Suikoden

#2
Jeg har ikke prøvd 3'ern eller 4'ern. Men 1'ern og 2'ern er noe av det beste jeg har spilt. Har ikke så veldig lyst til å prøve 4'ern enda. Er redd for at det kommer til å skuffe. Hvis det kommer et tilbud på det om en stund, når forventningene har roet seg, kan det hende jeg kjøper det. Men jeg tror uansett at all sjarmen er borte. 3'ern har jeg mer lyst til å prøve, selv om jeg er sikker på at det ikke kan måle seg med 1'ern eller 2'ern :)
 
#3
Enig med det der spoiler-greiern, det stod en del ting der jeg helst ville ha funnet ut selv.
Har ikke spillt 3ern enda... at de ikke ga det ut i Europa er for meg fortsatt uforståelig. Og det er jo liten vits i å spille 4ern når du ikke har prøvd 3ern. Forhåpentligvis skjønner Konami også det etter hvert og slipper 3ern... snart.
Men 1ern og 2ern er veldig gode spill. Suikoden 2 må jeg si er DET beste RPG-spill jeg har spillt, det og FFVII deler 1. plass på min liste.
- De skarpe, fine bildene av hovedkarakterene du møter når du prater med dem.
- Vennskapet mellom Hovedpersonen og Jowy som settes på prøve.
- At det finnes 108 spillbare karakterer, og den intrikate historien noen av de bærer på.
- De fantastiske runene, og animasjonen deres i kamp.
- Og musikken... den herlige musikken som gjør at man stopper opp og bare flyter avgårde på lydbølgene.
- Og masse, masse annet som er vanskelig å finne ord på

Hvis Suikoden 2 var ei jente skulle jeg giftet meg med henne... Nei, det ble litt kinky, det jeg egentlig prøver å si er at det er et jæ*** bra spill .
 
#4
Sitter å spiller 4'ern nå. Fikk det i går. Må si at jeg synes at det er ganske konge så langt... langt fra suikoden 2, men litt tidlig å dømme ennå...
 
#6
Yuber, og Pesmerga, er desidert mine favorittkarakter(er) i begge spill som jeg har spillt. Litt kjipt å diskutere dem når man kun vet det som man fikk vite av 1- og 2'ern. Jeg vet, eller jeg er ganske sikker på at man får vite mer om dem i 3'ern, og kanskje også 4'ern, men siden jeg ikke har prøvd noen av dem, så blir mine meninger om dem og det man fikk vite om dem i 3- og 4'ern, ganske minimale. Jeg skal gjøre mitt beste for å hjelpe til med å holde dette emnet i live, men jeg er redd for at det vil bli for mange spoilere for meg til at jeg kan følge med på et aktivt nivå.
Kort sagt; hvis det snakkes om Suikoden 1 og 2 er jeg med, hvis ikke, er det ikke så mye jeg kan bidra med.

Æsj, det der ble litt mye grøt, men what the hell, jeg poster det likevel og ser hva som skjer. Dette er jo ikke akkurat verdens mest pratsomme diskusjon.
 
#7
Dante: Hvis du vil bevare de gode følelsene du har for 1 og 2 så holder du deg LANGT borte fra 4ern. Spillet er rett og slett vanvittig trist.....Det er som....FF X-2, når det gjelder dårlighet (er det et ord :blunk: ?).

Uansett, 3ern hadde jeg masse kos med, det eneste jeg misslikte var at det var delt inn i 3 forskjellige storyer som gradvis ble mikset sammen. Konseptet med det er vel ikke så dumt, men at du går gjennom de samme plassene om igjen på alle 3 gjør at d blir litt...langdryg. men HOLD DEG VEKKE FRA 4!!!!!! det er en skam for suikoden. Jeg sier dette bare fordi du er en så kjekk person :kos:
 
#8
Hehe. Takk for advarslen, Disturbed :kos: Da tror jeg at jeg holder meg unna det spillet :)
Er det noen som vet navnet på alle de 27 true runes?
Og noe jeg alltid har lurt på: både i Suikoden 1 og 2 er det et spesielt hus i en spesiell by hvor du ikke kan gå opp i 2. etasje på. Hvis du prøver får du beskjed av de i huset at du ikke har adgang. Har prøvd mange forskjellige karakterkombinasjoner, men det har ikke fungert. Vet noen hva man skal gjøre for å kunne passere? Hvis det i det heletatt er mulig...
 
