer taktisk ettersom man ikke bygge baser å sånn, man starter med et gitt antal soldater på hvert brett og kan tjener poeng ved å ta såkkalte victory points på brettet, dette ka hvere bygninger eller skyttegraver den kontrolere disse får victory points og kan "kjøpe" nye tropper til neste brett. Også kan soldatene gå tom får ammo og få panikk, til og med overgi seg. SAmt at terreg har sinnsykt mye å si for hvor man kan gå og skyte

close combat fan site
 
#14
Ahhh denne sjangeren liker jeg. Har faktisk mange yndlings strategi spill jeg.

Shothun Total war
Medival Total War
Starcraft
Red Alert 1 og 2
Cossacks European Wars
DUNE 2 (klassikeren over alle klassikere og mitt først strategispill i den tid pcene het 386 og 486en kom).
Age of empires 1 og 2
Heroes of might and magic 3 (hvis det kan kalles et strategispill).
Master of Orion 1, 2 og 3
Civilization 1, 2 og 3

Men Dune 2 stiller i en klasse for seg selv, grunnet at jeg som 10-12 åring digga det spillet noe så enormt.
 
#16
Mine favoritter: Age of Empires 2, Red Alert 2, Starcraft, Warcraft III, Rise of Nations, C&C: Generals, Empire Earth, Red Alert, Tiberian Sun.... ^_^

Er strategi hore... :smarting: :ninja:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#17
Warcraft III: Reign of chaos og Warcraft III: Frozen throne er utvilsomt det beste på markedet nå om dagen synes jeg, ihvertfall når det gjelder multiplayer. Spillet tilbyr et mangfold av strategier, noen er veldig spesielle. Det kule med warcraft III er at man må hele tiden må være i bevegelse, det er ingen dødtid i et warcraft III game. Jeg har spillt dette spillet en god del timer, jeg er langt ifra god, men jeg kan mer enn nok om spillet til å uttale meg fullt ut.
Når det kommer til singleplayer så synes jeg Red alert spillene kommer fram som favoritt, morsomme enheter og missions. Spillet finnes ikke balansert i multiplayer, så på den fronten så er det mer eller mindre ubrukelig synes jeg.
 
#20
Jeg liker starcraft godt. Det er gammelt, men like bra i dag. Jeg har aldri vært noe stor fan av warcraft, er noe med det jeg ikke liker. Vet ikke helt hva da men..