Strategispill

#62
Full Spectrum Warrior

Endelig et strategispill hvor soldatene ikke tåler bomber og granater. Også et nytt realistisk innblikk i hvordan taktisk krigføring fungerer. Måtte kjøpe meg Black Hawk Down etter å faktisk ha klart å rive meg fra skjermen (da selvfølgelig etter jeg hadde runnet det), og likheten mellom dette spillet og den filmen er helt utrolig.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#63
Championship Manager og Age of Empires II - Age of Kings (gjerne med expansion pack) er jo en dødelig kombinasjon... så gøy atte...
 
#65
Opprinnelig skrevet av dkdaffy@16.07.2004, 01.55
Et lite HELT annet spørsmål: er Slayer den eneste fra norge som har gjort det bra i et spill i større compos(Slayer= han raringen som var så jævla rask i SC)?
75535​
Broren til en jeg kjenner, delte rom med Slayer, da han var i militæret :tommelopp:
 
#67
"ace of empaier er best synes jeg. det er i vafal det mosomste av dem."

haha, skriver du sånn med vilje eller? helt hinsides på tryne jo :blunk:
 
#70
er en sjanger jeg liker veldig godt, men kan ikke si jeg har 1 spesiell favoritt...

for tiden spiller jeg Ground Control 2, å det er absolutt et meget bra strategi spill. så alle som liker strategi/taktikk sjangeren å ikke har prøvd Ground Control 2, så anbefaler jeg det. absolutt et godt kjøp. jeg kjøpte det for en hundrelapp på qxl da men... har aldri fått prøvd Ground Control 1, så etter å ha spilt 2ern så må jeg nok skaffe meg 1ern åsså.

det at du er avhengig av en LZ (landing zone) for å bringe inn forsterkninger, noe som gjør at du må forsvare minst en LZ til enhver tid, for hvis den blir tatt av fienden så må du klare deg med de styrkene du for øyeblikket har på slagmarken å prøve kapre deg en ny LZ snarest så du får tilgang på forsterkninger igjen. det går ikke ann å bygge baser som produserer enheter, å jeg synes personlig løsningen med en LZ, fungerer bedre enn Base bygging alla C&C. du tjener poeng for å holde strategiske punkter på kartet, å flere strategiske punkter du holder jo fortere renner pengene inn. men jo flere enheter du har på slagmarken jo større penalty får du på opptjeningen av poeng, å har du for mange tropper så stopper poengene å komme i det hele tatt. det er fordi man skal unnvike denne storme fienden med 40.000 tanks strategien som C&C blant annet er kjent for. i spillet sier dem det er fosdi NSA (Northern star alliance) vil du skal klare deg med de styrkene du har fått tildelt best mulig, å føler de at du har nok tropper for en stund så kutter de pengetilførselen din for å spare på det militære materielet, å tvinge deg til å være taktisk... dette ble jo nesten mere en omtale enn en favoritt posting, hehe. 9/10 :)

Heroes of might & Magic 3 står nok høyest i kurs iblant turbaserte strategispill for min del.

ellers så har du jo Total War spilla som absolutt er verd pengene...

Dune 2 er jo gudfaren til Command & Conquer serien, det kom ifra samme utvikler, nemlig WestWood Studios, å det er et bra spill den dag idag å holder seg godt med alderen. jeg har det på Amiga å det tar 13 disketter. hehe, har ikke prøvd de nye versjonene av DUNE som for eksempel "Emperor: Battle for Dune", men har liksom liten tro på at de har klart å forbedre et så strøkent strategi spill som Dune 2 virkelig er. absolutt en av favorittene, om litt tynget av alderen. menmen...

Command & Conquer serien er og en ålreit strategi serie. men dette er vel selve oppfinneren av "bygg 40.000 tanks å storm fienden å dra seieren i land" strategien... Ground Control å for eksempel Panzers er bedre på det området. dune var forresten å litt trygghet i antall.

Warcraft serien er å en meget bra strategi serie, men her å r det da dette med baser. men pump opp vanskelighets graden litt, så blir det plutselig mer intenst, å morsommere... jeg liker warcraft 3 å frozen throne bedre enn de tidligere warcraft spilla fordi de er mere krevende, å innehaver en involverende story.

Settlers er vel det strategispillet som sveipet meg av føttene da det kom første gang på Amiga, å jeg holder fremeles det første Settlers som de beste av dem alle. har ikke prøvd alle da men, av de jeg har prøvd så er Settlers 1 best. her går det strategiske på å få opp mest mulig kampmoral i soldatene dine å det hjelper ikke produsere masse styrker hvis de ikke er gode å slåss. for en bonde på 1000% (ja jeg har hatt 1000% på dem :D ) kan lett banke en Ridder på 500% for eksempel... meget bra spill...

Starcraft er å et helt ålreit strategispill, å det er uten tvil veldreid når det kommer til units å balansen mellom disse. anbefales

er haugevis med andre strategi spill jeg kunne nevnt, å har sikkert glemt en god del bra strategispill som er bedre enn enkelte jeg har nevnt. menmen, man kan ikke huske alt.

EDIT: det jeg har dømt utifra er singleplayer modus, spillene tar en helt ny retning hvis du spiller online, å da tror jeg nok Ground Control 2 kansje blir min personlige favoritt siden jeg er stor fan av deres LZ avhengighet å det med å prøve holde på strategiske punkter for å tjene penger til nye forsterkninger.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#71
skal vi se. Mine favoritt strategi spill.

1) heroes of might and magic 2&3
2) Starcraft
3) UFO (det gamle)
4) Final Fantasy Tactics til playstation (har ikke testet 2ern)
5) Warcraft (selvom jeg stinker er det moro)
 
#72
Warcraft II var morsomt helt til jeg rotet det bort :(

Warcraft III er vel kanskje det beste strategispillet jeg har spilt da...

Blizzard = genialt

Forresten... Heroes of Might and Magic er vel et adventure spill mer enn det er et strategispill...?
 
#73
Opprinnelig skrevet av Con Dar@31.08.2004, 14.06
Forresten... Heroes of Might and Magic er vel et adventure spill mer enn det er et strategispill...?
95893​
Det er vel ca. 50-50% slik jeg ser det.
 
#74
Er enig med dkdaffy. Tenk at noen fremdeles spiller RoC... hah. TfT er definitivt artigere... Selv spiller jeg stort sett alltid som Human, flir så mye du vil. Eller Night Elf hvis jeg føler for variasjon.
 
#77
Opprinnelig skrevet av Toz@02.09.2004, 11.56
Starcraft er uten tvil best!
hvilket annet spill har holdt så lenge?
det er rett og slett GeniAlt
96931​

Starcraft er best etter min mening også! :)
 
#78
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@31.08.2004, 13.20
Er enig med dkdaffy. Tenk at noen fremdeles spiller RoC... hah. TfT er definitivt artigere... Selv spiller jeg stort sett alltid som Human, flir så mye du vil. Eller Night Elf hvis jeg føler for variasjon.
95899​
hmm...både NE og HU er ok raser, selv spiller jeg som UD, og alle andre i clanen som ORC, uansett, jeg tror human rasen er undervurdert...

philantropist: hehe, etter det jeg har hørt var han skikkelig grinete og pinglete, men det er vel bare en dårlig taper som lagde det rykte på TG da, noen som vet om han satser på spill ennå eller om han har "vokst" fra det?
lol...eller har han overført sine "super evner" til wc 3 :p .
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Hva med ikke?