#9
Samme lurer jeg på i ff7, der hvor han fyren ikke lar deg gå inn i kjøkkenet i den første byen (Kalm tror jeg det heter). Eller kjøleskapet til han selgern i Barrets by er det heller ikke tilgang til.
 
#10
Og noe jeg alltid har lurt på: både i Suikoden 1 og 2 er det et spesielt hus i en spesiell by hvor du ikke kan gå opp i 2. etasje på. Hvis du prøver får du beskjed av de i huset at du ikke har adgang. Har prøvd mange forskjellige karakterkombinasjoner, men det har ikke fungert. Vet noen hva man skal gjøre for å kunne passere? Hvis det i det heletatt er mulig...
Hvis jeg ikke husker feil så skal du bruke Vikis teleporterings...dings. Spiller ingen rolle hvor. Etter noen teleporteringer får du høre Viki si noe som; ..oops, eller noe, og du 'lander' i 2. etasje i det huset. Er noen kister der, tror jeg. Når du har åpnet kisten(e), eller når du går ned, blir du snakket til av fyren. Han spør hvordan du kom deg dit eller noe sånt.
Vet ikke hvor mange ganger du må teleportere deg før dette skjer. Men jeg tror i hvert fall det var slik man kom seg opp der. Nå er det lenge siden jeg har spillt spillene, men jeg er ganske sikker på at det var slik man gjorde det.
 
#11
Her Dante er noen True Runes til listen din

Soul Eater
Rune of Beginning
True Gate Rune
Dragon Rune
Rune of Punishment
True Fire Rune
True Water Rune
True Wind Rune
True Earth Rune
True Lightning Rune
Night Rune
Moon Rune
Sovereign Rune
Circle Rune
Beast Rune
Mer vet jeg ikke, bare legg til litt selv

Ja, det holder med to-en. Vet noen av dere om Leknaat ble Executor of Balance etter Windy ble drept. Kanskje hun sammenførte de to delene av True Gate Rune. Kan noen svare meg på det. Uansett, spill nummer 4 ødelegger med all den vestligste musikken. Nummer 3 likte jeg ikke fordi det ikke var altfor grunn overflate på karaktererene og ikke nok likheter mellom nummer 1 og 2. Dessuten dukket ikke Leknaat nok opp. Det er altfor lett å få alle 108 Stars. Jeg tror Yuber er laget av Windy til å være et slags "vessel" til True Black Rune som man hører mye om i 1-en og 3-en. (Vet ikke, men kan være litt spoiler om nummer 3)Uansett, Pesmerga dukker ikke opp i nummer 3, men Yuber gjør det. Da går han i svart Bowler, svart jakke, hvit skjorte og svart bukse. Dessuten finner man ut at han ikke har sjel. I 3-en bærer han noe som kalles Eightfold Rune som det diskuteres om er en True Rune.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Supermann@13.04.2005, 04.42
Og noe jeg alltid har lurt på: både i Suikoden 1 og 2 er det et spesielt hus i en spesiell by hvor du ikke kan gå opp i 2. etasje på. Hvis du prøver får du beskjed av de i huset at du ikke har adgang. Har prøvd mange forskjellige karakterkombinasjoner, men det har ikke fungert. Vet noen hva man skal gjøre for å kunne passere? Hvis det i det heletatt er mulig...
Hvis jeg ikke husker feil så skal du bruke Vikis teleporterings...dings. Spiller ingen rolle hvor. Etter noen teleporteringer får du høre Viki si noe som; ..oops, eller noe, og du 'lander' i 2. etasje i det huset. Er noen kister der, tror jeg. Når du har åpnet kisten(e), eller når du går ned, blir du snakket til av fyren. Han spør hvordan du kom deg dit eller noe sånt.
Vet ikke hvor mange ganger du må teleportere deg før dette skjer. Men jeg tror i hvert fall det var slik man kom seg opp der. Nå er det lenge siden jeg har spillt spillene, men jeg er ganske sikker på at det var slik man gjorde det.
206152​
Wow... Har teleportet temmelig mange ganger i løpet av spillet og det er bare noen få ganger Viki har sendt meg til feil sted. Så hvis det er riktig det du sier, Supermann (som det sansynligvis er), så gidder nok ikke jeg å ta meg tid til å prøve ut dette. Er nok ikke sååå bra item's der. Kanskje...
Men takk uansett ;)
 
