Super Nintendo (SNES)

#1
Jeg mener personelig at Super Nintendoen (SNES) er den konsollen som har gitt meg de beste spill-opplevelsene via en konsoll.

Den har tilbudt meg Spill Som:

Super Metroid

Final Fantasy I-VI

Chrono Trigger

Zelda 3 Link to the Past

Donkey Kong Country serien

Super Mario World

Demon's Crest

Super Mario Kart

Street fighter II

Super Mario Allstars

Secret of Mana

Super Mario RPG

F-Zero

Super Bomberman (1 - 5)

OSV
OSV

Listen går nesten uendelig.

Hvis jeg kunne velge KUN en konsoll å fryde meg med resten av livet så ville det ha hvert Super Nintendo (SNES)

Men hva mener dere??


Spesifiser gjerne hvorfor og i tillfelle hvilke spill som trekker deg til denne konsollen.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
SNES har nok og en kjær plass i mitt hjerte. Super Metroid, Mario World og Zelda er treenigheten som aldri dør ut. :elsk:
Gleder meg til de blir sluppet til Wii en gang sånn at jeg kan kjøre gjennom dem igjen på en ekte Nintendo. Emulatorer er ikke helt det samme.
 

sheriffen

humre humre
#4
Jeg hadde aldri SNES selv, men jeg har kost meg umåtelig mye med zsnes og utallige spill siden slutten av 90-tallet. Senest for et par uker siden spilte jeg igjennom Super Mario World igjen, og jeg har også sånn smått begynt å spille Chrono Trigger igjen.
 
#5
For meg er det taboo å bruke Emulator til å spille SNES spill. Nå er jeg den typen som samler på Retro spill og har veldig mange spill til både SNES og NES. Så hvis jeg föler for å spille en SNES spill jeg ikke har i min samling så finner jeg dem på Ebay eller på QXL hvis de ikke har den på Spiderman.

Jeg syntes bedrifter som Nintendo, capcom, Konami, Square osv fortjener pengene mine, hvis de har laget spill som jeg setter pris på.
derfor blir Emulering direkte "piratkopiering" av spillet og dermed nedlatende til de som har produsert spillene.

Men jeg er klar over at det har blitt en trend for mange å bruke Emulator til å spille spill de ikke kan/gidder å skaffe på egenhånd.
personelig så liker ikke jeg dette, men det er jo bare min mening.
Liker fölelsen av å sette på min Orginale SNES og orginale Spill, sette meg foran tv skjermen å kose meg med det. :)

Det blir aldri det samme med en Emulator -_-

Men tilbake til Topic folkens, hva med SNES som konsoll? Er det den beste Spill konsollen til dags dato?
jeg vil gjerne vite deres favoritt Konsoll og hvorfor, D.v.s favorittspill til denne konsollen OSV.
 
#6
For vel 3 uker siden koste jeg meg med Lost Vikings. På en ordentlig SNES forresten.
Genialt spill når dem klarer å gjøre så mye ut av så lite. Da tenker jeg på at man har 3 personer man styrer gjennom nesten 30 levels. Prøvde meg på et av de siste levelene og fy dem er vanskelig. Må tenke skikkelig gjennom og jeg tviler på at noen klarer den levlen på første forsøk.
Genialt spill. :thumbup:
 
#7
Lost vikings er rått :D

og ja det kan väre utrolig vanskelig til tider.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#8
SITAT(Ichimonji @ 02.11.06, 14.47) 31818
For meg er det taboo å bruke Emulator til å spille SNES spill. Nå er jeg den typen som samler på Retro spill og har veldig mange spill til både SNES og NES. Så hvis jeg föler for å spille en SNES spill jeg ikke har i min samling så finner jeg dem på Ebay eller på QXL hvis de ikke har den på Spiderman.

Jeg syntes bedrifter som Nintendo, capcom, Konami, Square osv fortjener pengene mine, hvis de har laget spill som jeg setter pris på.
derfor blir Emulering direkte "piratkopiering" av spillet og dermed nedlatende til de som har produsert spillene.

Men jeg er klar over at det har blitt en trend for mange å bruke Emulator til å spille spill de ikke kan/gidder å skaffe på egenhånd.
personelig så liker ikke jeg dette, men det er jo bare min mening.
Liker fölelsen av å sette på min Orginale SNES og orginale Spill, sette meg foran tv skjermen å kose meg med det. :)

Det blir aldri det samme med en Emulator -_-

Men tilbake til Topic folkens, hva med SNES som konsoll? Er det den beste Spill konsollen til dags dato?
jeg vil gjerne vite deres favoritt Konsoll og hvorfor, D.v.s favorittspill til denne konsollen OSV.
[/b]

Du veit at det ikke er nintendo, capcom, konami osv. som tjener penger på ditt kjøp når du kjøper av privatpersoner? :angel:

Jeg har vel en rundt 30 SNES spill selv, men jeg tillater meg fortsatt å spille på emulator. Inntil nintendo lar meg kjøpe spillene på Virtual Console til en fornuftig pris. (kanskje aldri)

Selvsagt er det en spesiell følelse å spille Chrono Trigger originalt på SNES, men etter nostalgisløret har lagt seg er det like tilfredsstillende å spille med emu på en laptop kobla til tv-en med PSX-kontroller.
Jeg eier forresten alle SNES-spillene jeg selv føler er verdt noe, inkludert Super Metroid, Zelda:Alttp, Chrono Trigger, Donkey Kong Country, Castlevania IV, Batman Returns osv. Eneste jeg mangler er Knights of the Round.
 
