Suikogaiden

I min søkend etter å bli den største fan-en av Suikoden spillene og ha alt som har med dem å gjøre, snublet jeg over Suikogaiden. Hva er egentlig dette? Kan den lyse opp noen mørke sider ved Suikoden som jeg ikke har lyst opp før? Kan noen svare meg på dette?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tre minutter på Google og Wikipedia gav meg en oversatt oppsummering av hele spillet, og det samme for oppfølgeren.
Uansett viser det seg at spillene er særdeles lite interaktive, mer som "choose your own adventure"-bøkene med tanke på at du får bestemme hva som skjer ved visse punkter i historien. Ville ikke tro du går glipp av så mye ved å bare lese sammendragene.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Noe ala det fryktelige Radical Dreamers-spillet som var mellom Chrono Trigger og Chrono Cross, altså.

Flott. Dette kan hjelpe meg med å lese bak linjene i historien slik at jeg kan bli den selvutnvente største Suikoden fanen i Norge.

edit: Nå har jeg lest gjennom alt. Jeg ser at historien handler for det meste om Nash og det er lagt litt mer opp i anime stil enn Suikoden. Litt slik som FMA spillet The Broken Angle. Men jeg forstår ikke, hvorfor NASh. Det finnes utallige mer intressante karakterer i Suikoden enn han. Vel, vel. Man får i alle fall vite litt det som skjedde med dem mellom spillene og litt fra en annen person sitt perspektiv. Litt slik som Lord of The Rings: The Third Age

Hei, Har aldri hørt om Suikogaiden før, Men er stor fan av de andre spillene.
Men leter for tiden etter GS 1 til PSX Emulator.
Har ikke noen tips vell? :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av SpiRi†H@24.06.2005, 10.37
Hei, Har aldri hørt om Suikogaiden før, Men er stor fan av de andre spillene.
Men leter for tiden etter GS 1 til PSX Emulator.
Har ikke noen tips vell? :tommelopp:
235899​
Jeg har et: LES REGLENE.

1. Ingen piratvirksomhet: All visning, promotering, distrubisjon av piratkopiert materiale er strengt forbudt. Dette gjelder for eksempler artikler som spill, video og musikk-

Her er resten av reglene: Forumregler

Suikogaiden ble laget med Nash i hovedrollen fordi de ville - som nevnt over - at folk skulle se historien fra en nøytral persons perspektiv. Serien, på hele 2 spill :p, ble en rimelig bra suksess i Japan, men den type spill har aldri slått igjennom i verken USA eller Europa så de ble ikke sluppet noen av stedene.

For en god oversikt over alt som har med Genso Suikoden å gjøre, ta en titt på http://www.suikosource.com/ da det er den største og beste kilden som har med alt i serien å gjøre. :)