Street Fighter Shizzle.

#1
Jau.

Jeg hadde sykt mye sf spill og stash\kontrollere osv før. Men dette forsvant i en oversvømmelse i kjellern for en del år siden.



SÅ.


Har du no eller?

Det meste av spill\kontrollere osv er av interesse.


Mest etterlengtet er en snes med sf2 turbo, savner denne så kjært.
 
#5
Jau.

Jeg hadde sykt mye sf spill og stash\kontrollere osv før. Men dette forsvant i en oversvømmelse i kjellern for en del år siden.



SÅ.


Har du no eller?

Det meste av spill\kontrollere osv er av interesse.


Mest etterlengtet er en snes med sf2 turbo, savner denne så kjært.
Jeg har Street Fighter 2 Turbo (eller X) som det het CPS2 Arcade Boardet om det er av interesse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Kabinett, antar jeg.
 
#8
Pf, jeg må vel ikke ha en svær treeske for å spille vel?. Boardet har vel innganger for kontroll og utgang for bilde og lyd eller? da kan man vel koble til kontrollere og så opp mot en tv e.l?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Du må vel ha en slags supergun-løsning eller finne noe gammelt arkadestash.

Jin_: Er det CPS2 som er avhengig av at man hele tiden har oppladet batteri på boardet for å unngå at hele spillet slettes, eller tar jeg feil?

Edit:
The CPS2 consists of two separate parts; the A board, which connects to the JAMMA harness and contains components common between all CPS2 games, and the B board, which contains the game itself. The relationship between the A and B board is basically the same as that between a home video game console and cartridge. CPS2 A and B boards are color-coded by region, and each board can only be used with its same-colored mate. The exception to this is that the blue and green boards can be used together.

The B boards hold battery-backed memory containing decryption keys needed for the games to run. As time passes, these batteries lose their charge and the games stop functioning, because the CPU cannot execute any code without the decryption keys. This is known to hobbyists as the "suicide battery". It is possible to bypass the original battery and swap it out with a new one[1] in-circuit, but this must be done before the original falls below 2V or the keys will be lost.
Det var det jeg trodde, ja.

(vel, selve spillet slettes jo ikke, men uten koder så kan det vel være det samme)
 
#11
Pf, jeg må vel ikke ha en svær treeske for å spille vel?. Boardet har vel innganger for kontroll og utgang for bilde og lyd eller? da kan man vel koble til kontrollere og så opp mot en tv e.l?
Du kan mekke deg et simpelt oppsett med å convertere feks 2 gamle dreamcast/ps2/ps1 Joysticks til å passe Jamma Standarern. Du må dog ha en TV som støtter RGB.

Jeg tenkte mest på om du ville ha bordet, arcade inlays og stickers jeg da sånn som et samleobjekt. Jeg tenkte du kunne fått hele greia om jeg fant den igjen for en symbolsk sum av si 250,- nkr eller no, siden du samler på street fighter stuff.

Jeg har vel arcade bordene til SF I, Sf II, SF II CE, SF II HF, Super SF II også liggende et eller anna sted, om det også er av interesse. Har også VF III Model 3, VF4 Evo Naomi 2 liggende men de vil jeg ha en del mer for eventuelt.

Har forsåvidt et VF3 Model 3 Kabinet jeg ikke bruker bordene vil passe i om du er hypp på å kjøpe et god old fashon Arcade Cabinet.
 
#12
Du må vel ha en slags supergun-løsning eller finne noe gammelt arkadestash.

Jin_: Er det CPS2 som er avhengig av at man hele tiden har oppladet batteri på boardet for å unngå at hele spillet slettes, eller tar jeg feil?

Edit:

Det var det jeg trodde, ja.

(vel, selve spillet slettes jo ikke, men uten koder så kan det vel være det samme)
Jeg vet faktisk ikke, har vel en 6-7 sånne CPS II main bords, du bytter spillene som de var kasetter på en måte ved å dra ut 2 clips. Jeg har forsåvidt aldri opplevd det problemet der, eneste jeg vet er at jeg har Eco fighters i Asia CPSII (green) og det funker ikke på USA CPSII (Black) mainbord eller Europe CPSII (Blue). Så åssen han får Green og Blue til og virke om hverandre, skjønner jeg ikke. Har aldri opplevd det at batteriet går ut og gamet ikke virker lengre slik du beskriver, men det er sikkert rett at det kan skje om du har funnet infoen på en mame side eller noe.
 
#13
Om du ikke hadde tenkt deg så mye for den er det jo interessant, jeg får bare se ann litt. Jeg samler jo på litt sånt. Men ikke om det er veldig mye styr og få brukt det!

Men stickers, inlays... koselig da. se om du finner da.
 
#14
Om du ikke hadde tenkt deg så mye for den er det jo interessant, jeg får bare se ann litt. Jeg samler jo på litt sånt. Men ikke om det er veldig mye styr og få brukt det!

Men stickers, inlays... koselig da. se om du finner da.
Klart det blir litt pes om du ikke har en "supergun" eller et arcade kabinett stående det passer i, men det er vel litt av sporten med disse gamle Arcade PCB´ene :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
Men smaker det like godt?
 
#17
Men smaker det like godt?
Det kan vel sikkert diskuteres i det store og brede om emulator faktisk er "better then the real thing"

Jeg tenkte ikke lage noen diskusjon ut av det her, nevnte det mest for om han hadde lyst å ha det som et samleobjekt i street fighter samlinga si.