Strategispill

#41
Har ikke prøvd Warcraft, men jeg har hørt at det er det beste. WoW (World of Warcraft) har ekstremt høye forventlinger av folket.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#42
Tja, i motsetning til dere vil jeg nevne litt andre favoritter enn dere.

Sim City-serien
Championchip Manager-serien
Heros of Might and Magic-serien

Alle andre strategispill hvor man bygger ett visst antall hus, krigere, biler osv, og deretter denger motstanderen er så like at jeg rett å slett går lei.
 
#43
-Commandos

-WARCRAFT !!! (RoC, seff)

-kan ikke skjønne det der med at "alle" har så gode minner fra age of empires, greit nok, det er et av de første RTS spillene man har prøvd, men for meg er dette et forferdelig spill, jeg tåler ikke hvordan det ser ut, og syns gameplayet suger >_< , star wars battlegrounds f.x. ser jo likt ut, og er dermed ruinert.

-Command&Conquer *klassiker* (men så hvertfall en som syntes Generals var bra, bare sånn til opplysning så er det et forferdelig spill :tommelopp: )

-Heroes of Might and Magic joda, bør nevnes, spilte det mye en stund, men tåler det ikke nå.

-Starcraft ikke prøvd (ehhh...nei har ikke prøvd Starcraft, menne er Gosu uansett)

-er flere som skulle ligget her, men kommer ikke på no mer i farta.

:p
 
X

X-plod

Gjest
#44
*WarCraft
*Age of Empires ;)
*Starcraft ;)

De 2 siste er gammle men fortsatt morsom å spille
 
#45
Ground Control 2 er kanskje det beste strategi spillet jeg har spilt. Knallbra, anbefales på det sterkeste til strategi fans. :tommelopp:

Og ja, jeg har lagd topic om det.
 
#46
Øhhhh.... :(

Det er ikke tvil om at Age of Empires er det beste spillet gjennom tidene...
Kjøpte 1'ern med en gang den kom ut, siden da har det ikke hvert tvil om hva jeg skal gjøre en søndag etttermiddag...

de beste stragi spillene er:

1. Age of Empires 1,2
2.Warcraft 1<---------- Det spillet har hvert helt konge... 3'ern er ingen ting i forhold. :tommelopp:
 
#48
Min liste er som følger

-Warcraft 3
-Settlers 2 og 3
-Command and Conquer:red alert
-Empire earth
-Cæsar 3
-Emperor:Rise of the middle Kingdom
-Heroes of might and magic 3 og 4
 
#49
Opprinnelig skrevet av Eyreon@07.07.2004, 22.04
Ground Control 2 er kanskje det beste strategi spillet jeg har spilt. Knallbra, anbefales på det sterkeste til strategi fans. :tommelopp:

Og ja, jeg har lagd topic om det.
71702​


GCII var jo bare en stor skuffelse i forhold til GC, de gjorde det til noe WCIII-wannbe actig.
Ikke det at jeg syns *Craft er dårlig, men hvorfor må alle spill forsøke og klone dem?
De minska strategi elemente la til mye høyere mirco faktor. Noe som imo ikke er så bra.

Jeg syns det beste strategi spillet er Ground Control !
 
#50
Opprinnelig skrevet av CoMaNdore@10.07.2004, 10.05
GCII var jo bare en stor skuffelse i forhold til GC, de gjorde det til noe WCIII-wannbe actig.
Ikke det at jeg syns *Craft er dårlig, men hvorfor må alle spill forsøke og klone dem?
De minska strategi elemente la til mye høyere mirco faktor. Noe som imo ikke er så bra.

Jeg syns det beste strategi spillet er Ground Control !
72835​
Jeg har ikke spilt forgjengeren, men jeg syns GC2 er mye bedre enn Warcraft.
Det kan hende HUD opplegget ligner, men hvordan skulle det vært bedre?
Det er veldig lett å navigere og velge forskjellige units og grupper på den måten.

Men jeg kan egentlig ikke sammenligne, siden jeg ikke har spilt forgjengeren. :p
Kan vel egentlig laste det ned, siden Massive har lagt det ut på nettet.
 
#51
Total War er trolig den beste strategiserien noensinne. Shogun og Medieval er foreløpig kommet ut, snart kommer Rome: Total War ut og det ser jævlig bra ut, men de hyper det ikke som andre spill. Jeg forventer intet mindre enn et kvalitetsprodukt. I denne serien så spiller man utenfor battlefielden, som trolig ikke mange andre såkalte strategispill gjør. Man må planlegge, bygge bygninger, skaffe allianser, slå ned på opprør, skaffe kone til kongen. Det er MYE man må passe på som gjør dette til en litt hardcore gamer opplevelse. Men, hva så?!
 
