Suikoden 5 (Spoiler)

J

jkmje

Gjest
Det viste seg at noen her på forumet tok feil. Suikoden 5 ser ikke ut til å bli det siste spillet i serien. Det skjedde ikke i Harmonia, og Yuber og Pesmerga var ikke engang med. Det eneste vi fikk var stort sett flere gåter om Leknaat og Jeane, og dessuten fikk vi to noe mystiske personer inn i det hele.

Men uansett, hva synes dere. Dette er første gangen jeg har gledet meg over et nytt Suikoden spill. De hadde prøvd å ta noe av det beste fra alle spillene. Kampene var mikset mellom eneren, toeren og fireren, det var vanskelig nok å få tak i alle de 108 Stars. Vi fikk masse nye gåter å gruble over. Og ikke minst, de hadde tatt tilbake den gamle måten å bevege seg på fra 1-eren og 2-eren med endeløse sletter man må krysse. Det har selvfølgelig ikke sjarmen til nummer en og to, men var uansett et fantastisk spill. Hva synes dere?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tror heller ikke at det er det siste, siden jeg fant dette på Wikipedia:
Opprinnelig skrevet av Wikipedia
Director Takahiro Sakiyama announced that Suikoden V will be the last game in the series on the PlayStation 2 and consoles of that generation. Future installments will be on next generation consoles, including PlayStation 3.
Merk flertallsformen. Kommer nok et par til PS3 også, skal du se. :)

J

jkmje

Gjest
Jeg gleder meg allerede, men jeg har ikke fått den responsen jeg ville ha herfra. Kommentarer alle, kommentarer. Hvordan tror dere de neste spillene vil bli forresten?

Dessverre fikk jeg aldri spilt noen suikoden spill utover suikoden 1 og 2. Noe som jeg synes er trist. Har nå importert suikoden 3, men venter fortsatt på at TVen min skal komme så jeg kan spille et NTSC spill...

Hørt mye drit om suikoden 4, er det noe bra? Og er suikoden 5 ute her i europa?

Kan nevne at suikoden 2 er kanskje det beste RPG spillet jeg har spilt. Jeg digger det :D

J

jkmje

Gjest
Suikoden 2 er det beste Rpg-spillet jeg har spilt, og det inkluderer Zelda og alle Final Fantasy-spill fra 7. Suikoden 4 er ikke særlig bra, men er du ute etter å følge serien som jeg er må du kjøpe det. Suikoden 5 kom ut for en stund siden, sammen med Suikoden Tactics. Det er mye bedre enn 3 og 4 etter min mening, og er noe du absolutt må kjøpe. Tidsrommet er mellom Barbarossa's krig mot Geil Rugner, glemt hva den krigen het, og Suikoden 1. Du vil også treffe en karakter som er svært interessant i Suikoden 2, nemlig George Prime.

Mulig jeg missforsto hva du skrev jkmje, men handlingen i Suikoden 5 foregår da absolutt etter suikoden 1 og før suikoden 2. Skjønte ikke helt oppsettet i setningen din, så det er mulig min kommentar ikke gir noen mening. Uansett.

Suikoden 1 er et konge spill, selv om det er ganske kort til å være et rpg. Det er et koselig og spennende spill.

Suikoden 2 er uten tvil det beste av de jeg har spilt(har ikke prøvd nr. 3 og Tactics). Det er betraktlig lengre enn det første, uten at det trekker ut i det uendelige.

Suikoden 4 er ikke direkte dårlig, men det er noe som mangler der. Spillet har liksom ikke noen sjel, noe som gjør at du ikke bryr deg stort om karakterene eller hva som vil skje med de når du gjennomfører spillet. Å så er det ikke mulig å komme unna de enorme vannmassene du må styre skipet igjennom, med en perverst høy encounter rate.

Suikoden 5 begynte interessant, men ble etterhvert ganske kjedelig. Jeg har aldri spilt et spill som har tatt lengre tid å å komme i gang med. Starten er ekstremt treg, bortsett da fra den første halvtimen som er som sagt interessant. Jeg brukte ca. 10 timer før spillet kom ordentlig igang,og jeg må si at på det beste klatret det opp på nivået til Suikoden 2. Alt i alt et fantastisk spill, bare du kommer forbi den pokkers introen.