#13
Jeg har vært innom huset i spill nummer 2 men enda ikke med 1-en. Forresten, kom nettopp igjennom Suikoden 1 med alle 108 Stars. Men det er noe jeg ikke forstår. Hvordan får man tak i De manglende Sound Sets, Window Sets og Old Books etter at man har tatt alle kister i alle huler, slott osv. Du Supermann, vet du om det er noen slike i det huset du snakket om? Ikke det mest diskuterte tema nei.

Bare slik at folk vet det. Hvis dette emnet kommer til å bli stengt, starter jeg et nytt. Og enda et nytt. Suikoden er noe av det som betyr mest for meg
 
#14
Oi, lenge siden jeg har vært på forumet gitt :)

Men jkmje, etter en kjapp look på gamefaqs.com så ser jeg at de forskjellige -sets finnes i kister til og med nr. 3 (fra 0 til 3), mens den siste på hver -sets må du sloss mot en fiende for å få. Ser også at noen guider sier at det finnes 6 -sets (0 - 5), men de sier ingeting om hvor de to siste er.

Når det gjelder bøkene, så skal alle 8 finnes i kister eller bokhyller rundt omkring i spillet.

Og angående den posten jeg kom med om det der hemmelige rommet, så kommer jeg på nå i etterkant at jeg ikke er så sikker på om det var i 1-ern eller 2-ern det var. Begynner vel å bli en stund siden sist jeg spilte Suikoden. Er vel på tide og ta det opp igjen snart.

Og til slutt, jkmje, vet du om plasser og/eller fiender som dropper Rune Pieces (eks. Fire Rune Piece) som man kan feste på våpnene? Vet det var med i begge de første spillene, og jeg synes å huske at det var veldig vanskelig og få tak i de i 1-ern.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Supermann@05.10.2005, 12.34
Oi, lenge siden jeg har vært på forumet gitt :)

Men jkmje, etter en kjapp look på gamefaqs.com så ser jeg at de forskjellige -sets finnes i kister til og med nr. 3 (fra 0 til 3), mens den siste på hver -sets må du sloss mot en fiende for å få. Ser også at noen guider sier at det finnes 6 -sets (0 - 5), men de sier ingeting om hvor de to siste er.

Når det gjelder bøkene, så skal alle 8 finnes i kister eller bokhyller rundt omkring i spillet.

Og angående den posten jeg kom med om det der hemmelige rommet, så kommer jeg på nå i etterkant at jeg ikke er så sikker på om det var i 1-ern eller 2-ern det var. Begynner vel å bli en stund siden sist jeg spilte Suikoden. Er vel på tide og ta det opp igjen snart.

Og til slutt, jkmje, vet du om plasser og/eller fiender som dropper Rune Pieces (eks. Fire Rune Piece) som man kan feste på våpnene? Vet det var med i begge de første spillene, og jeg synes å huske at det var veldig vanskelig og få tak i de i 1-ern.
266239​
Rune Pieces er med i alle spillene unntatt nummer 3, men jeg husker ikke hvem du får de av. Men betyr det så mye Det jeg vet mest om er thunder rune piece som er i Mt. Seifu som jeg pleier å gi til Viktor tidlig i spillet.
 
#16
Opprinnelig skrevet av jkmje+12.10.2005, 15.46-->
<!--QuoteBegin-Supermann
@05.10.2005, 12.34
Oi, lenge siden jeg har vært på forumet gitt :)

Men jkmje, etter en kjapp look på gamefaqs.com så ser jeg at de forskjellige -sets finnes i kister til og med nr. 3 (fra 0 til 3), mens den siste på hver -sets må du sloss mot en fiende for å få. Ser også at noen guider sier at det finnes 6 -sets (0 - 5), men de sier ingeting om hvor de to siste er.