#52
Civilisation-serien
Dette strategi spillet er bare genialt.
Digger bare spillet. Gøy og underholdene :)

Syntes også Red Alert var ganske artig.
Warcraft serien er artig etter det jeg har spilt. :kul:
 
#53
Har alltid likt Red Alert. Syntes alltid det var gøy å se på brodern sprenge basene til fiendene. :D
 
#54
Top 5 strategispill hos meg er:

Commando and Counquer: Red Alert serien (minus Yuris revenge)
Cæsar III (har desverre ikke fått spilt Pharao enda, men prøver å anskaffe det)
Homeworld 2
Rise of Nations
Ground Control 2 (MP på dette spillet er så latterlig dårlig, men SP er så latterlig bra og derfor klarer det akkurat åkomme med på minl Top 5)

Og nå noen sprøsmål: Disse Total War spillene, er de kjempe gamle? Jeg ser at det er mange som har satt dem opp og nå fikk jeg plutselig den ideen at jeg skal prøve. Hva skal jeg starte med?
 
#55
Hvorfor sier alle at WarCraft 3: TFT suger og RoC er bra når det er helt omvendt?
Og PLEASE ikke si no sånt som at "åh...ting er så billig...det er dumt" eller no...det er jo nemlig ikke dumt...det fører bare til flere, større og mye morsommere angrep noe som gjør at det er "action" hele tiden som igjen gjør kampen drit kul og artig hvert sekund \m/ , uansett om du taper eller ikke.
Mens RoC noen ganger ender i base defense kamper hvor alle sitter i basene og er "redde" for å angripe.....(DAAAAAFFT!!!).
Selv spiller jeg bittelitt mer tft enn roc...

Et lite HELT annet spørsmål: er Slayer den eneste fra norge som har gjort det bra i et spill i større compos(Slayer= han raringen som var så jævla rask i SC)?
 
#56
1. War3 (TFT) - action hele tida, er bare dods goy :D
2. Starcraft - blizzard, sier ikke mer.
3. AoE - nettop fordi det var det første strategispillet jeg spillte.

Vel, dette var mine topp 3 favorittspill innen denne sjangeren.
 
#57
Har egentlig likt nesten alle RTS spill jeg har prøvd
bortsett fra Red Alert serien. (vet ikke helt hva det
var med den, var liksom for lett på en måte, krevde ikke
en handlingsplan for å angripe)

Det sagt tror jeg at jeg holder en knapp på Starcraft
det var helt sykt innoverende når det kom ut.
Tror ikke jeg så dagslys fra jeg prøvde det for første
gang til jeg hadde runda det. Og til og med etter jeg hadde
runda det oppsøkte jeg nettcafè'er sammen med noen venner
flere ganger i uken kun for å spille det på multiplayer :)
 
#58
1. Ground Control 2.
Et ganske bra spill. Spesielt Single Player delen.
Det som trekker spillet ned er MP delen. Jeg fant
fort ut at den med flest Helikoptere vinner uansett.
Den er bare best.

2. Rise of Nations.
Anskaffet meg dette på et LAN og etter
det har det fungert som et ypperlig tidsfordriv.
Meget bra. Det eneste å trekke er vel utdatert
grafikk og dårlig AI.

3. Warcraft 3.
Et helt greit spill.
Selv om jeg ikke har den helt store dilla'n.
 
#59
Opprinnelig skrevet av Lurtz@25.05.2004, 14.45
Warcraft III: Reign of chaos og Warcraft III: Frozen throne er utvilsomt det beste på markedet nå om dagen synes jeg, ihvertfall når det gjelder multiplayer. Spillet tilbyr et mangfold av strategier, noen er veldig spesielle. Det kule med warcraft III er at man må hele tiden må være i bevegelse, det er ingen dødtid i et warcraft III game. Jeg har spillt dette spillet en god del timer, jeg er langt ifra god, men jeg kan mer enn nok om spillet til å uttale meg fullt ut.
Når det kommer til singleplayer så synes jeg Red alert spillene kommer fram som favoritt, morsomme enheter og missions. Spillet finnes ikke balansert i multiplayer, så på den fronten så er det mer eller mindre ubrukelig synes jeg.
42831​

Enig med Lurtz!

Klarer ikke Starcraft lengre, får hetta av å ikke gjøre noe annent enn å masse opp styrker i basen og expande litt her og der.

Jeg klarer det virkelig ikke >_<

I Warcraft må man creepe(Drepe innfødte monstre), gjør man ikke det kan din helt på level 1 møte en helt på level 2,3,4 eller 5. Da har man et enormt problem...