Selv om Suikoden foregår i forskjellige land, så ikke bli fristet til å tro at det er som final fantasy, med omtrent forskjellige planeter. Alt foregår i verden Suiko og flere av karakterene reiser rundt og er derfor med i flere av spilla. Nå er det en stund siden jeg spilte suikoden spilla, men om jeg ikke husker feil er dette tidsrekkefølgen handlingen i spillene foregår.

Suikoden 4
Suikoden 1
Suikoden 2
Suikoden 5

Suikoden 3 skal være før nr. 5 ett eller annet sted, men jeg vet ikke hvor siden jeg ikke har spilt det.

Edit: Gleder meg som en unge til neste Suikoden spill!!!

J

jkmje

Gjest
Jeg skrev kanskje litt feil, jeg tenkte bare på en scene med Millich Oppenheimer i Suikoden 5. Da virket det som om det The Gate Rune War enda ikke startet, men det er en stund siden jeg spilte det, så jeg husker ikke helt. Jeg tror jeg hadde forestilligen om at det skjedde før Suikoden 1, men uansett. Suikoden 3 foregår faktisk 13 år etter Suikoden 2, og altså 15 år etter Suikoden 1. Jeg elsker å sette tidsrammene i sammen på en slik måte. Suikoden 2 var lengre, og det var det jeg likte med det. I Suikoden 1 ville spillet sluttet på det tidspunktet man slår Luca i Suikoden 2. Bevis for at fem er etter to er at vi vet ut fra Richmon at Falena enda ikke har mistet sin dronning.

Da snakker de om den nye dronningen, for hvis du skjekker hva Richmon har å si om Georg Prime så sier han at han ikke kan reise til The Queendom of Falena fordi han er ettersøkt for drapet på dronningen. Som i min verden beviser at 5'ern foregår før 2'ern.

Edit: Jeg gjetta bare på hvor 3'ern var. Jeg tenkte det var før 2'ern siden de snakker om Grassland war eller noe. Å den har jeg ikke spilt. Så jeg gjetta på at det var det tre'ern handla om.

J

jkmje

Gjest
Jeg er enig i at 5 skjer før 2, men jeg trodde den skjedde før 1 også. Richmon sier at "han hadde noe å gjøre med drapet på dronnigen" som da sannsynligvis dreier seg om dronningen han faktisk drepte. Dessuten har han i Suikoden 2 miste øyelappen, som han ikke kastet før i slutten av spillet. Jeg må ha formulert meg galt, er jeg redd. Men Suikoden 3 er uansett 13 år etter Suikoden 2.

Kan ikke si jeg så det høyre øyet hans en eneste gang i løpet av Suikoden 2. Vi ser jo bare venstreøyet hans på bildet... At suikoden 1 er før suikoden 5 baserer jeg kun på rekkefølgen richmon remser opp karrieren til Prime. Da er det naturlig å starte med det første. Og det var når han var en av de generalene som faren til helten i suikoden 1 også var medlem av i Scarlet moon empire. Husker ikke hva de kalte de generalene. Men han var en av de i allefall. Hadde vært jævlig kult å fått en slags oversikt med antall år før og etter osv i suikoden. Si ifra kjære jkmje hvis du finner noe sånt :D Hyggelig at det er flere enn meg som er oppslukt av denne serien.

Edit: Håper forresten vi aldri finner ut hele greia med Leknaat. Er liksom så mystisk. Håper neste spill handler om Sindar.

J

jkmje

Gjest
Ja, men jeg var av den oppfatning at dette var mellom denne krigen med Geil Rugner, der de seks generalene var Kazim Haszil, Kwanda Roseman, Millich Oppenheimer, faren til Sonya Shulen, Teo McDohl og Georg Prime. Georg var enda bedre enn Kazim Hazil med sverdet. Man kan også finne det ut i spill 5, der en av de 108 Stars, en del av Howling Voice Guild nevner hvor morsomt det ville være hvis Millich og Georg tilfeldigvis traff på hverandre. Det var vel War of Sucession den krigen het. Jo, i spill 5 snakker de om en utsending fra Scarlet Moon Empire (Millich), som er et bevis på at det er mellom War of Sucession og Suikoden 1. Gå inn på Suikosource.com hvis du vil vite mer om tidslinjen.

Takk for oversikten. Må lese den mer nøye en gang. Fikk ikke akkuratt så mye logikk ut av den akkuratt nå.