Suikoden!

Maraj

Ålø- og energiminister
#1
Jada. Suikoden er best. Vet grafikken kanskje er litt døll, men detTe gir jo også litt av sjarmen. Selv elsker jeg alle sidene ved spillene. Grafikken, konseptet. historien, gameplayet og ikke minst gameplayet. Selv har jeg ingen av spillene,og det kom kun ut få av Suikoden II, men jeg kjenner en som eier både 1'ern og 2'ern, så jeg får i meg den spilletiden jeg trenger fra Suikodenspillene. Hvis det sakl være en grunn til å chippe Playstation'en sin, må det være for å spille Suikoden III. Snart kommer 4'ern ut til PS2 og siden min ikke fungerer får jeg vel snart kjøpe ny.

Er det noen som deler dene lidenskapen med meg? Eller ikke er enige? Kommer under mine 10 beste spill som jeg vet om. Og da snakker vi hele verden her...
 
#3
Suikoden er utrolig bra spill. På samme linje med FF-spillene vil jeg påstå. Har 1'ern. Har desverre ikke fått tak i 2'ern. Ganske vanskelig for å si det mildt... Men jeg elsker grafikken på de to første spillene. 3'ern synes jeg ikke har den samme sjarmen. Men er man så heldig at man kommer over noen av suikoden spilla bør man få dem med seg.
 
#4
Suikoden 1 og 2 er utrolig bra spill. Elsker dem. Skikkelig god nostagli feeling over dem. Anbefaler alle RPG fans å spille dem. Musikken er også utrolig kul - da den er sterkt influert av japansk folkemusikk - noe som også mye av begge spillene er.

Jeg likte endog ikke 3'ern. Jeg synes det var ganske kjedelig og manglet den magiske Suikoden følelsen.
 
#5
Har alle 3 <s>bare #3 lovlig men</s>, men ingen av dem gav meg plutselig lyst til å spille videre.
Så det har blitt til 1 time på enern, og spilt ferdig første kapittele med alle 3 eller noe på 3ern.

Hadde jeg fått dem for noen årsiden hvor jeg hadde hatt lettere for å plukke opp noe og spille kunne de sikkert vært gjennomspilt alle sammen.
 
#6
Bra spill... Har 1, 2 og 3. Vel, egentlig så har jeg ikke nummer 1, jeg har bare bare lånt det av en venn i flere år. Veldig bra musikk. (Anbefaler alle å høre "Distant Mountain" (CD1 - track 10 på Genso Suikoden (1) OST...) Tidenes "mountain theme"...) Eneren er det eneste spillet jeg har rundet. Kommet et stykke inn i toeren. Treeren har jeg faktisk ikke spilt ennå, siden jeg ikke har en amerikansk PS2 eller chip.
 
#7
Jeg har desverre ingen av spillene, og har ikke chippet/amerikansk PlayStation 2 heller, men en kamerat har enern og toern. Jeg spiller det avogtil når jeg er hos han, og han har spilt det mer enn nok. Skal jeg stole på han så må det være de beste spillene som finnes. ( Etter Final Fantasy-serien, selvfølgelig ;) ) Som sagt, jeg har spilt begge en del ganger, men ikke nok til at jeg kan danne meg en solid grunnfast mening om de. Men de virker morsomme, og stemningen sitter så absolutt godt. Treeren har jeg aldri prøvd.
Nei, jo mer jeg hører om Suikoden, jo mer har jeg lyst på dem. Det virker kult å rekruttere folk ( persongalleriet virker dødsfett i de spilla ) og å samle dem i din egen borg, som du kan bygge på etter ønske !