Suikoden ?!

#1
Mange sier at disse spille er bra men hvorfor har jeg aldri hørt hvorfor.
Kan noen fortelle meg hva disse spillene går ut på før jeg skyter meg selv av nysjerringhet.
Nr.4 har kommet ut har jeg hørt vuderer og skaffe meg det, er det viktig om jeg har spillt de andre føre?
 
#2
Suikoden er en RPG-serie som til å begynne med ble utgitt til Playstation. Jeg har selv bare 1'ern og 2'ern siden 3'ern ikke er kommet ut på pal (og er foresten bare til Ps2).
Suikoden 1 og 2 er av det gode gamle 2-dimensjonale slaget. Fine farger, bra musikk, ekstremt kule karakterer som man (i mitt tilfelle) får et veldig nært forhold til. Historien er utrolig bra.
I motsetning til spill som Final fantasy hvor du kan velge mellom noen få karakterer, skal du her samle 108 stykker. Ikke alle er spillbare, men de fleste er det. Du mååå strengt tatt ikke ha spilt noen av de andre først, men hvis du spiller 1'ern før 2'ern er det ganske mange detaljer og småting som du får en overraskelse av som da refererer til det første spillet.

Jeg vet ikke hvordan 3'ern er, og husker ikke om 4'ern skulle komme på pal, men jeg tror uansett det er gode spill.
Hvis du tilfeldigvis skulle komme til å finne et suikoden spill så anbefaler jeg deg å raske det med deg. Det er ganske sikkert verdt det.


-Edit:
Noen bilder fra Suikoden 1
Noen bilder fra Suikoden 2
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#3
Jepp. digger de spillene. Har ingen selv, bare låner dem. Hvis jeg kommer over noen skal jeg...ja. Raske det med meg.
Skriver kanskje litt om spillene senere, men nå skal jeg rydde gitt. :(
 
#4
4 kommer på PAL, med mindre jeg husker helt feil


Suikoden III er meget bra, kan fortelle mere om det når jeg orker hvis det skulle trengs ;)
 
#5
Hadde vært veldig fint å fått vite litt mer om 3'ern, mortec :)
Har det den samme sjarmen selv om det er 3-d?
Har hørt at man er 3 "hovedprsoner" i spillet. Er det riktig? Får man den samme tilknytningsfølelsen da?
Har det noe tilknytning til de andre spillene i form av karakterer og/eller historie?

Uff... Må få meg ntsc maskin eller chipp...
 
#6
Skal skrive mere i kveld ellerno, men for å svare nå på et av spørsmålene..ja, man er 3 "hovedpersoner" spillet, saken er at man ser samme historie fra forskjellige synspunkter. Denne måten å fortelle historien i et RPG på var ny for meg, og det funket veldig bra. Hvis du feks har spilt ferdig et chapter med Chris, så lurer man på hva Hugo gjorde mens alt det skjedde, hvis du skjønner hva jeg mener. IGN review skriver vel ganske bra hvordan plotet fungerer.
 
#7
Åja! Så det blir på en måte det samme som mini-gamet med Heihachi i Onimusha 3!
Det høres jo kult ut! Sånn vinkling kan by på mange overraskelser :)
 
#8
SUIKODEN III, ikke noe særlig grafikk, ikke noe særlig noen ting egentlig sånn visuelt, men jeg stor koste meg mens jeg spilte det.

Er vel i de suikoden spillene du møter opptil 120 forskjellige karakterer igjennom spillet. Storyen på SUIKODEN III var ivertfall veldig bra. I Suikoden III var det ingen voiceacting, kun tekst.

Spillet var delt opp i kapittler, hvor du tok utgangspunkt i nye karakterer. Kapittlene var liksom delt opp i samme tid, så du kunne spille fra "flere sider" i historien hvis du skjønner hva jeg mener. OK, eksempel, du spiller 5 timer gjør mye rart, er innom en by, besøker et slott og er hos en som heter thomas i 30 minutt spiller 4 timer til, kapittel slutt.

Så neste kapittel så er du thomas, så skjer du hva som skjer i samme periode der. Tror det var noe slikt. Jeg gleder meg masse ivertfall til no 4, grafikk og alt er virkelig blitt mye bedre.
 
#9
Åååhhh.... De bildene dine bringer tilbake gode gamle minner Dante... Jeg elsker de spilla. Spesielt 2'ern. Bare synd de er klin umulig å få tak i....
 
#11
Vet noen hvor jeg får tak i Suikoden 2 på NTCS. Jeg bare må ha dem. Har alle de andre spillene. Kommet igjennom alle på best muligm måte med alle 108 stjerner. Jeg trenger Suikoden 2 slik at jeg kan ta informasjon om det til det amerikanske Suikoden 3 spillet mitt. Snart kommet gjennom Sukoden 4 og det var litt skuffende. Vestlig musikk og kort spill. Historien var heller ikke den beste. 3-D format tar bort sjarmen til spillet. Det dårligste var nok Suikoden 3. Dårlig historie, får ikke et personlig forhold til personene, alt for lett å få tak i de 108 stjernene. Leknaat dukket ikke nok opp. Pesmerga var ikke med, og de personlige følelsene var der ikke. For eksempel i spill nummer 2 der Helten må kjempe mot sin beste venn. Nummer 2 var det beste spillet, stå på Suikoden. Lag spill av samme kvalitet som Suikoden 2. Isteden for å begynne på en helt ny historie la den gamle gå i ett med den nye. Leve Suikoden. Ps. Dårlig at det var et skip som var hovedkvarteret, ble svært irriterende å bli anngrepet av sjøuhyrer hele tiden.

Jeg har prøvd å få tak i Suikoden 2 på ebay men det koster bortimot 2000 kr