#10
Ah, SNES... :) For en fin konsoll. Husker da jeg var 6-7år da jeg ønsket meg en n64, men mamma og pappa misforsto, så jeg fikk en snes. I begynnelsen var jeg ekstremt skuffa. I lang tid klagde jeg på at jeg ville heller ha en n64, til jeg begynte å spille på snesen... Plutselig var jeg kjempeglad i en konsoll som egenlig var "ut", og som jeg elsket det. Den dagen jeg solgte den (for å få råd til n64) begynte jeg rett og slett å grine. Savner snesen min nå... :grine: Er så lenge siden, så det er vanskelig å huske om jeg var spilte det mye, og hvilke spill jeg hadde, så derfor er Gamecuben muligens min yndlings konsoll. (SSBM, RE4, Timesplitters2(3), Soul Calibur2, Super Mario Sunshine, POP og mange fler...)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
SNES er, for meg, stort potensial men tragisk labert spillutvalg. Europa ble grundig rævfista når det gjaldt spillutgivelser til SNES, så jeg lot meg aldri helt imponere. Når det er sagt så er Super Castlevania, Zelda: A Link to the Past, Super Mario World, Super Mario Kart og Street Fighter II gode minner fra barndommen, men SNES er langt ifra den beste konsollen jeg har prøvd. Som det meste annet, har spillmediet også blitt bedre med tiden.

PS: Smash TV til SNES er veldig, veldig nære å være den ultimate coop-opplevelsen på konsoll. Så er det sagt.
 

Alexander

frilans ufør
#12
Jepp, og det kostet fortsatt 800 kronasjer julen '95. Da jeg fikk det, altså.

Hvis man måler den beste konsollen etter spillkatalog, er det vel et ganske dødt løp med PSX eller PS2 på førsteplassen. Snakker man derimot om maskinen som har vært mest forut for sin tid, blir det mer interessant. Nintendo og Sony kan i alle fall ta seg en bolle. Sega eide dem i alle generasjonene fra Master System til Saturn.
 
#13
Det er bra å väre forut sin tid, men å väre alt for "forut" sin tid kan väre katastrofe. Dette ble saken med Sega saturn

De var teknisk bedre en SNES på den tiden, men hadde veldig begrenset med spill og nesten ingen variasjon i gameplay.

Hadde sega satt litt mere tid inn i å gjöre konsollen mer kommersiell hadde den nok gjort litt mer suksess.

Ikke lenge etter Saturn kom Sony Playstation 1. Da hadde löpet hvert kjört for Sega saturn uansett. Saturn ble bare "glemt bort" og PS1 tok over helt.
Det var synd for Saturn Hadde potensiale, men elendig lederskap og markedsföring gjorde dette til en umulig suksess for Sega, desverre.
 
#14
SITAT(Alexander @ 03.11.06, 04.12) 31937
Snakker man derimot om maskinen som har vært mest forut for sin tid, blir det mer interessant. Nintendo og Sony kan i alle fall ta seg en bolle. Sega eide dem i alle generasjonene fra Master System til Saturn.
[/b]

Du glemmer Amiga. I tillegg til å være en utrolig avanskert konsoll var det også en datamaskin - noe konsollene i dag prøver å bli i større og større grad. Men Amiga var også en fullverdig datamaskin, den hadde ikke bare tastatur og mus for å kunne spille FPS og chatte på. Amiga'n kom i 1985, og var flere år foran samtlige maskiner på den tiden.

Amiga står sannsynligvis fortsatt som den maskinen som var mest forut for sin tid både som spill og datamaskin - og som vi ser på neste generasjons konsoller så er de på vei tilbake til det samme konseptet.
 
#17
Så på original coveret til Castlevania III( er ikke helt sikker) og der var det en gammel prislapp merket med 699 kr!!!!
Fy faen. Det er det nest dyreste spill jeg eier, etter FFIX som jeg fikk i julegave julen 2001 til hele 899 kr. :blunk:
 
#20
SITAT(AzMan @ 03.11.06, 20.05) 32070
[...] etter FFIX som jeg fikk i julegave julen 2001 til hele 899 kr. :blunk:
[/b]
De som kjøpte det spillet til deg ble snytt. Jeg tror jeg betalte 499 eller noe, er så lenge siden at jeg ikke husker helt nøyaktig, men det var ihvertfall gaaaanske mye mindre.