Street Fighter Alpha 2 ...virkelig bra over nett ! GGPO

#1
hei , jeg har vært medlem her tidligere og husker at det er en del 2D fighting entusiaster her som er ganske god i de fleste sf.

jeg har spillt en del over nettet kaillera , kawaks netplay osv. men det meste er på servere som er langt unna norge og det betyr at hastigheten og spillbarheten blir crap nesten uansett hvor kjapt bredbånd du har.

den største 2d fighting scenen shoryuken i usa har utviklet en virkelig bra netplay funksjon som knuser alt som man har sett tidligere , man kan spille mot folk i usa og japan og sør-amerika uten at man får nevneverdig lag. (Verdensmestere i third strike og vinner av Evo gjentatte ganger som f.eks justin wong er regelmessig og spiller over ggpo)
de er inne i en testperiode nå og bruker street fighter alpha 2 som testprosjekt.

GGPO heter clienten og kan finnes her ...(sfa2 rom'en må man finne selv)
http://ggpo.net/online/

Det hadde vært utrolig kult å møtt noen norske 2d fightere og kanskje hatt noen ranking battles over nettet.
er det noen som kunne tenke seg å spille mot meg...eller om noen har noen spm om hvordan dette funker / hvordan man skal sette opp dette så gi meg beskjed.
 
#2
Er med jeg, hvis det er et system som funker.
Det gamle greiene over IRC var balle. Husker Haggar og jeg spilte en del.
Men hvis det fungerer, er jeg absolut med.

Blitt ganske dreven på tastaturet.
 
#3
SITAT(Crizpy @ 10.07.07, 19.19) 73120
Er med jeg, hvis det er et system som funker.
Det gamle greiene over IRC var balle. Husker Haggar og jeg spilte en del.
Men hvis det fungerer, er jeg absolut med.

Blitt ganske dreven på tastaturet.
[/b]
Sa du t-t-t-astaturet ? :grine:

Du bør bruke stikke eller pad til SF. Alt annet er et hån :p
 
#4
SITAT(DiRTY D @ 10.07.07, 21.24) 73125
Sa du t-t-t-astaturet ? :grine:

Du bør bruke stikke eller pad til SF. Alt annet er et hån :p
[/b]

en arcade stick , eller gamepad er vel å anbefale ..man blir toast med tastaturet , det kan jeg iallefall love.

det som er en mulighet hvis man er vant til å spille sfa2 på ps2 , med en arcadestick eller ps2-dualshock så bør man kjøpe en ps2 til usb adapter. som f.eks en dual Box Pro. som funker helt utmerket og er et lite steg forran de fleste du kan få på markedet på å konvertere ps2 ting. (jeg bestillte min fra england)
http://www.spelkontroll.se/super-dual-box-...l-pc-p-303.html

her er en video av hvordan gameplayet er.

hovedsaklig er det bare å laste ned ggpo client'en og da følger emulatoren final burn med !
street fighter alpha 2 rom en må man finne selv. men den amerikanske versionen og ikke den japanske street figther zero 2
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jeg kan jo skrive en høflig påminnelse om at linking til piratmateriale (og nedlasting av Street Fighter Alpha 2-ROM er definitivt piratvirksomhet) ikke er lov. Så veit dere det, folkens. :)

Og DagV: Bra tråd, dette frister til utsjekking.
 
#6
SITAT(DagV @ 10.07.07, 19.41) 73127
en arcade stick , eller gamepad er vel å anbefale ..man blir toast med tastaturet , det kan jeg iallefall love.
[/b]
Jeg har spilt i 2 år med tastatur, ca 30 minutter daglig.
Det eneste jeg ikke klarer å gjøre, er 360 piledriver.
Resten er like lett for meg som det var å spille med håndkontroller.

Edit: Så nettopp at der var snakk om sf2 alpha. Jeg har bare spilt vanlig sf2, sf2 turbo og supersf2turbo.
Vet ikke om alpha er mye forskjell.
 
#7
jeg har ikke linket til noe ulovlig rom noe steder. jeg skrev klart og tydelig at denne må du finne skikkelig på ulovlig vis selv haha. jeg er veldig klar over reglene. det eneste jeg har linket til er en online spill client som man kan spille på.

(det er klart klarer du å overbevise meg om at du har en street fighter alpha 2 arcade maskin hjemme i stua så er det jo lov. hehe)

crizpy ok ok ..hvis du er god med tastaturet så er man det , jeg bare snakker for meg selv, jeg vet at jeg er vesentlig bedre med en arcade stick eller en gamepad. sega saturn eller ps2 dualshock.

det kommer masse spill til det her etter hvert street fighter alpha 2 er et prøveprosjekt, og et ganske velykket et for min del. (funker bedre en xbox live for meg) det hadde vært utrolig kult å spille mot noen norske fighting entusiaster
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Mente ikke at du linka til noe snuskeri, tenkte bare å komme med en vennlig påminnelse om at ingen skal gjøre det heller. ^_^
 
#9
har hat nok en konge kveld med spilling mot amerikanske folk. nivået er ganske vekslende . de beste som spiller her er i verdensklasse og bruker det til trening til evo2k7 i las vegas senere i år. jeg merker vel at jeg har en del mer stabilitet i linja når jeg spiller mot europeiske folk så det er nettop derfor det hadde vært utrolig kult å kunne spille mot noen fra norge !
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Morsommen. <_<
 
#12
Jeg er klar nå.
Hvis dere er ute etter en utfordring, er det nok ikke meg dere bør spille.
Har aldri spilt alpha før.
Men har satt opp ting og tang nå.
Hvis dere har msn, legg meg til; crizpy_cow@hotmail.com

Haggar, du må bli med på det her du og!
 
#13
takk for en del runder i går ! farten var rimelig bra selv om det er den meste laggy tiden pga av amerikanske folk.

jeg klarte å åpne ruteren min og alle portene fra 6000-6012 og 7000
så nå skal det fungere raskt uansett hvor mange som er på og spiller der.
er det noen som har noen spm om hvordan man åpner ruteren for å optimal spilling så er det bare å spørre !
 

EagleJin

Bear Necessity
#14
Noen som spiller dette for tida?

Nick: eaglejin :)o)
 
#16
Har endelig fått dette til å funke etter å ha slitt i nesten en måned, formatering og ny isp gjorde susen ;P

nick: Balle
 
#17
jeg spiller dette en del nå .. spiller som regel fra kl 20.00 og utover på ukedager. har spillt en del mot crizpy , hadde vært kult å spillt mot flere norske.
 
#19
Yes det var gøy å spille mot deg DagV, vil si vi er jevngode så det ble jo en del hektiske runder.

Det virker som det er ganske greie folk som spiller via ggpo, har bare møtt et fåtall som slenger med leppa. La oss krysse fingra for at cs norge og en del xbox live kids ikke får snusken i dette ;D Noe som egentlig er lite sannsynelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Tror ikke det appellerer helt til samme brukergruppe, nei. :p

Sånn ellers fortjener nesten den avataren din en påskjønnelse, Balle. Kudos.