(spoiler)
Nummer tre er en slags forsettelse, bare at det 15 år etter nummer to. Jeg har ikke fått prøvd det, men har nå kjøpt amerikansk Suikoden 1 og 2 for å laste det opp til nummer tre. Grafikken var grei nok, men ikke så sjarmerende som i nummer en og to. Det var dumt at Pesmerga og Leknaat ikke dukket opp. Jeg fikk ikke helt det riktige forholdet til hovedpersonene siden det var tre stykker. Når det var tre stykker gikk det alt for lett å få de 108 Stars. Dessuten fulgte de fleste av dem med hovedpersonene. Likte ikke at det ikke var noen store gåter å løse, men bare ganske enkle ting. Det var heller ikke gøy med nye butikker som ga deg forskjellige skills. Fireren var det vanskelig nok å få de 108 Stars, (spoiler til nummer 4) jeg likte at Ted var blandt dem, da fikk jeg litt tid til å analysere ham mer.(spoiler slutt) Yuber og Pesmerga dukket ikke opp, litt irriterende. Men Leknaat dukket opp som et hologram som ga meg noen "hvorfor" spekulasjoner. Greit nok at grafikken var dårlig, skip som hovedkvarter var dårlig, maks fire folk å sloss med var dårlig men jeg måtte bare ta det som det kom. Gøy at Viki dukket opp mitt inni det hele. Jeg fikk også gravd meg litt mer ned i Silverberg familien som var intressant. Men noe som var dumt var at det ikke var noen spesielle gåter som ledet til noen oppklaring på andre Suikoden-gåter. De eneste gåtene og svarene omhandlet det som skjedde i det ene spillet.
Suikoden går mer og mer over til Final Fantasy, men jeg kan ikke gjøre noe med det. Dessuten blir spillen etter Suikoden 2 mer og mer vesterlig. Musikken forfaller også