Når det gjelder bøkene, så skal alle 8 finnes i kister eller bokhyller rundt omkring i spillet.

Og angående den posten jeg kom med om det der hemmelige rommet, så kommer jeg på nå i etterkant at jeg ikke er så sikker på om det var i 1-ern eller 2-ern det var. Begynner vel å bli en stund siden sist jeg spilte Suikoden. Er vel på tide og ta det opp igjen snart.

Og til slutt, jkmje, vet du om plasser og/eller fiender som dropper Rune Pieces (eks. Fire Rune Piece) som man kan feste på våpnene? Vet det var med i begge de første spillene, og jeg synes å huske at det var veldig vanskelig og få tak i de i 1-ern.
266239​
Rune Pieces er med i alle spillene, men jeg husker ikke hvem du får de av. Men betyr det så mye?
268244​
[/b]
Det har jo litt å si. Etter det jeg husker kan du feste flere rune pieces på et og samme våpen, så lenge det er samme type rune piece. For eksempel hvis du fester 3 water rune pieces til et våpen får karakteren +15 hp hver runde (mener det var +5 hp per water rune piece) under kamper, og det kan jo strengt tatt være forskjellen på å vinne og tape ;)
Men mener at det er ganske vansklig å finne disse rune piece'ene. Har vel bare funnet et par stykker hver gang jeg har spilt gjennom dem.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Dante+12.10.2005, 16.58-->
Opprinnelig skrevet av jkmje@12.10.2005, 15.46
<!--QuoteBegin-Supermann
@05.10.2005, 12.34
Oi, lenge siden jeg har vært på forumet gitt :)

Men jkmje, etter en kjapp look på gamefaqs.com så ser jeg at de forskjellige -sets finnes i kister til og med nr. 3 (fra 0 til 3), mens den siste på hver -sets må du sloss mot en fiende for å få. Ser også at noen guider sier at det finnes 6 -sets (0 - 5), men de sier ingeting om hvor de to siste er.

Når det gjelder bøkene, så skal alle 8 finnes i kister eller bokhyller rundt omkring i spillet.

Og angående den posten jeg kom med om det der hemmelige rommet, så kommer jeg på nå i etterkant at jeg ikke er så sikker på om det var i 1-ern eller 2-ern det var. Begynner vel å bli en stund siden sist jeg spilte Suikoden. Er vel på tide og ta det opp igjen snart.

Og til slutt, jkmje, vet du om plasser og/eller fiender som dropper Rune Pieces (eks. Fire Rune Piece) som man kan feste på våpnene? Vet det var med i begge de første spillene, og jeg synes å huske at det var veldig vanskelig og få tak i de i 1-ern.
266239​


Rune Pieces er med i alle spillene, men jeg husker ikke hvem du får de av. Men betyr det så mye?
268244​
Det har jo litt å si. Etter det jeg husker kan du feste flere rune pieces på et og samme våpen, så lenge det er samme type rune piece. For eksempel hvis du fester 3 water rune pieces til et våpen får karakteren +15 hp hver runde (mener det var +5 hp per water rune piece) under kamper, og det kan jo strengt tatt være forskjellen på å vinne og tape ;)
Men mener at det er ganske vansklig å finne disse rune piece'ene. Har vel bare funnet et par stykker hver gang jeg har spilt gjennom dem.
268245​
[/b]
Uansett, jeg fikk tak i det mye på spill nummer en. Jeg husker at mitt superparty, bestående av Viktor med Rage Rune, Flik med Thunder Rune, Hellion med Mother Earth Rune, Cleo med Flowing Rune, Crowly med Cyclone Rune og med selv med Rune of Life and Death (Soul Eater), hadde personene henholdsvis Thunder Rune Piece (1-2 tror jeg), ingenting, Earth Rune Piece (1-2 tror jeg), Water Rune Piece (2-3 tror jeg), ingenting og Wind Rune Piece (3-4 tror jeg). Det haqr bare vært i det siste, før det hadde jeg water på Cleo, Lightning på Flik og Clone på Viktor.
Ja, hva er deres Superparty på de forskjellige spillene?
 
