Super Mario: Blue Twilight DX

#1
Super Mario: Blue Twilight DX combines elements from 3D Mario titles with classic, 2D gameplay, set in Halloween-themed levels. The original game, Super Mario: Blue Twilight (MarioWeen for short) was developed in the span of two short weeks and released on October 31st, 2003. We have now an updated version along with a patch for those who already downloaded the previous release.

Du kan hente det her slik

Kilde: Gamershell

EDIT: Jeg testa det og det var litt morro :)
 
#3
haha,jeg har lastet det ned nå. og på stage 2:graveyard er det en gravstein som er litt spesiell: det står: "R.I.P. N-gage" på den. hehe.
 
#4
Det der var overrakende bra. Jeg likte at de ikke bare rippet gameplay fra 2D Mario-spillene, men heller stjal fra Super Mario 64 og puttet det i 2D. Det var litt uvant til å begynne med, men det tok ikke mer enn 2 minutter å vende seg til det. Spillet bærer tydelig preg av å være fanmade, ved å blant annet ha dårlig fysikk og noen mangeler på animasjonsfronten, men til å være hjemmemekka synes jeg dette var bra. Skal spille mer senere i kveld. ^_^
 
#5
Argh, hvorfor er alltid jeg uheldig!? :(
Kom bare frem hos meg at den komprimerte mappen av ugyldig eller skadet. :(
 
#6
For et makkverk.

Altså, dette er laget med det samme programmet som jeg bruker til å lage Ninja-spillet, og uten å forsøke og være arrogant, så vil jeg påstå at jeg har lyktes i langt større grad enn det her. Eller?

For det første har de ikke klart å lage seg en dugelig platform-motor - det aller viktigste og mest grunnleggende for et hvilket som helst godt platform-spill.

Grafikken er som alle ser rippet, og det er ikke gjort godt engang. Manglende overganger mellom sprites er en ting, men når man helt tydelig ser hvilke animasjoner som er laget selv, og hvilke som er rippet, så er det ikke gjort en god nok jobb.

Mest av alt så ser jeg alle amatør-tendensene som alle har når de er nybegynnere med dette programet. Hvem som helst kan installere extensions å legge dem inn i et spill, det er like enkelt som å legge på et filter i photoshop. Hvem som helst kan laste ned ferdig-rippede libraries og smøre dem sammen til et møl som dette da er.

Det er en begynnelse, men noe bra er det ikke. Det mangler alt det grunnleggende. Det minner meg om ting jeg selv kunne finne på å lage da jeg var ny - jeg håper virkelig at folk tenker bedre om Ninja-spillet enn hva jeg tenker om det her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Understøttes, Morbo. Jeg tenkte akkurat det samme.
Dessuten slo det meg hvor dårlig forståelse han som har laget spillet har av Marios briljanse - hoppingen, for eksempel. I Mario er hoppingen og de forskjellige høydene du kan nå nøye beregnet og tilmålt, slik at man skal kunne ta alle hindre på øyemål og beregning. I dette greiene her spretter man først to meter i været, neste hopp er man ca. tjue (relativt sett) meter over bakken. Det er utrolig desorienterende og uberegnelig. Dessuten var det et par ganger hvor man var i leap-of-faith-situasjoner, dvs. at man bare må kaste seg utfor og håpe på det beste uten forvarsel. Slike situasjoner har man også i Mario (eksempel: til høyre for boss-porten i Forest Fortress i SMW), men de er enten valgfrie (som den jeg nevnte), klart signposta (den hemmelige utgangen i Cheese Bridge) eller en naturlig del av brettflyten (øh, kommer ikke på noe konkret eksempel, men det er mange steder i SMW/SMB3 der man har kappe/vaskebjørnhale og får ei lang slette før en rekke hindre der man automatisk begynner å fly). Dessuten mistenker jeg at kisen som lagde spillet brukte gulrota fra SML2 som flyve-powerup fordi de andre var for vanskelige å implementere.

Utrolig svakt og på grensen til å være et hån mot Super Mario-serien.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9