Eller kanskje, bare kanskje, jeg setter større pris på Mario-spillene enn på Superfrog? Er det også en mulighet, tror du? Jeg har ganske rosenrøde minner fra Super Mario Bros. for ganske mye lenger siden enn Superfrog, men de minnene passer ganske bra til virkeligheten ennå.
Og Abe's Oddyssey har en ganske annen spilldynamikk enn Super Mario. Det har ikke Superfrog. Dette vet jeg at du vet, men du drar dette frem bare for å hale deg til et poeng. Sorry, det funker ikke.

Men én ting skal jeg gi deg: Superfrog er et lyspunkt blant Amigaens mange dritkjedelige plattformspill.
[/quote]
Superfrog har et annet fokus enn Super Mario. Der du forsøker å komme fra punkt a til b på kortest mulig tid i Mario, er fokusen på utforskning av et stort brett som du kan bevege deg fritt i i Superfrog. Når man har samlet nok mynter har man valget mellom å finne utgangen eller å utforske brettet ytterligere, for å få maksimal uttelling. Hensikten med å finne flere mynter, foruten mer poeng, er å bruke de ekstra myntene til en spilleautomat (bonus-saken mellom vært av brettene) for å spille deg frem til flere poeng eller en level-kode til neste brett. Ingen av disse elementene finnes i Super Mario, så ja, det er en del forskjell på de.
All respekt til deg for å like Super Mario bedre, det er vel få som ikke gjør det. Synes Mario er topp selv. Men Superfrog står også ganske høyt hos meg. Saken er vel den at dersom du skal sammenligne alle plattformspill med Super Mario, så vil du ende opp med ganske få utfordrere.
En liten liste på amiga plattformspill som rangerer fra helt okay til veldig gode hos meg:
Superfrog (Duh!)
Aladdin
Alfred Chicken
Arabian Nights
BC Kid
Benefactor
Brian the Lion
Bubba'n'Stix
Bubble and Squeak
Chuck Rock
Chuck II - Son of Chuck
Dizzy spillene
Donk! The Samurai Duck (DET HAR SIN SJARM!

)
Fire and Ice
The First Samurai
The Second Samurai
Global Gladiators
Great Giana Sisters (kopi av SMB1 riktignok)
James Pond 2
James Pond 3 (veldig mange som synes det var skuffende, men jeg liker det)
Kid Chaos
Leander
Lethal Weapon
Lionheart (helt utrolig grafikk attpåtil)
The Lost Vikings
Magic Pockets
Myth
Naughty Ones
Odyssey
Parasol Stars
PP Hammer and his Pneumatic Weapon
Prince of Persia
The Viking Child
Putty
Rainbow Islands
Rick Dangerous
Rick Dangerous II
Risky Woods
Rod Land
Ruff 'n' Tumble (dette er nesten i en klasse for seg selv)
Shadow of the Beast 1-3
Soccer Kid
Switchblade
Switchblade II
Tearaway Thomas
Terry's Big Adventure
Titus the Fox
Toki
Turrican I-III (mer som Metroid, men bedre. I mine øyne.)
Zool
Zool 2
Listen er selvsagt høyst subjektiv, og det er et par jeg kanskje ikke ville kalt for plattformspill, men som fortjener å bli nevnt - noen fellesnevnere har de jo.