#18
Superparty, skal vi se:

Suikoden 1:
Hovedpersonen (Soul Eater), Flik (Lightning/Thunder Rune), Viktor (Killer el Double Beat Rune), Cleo (Fire Rune), Camille (Water/Flowing Rune) og enten Valeria (Falcon Rune) eller Rubi (Mother Earth Rune).

Viktor har så lav Magic-stats, så han gir jeg bare bare runes som gjør hans vanlige angrep sterkere. Cleo har Long Range, men det har ikke Valeria. Men hun har isteden Falcon Rune som hun kan bruke uten å bruke opp mana. Men siden hun blir "svimmel" etter å ha brukt den, så bruker jeg heller noen med høy magi i sluttkampen.

Suikoden 2:
Hovedpersonen (Shining Shield + Blue Gate + Cyclone), Nanami (Rage + Double Beat), Viktor (Double Beat + Killer), Flik (Thunder + Water), Eilie (Water + Resurrection) også enten Kahn eller Mazus.

Samme her med Viktor, men her kan jeg gi ham begge. Flik gir jeg Thunder- og Water Runes, siden de kan kombineres i kamp og gjøre 2000 i damage. Eilie bruker jeg stort sett siden hun har ranged attack. Mazus har veldig høy magi, så jeg pleier å velge han før de siste kampene.
Mens i begynnelsen av spillet pleier jeg å bruke Kinnison (Long Range) og hunden hans, Shiro, grunnet hans høye Strength.

Jeg satte på Suikoden 2 for å sjekke hvilke personer jeg brukte, og bare å høre intro-musikken vekker følelsene til live igjen. Det begynner å lokke veldig med en ny gjennomgang nå.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Supermann@13.10.2005, 11.03
Superparty, skal vi se:

Suikoden 1:
Hovedpersonen (Soul Eater), Flik (Lightning/Thunder Rune), Viktor (Killer el Double Beat Rune), Cleo (Fire Rune), Camille (Water/Flowing Rune) og enten Valeria (Falcon Rune) eller Rubi (Mother Earth Rune).

Viktor har så lav Magic-stats, så han gir jeg bare bare runes som gjør hans vanlige angrep sterkere. Cleo har Long Range, men det har ikke Valeria. Men hun har isteden Falcon Rune som hun kan bruke uten å bruke opp mana. Men siden hun blir "svimmel" etter å ha brukt den, så bruker jeg heller noen med høy magi i sluttkampen.

Suikoden 2:
Hovedpersonen (Shining Shield + Blue Gate + Cyclone), Nanami (Rage + Double Beat), Viktor (Double Beat + Killer), Flik (Thunder + Water), Eilie (Water + Resurrection) også enten Kahn eller Mazus.

Samme her med Viktor, men her kan jeg gi ham begge. Flik gir jeg Thunder- og Water Runes, siden de kan kombineres i kamp og gjøre 2000 i damage. Eilie bruker jeg stort sett siden hun har ranged attack. Mazus har veldig høy magi, så jeg pleier å velge han før de siste kampene.
Mens i begynnelsen av spillet pleier jeg å bruke Kinnison (Long Range) og hunden hans, Shiro, grunnet hans høye Strength.

Jeg satte på Suikoden 2 for å sjekke hvilke personer jeg brukte, og bare å høre intro-musikken vekker følelsene til live igjen. Det begynner å lokke veldig med en ny gjennomgang nå.
268557​
Mitt Superparty på Suikoden 2 var:
Meg selv: Bright Shield Rune og Flowing Rune tror jeg, Luc med Cyclone, Blue Gate Rune og Pixie, Mazus med Rage, BLue gate og Thunder, Pesmerga med ingenting og Georg med Mother Earth, og spill nummer 1's hovedperson med Soul Eater. Kaster man da en stor megde med Rune's forsvinner ulven på et blunk
 
#20
Nei, jeg klarer ikke å spille uten Viktor og Flik. Etter at de redder deg fra å bli hengt i begynnelsen av 2'ern, fikk jeg altfor stor respekt for dem. De er de største heltene i begge spillene, og må derfor følgelig brukes. Og at Lightning Rune skal brukes på Flik er jo et must, spesielt siden han blir kalt Blue Lightning Flik i fortet i 2'ern.