Super Smash Bros Melee

Kjøpte meg nettopp dette spillet igjen fordi jeg snart får besøk av min onkel fra Amerika. Jeg husket ikke hvor bra dette spillet egentlig er. Dette er kanskje tidenes fightingspill har jeg kommet frem til. På grunn av spillets enkle og logiske kontroll. I motsetning til Tekken hvor man må memorisere seg masse teite kombinasjoner med lave frameantall, så må man her handle instinktivt og logisk. Spillet har også dybde i lange baner. Både classic mode og adventure mode. Samt hauger av masse shit man kan (og vil :p) unlocke.
Siden jeg nettopp startet på spillet igjen, er jeg litt fersk og har kun unlocka fire-fem folk. Jeg håpte uansett vi kunne bruke dette emnet til å diskutere et av tidenes multiplayer spill. Kom med tips og strategier til forskjellige folk, si hva dere vil ha annerledes i neste versjon, hvilke karakterer dere vil ha med i neste spill osv...

Ikke det nei?
Jaja, jeg starter det hele igang med å komme med ønsker til oppfølgeren.
Synes det hadde vært jævla stilig om man i neste spill kunne slåss under vann. Ingen undervannsbaner selvsagt, det ville vært corny. Men en bane som tok sted på ei brygge eller no. Hvor man også kunne hoppe ned i vannet og svømme og slåss dit. Se for dere noen av banene i Donkey Kong 2 som kombinerte på-land og vann-action. Hele ideen hørtes kanskje litt merkelig ut, og dere tror kanskje det ville gjort det vanskeligere å kaste folk "ned" for å drepe dem, men når jeg ser det for meg funker det glimrende.
Ellers hadde jeg digga om man kunne ta imot items i mid-air. Det ville gjort spontaniteten og fartsnivået mye større. Kanskje tilogmed ta imot om noen kasta noe mot deg.

Beklager å måtte skuffe deg, men faktisk har det blitt startet et emne om dette spillet(hvis ikke det er noe jeg ikke har fått med meg :flau:), but... yeye, who cares!

Jeg er veldig enig med deg, i mine øyne er dette det beste fight spillet jeg har vært borti. Det har så utrolige mange moduser, og karakterer, og action er på topp-nivå.

Og om toern er jeg veldig enig med deg at muligheten for å slåss under(ved et vann hadde skap masse mere dybe. Altså at karakterne brukte omstendighetene rundt seg mere. Også har jeg lenge tenkt på en story co-op modus som ville vært rå fett, eller at man kunne spelle online, f. eks at 20 stykker spiller på lag med forskjellige karakterer med forskjellige evner som kan brukes til å samarbeide og komme seg helskinnet gjennom hver verden. Jada, jeg ser absolutt så mye frem til dette. ;)

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ellers hadde jeg digga om man kunne ta imot items i mid-air. Det ville gjort spontaniteten og fartsnivået mye større. Kanskje tilogmed ta imot om noen kasta noe mot deg.
[/b]
Dette er jo veldig mulig nå. Alt for lenge siden jeg har spilt SSBM nå men jeg mener at det er:

For å plukke opp et item mens du er i lufta trykker du på Z når du er ved siden av det.

For å ta imot ting som blir kasta mot deg trykker du bare A rett før tingen treffer deg.

Jo, jeg oppdaga faktisk den muligheten igår. Men jeg synes det burde blitt gjort litt mer intuitivt. Blitt lagt litt mer fokus på hvor viktig det kan være å få tak i en item før den har landet.

SuperMario:
Nettopp. Enda mer interaktive områder er tingen. Kan også se for meg en bane med mye vind, som gjør at karakterene mye vanskeligere kan forflytte seg på banen.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Som Scary Paladin sa kan man ta imot items mid-air ved å trykke på 'Z'. Det er spesielt kjekt or å hente f.eks. bomber som står på en plattform over deg. Jeg pleier da å hoppe opp og plukke opp bomba mens jeg er på veien opp gjennom plattformen. Med bomba i hånda daler jeg rett ned under plattformen og kan fighte videre, eventuelt kaster jeg t.o.m. bomba fra meg før jeg lander.

Jeg spilte SSBM veldig mye hos en kompis som har NTSC-cube. Jeg kjøpte meg senere en PAL-cube med SSBM og unlocka alt som var forholdvis fort. Det som er rat er at kompisen min har noe som heter "Special Video". Det har ikke jeg, selv etter utallige timer med spillet. Jeg søkte på nett, på gamefaqs og google, men fant ingen måte å unlocke videoen på. Jeg fant bare referanser til hva som fantes i menyene. Noen som veit hvordan man får tak i den?

Scary Paladin

Ukjent herremann
Vind og random bomber kan brenne! Det er hovedgrunnen til at jeg dør så mye. Hvis det kommer en bombe på hele brettet kan du banne på at den treffer meg. :mad:
Andre ting som er på hatlista er ting som kan finne på og sprenge når de dukker opp.

Lurer på hvordan det blir å spille neste SSB med revolution kontrollen? :confused:

Whops, Alex. "Spillets enkle og logiske kontroll".

Har du hørt om avanserte teknikkker innen SSBM? Aldri hørt om l-cancel, wavedash, eller teching?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, han har vel gjort den grove feilen å spille det i lystig lag fordi det er morsomt, tenker jeg. At ikke folk snart kan lære, man må jo beherske spillmekanikken fullstendig og ha pugget samtlige knep før man kan uttale seg om et spill.

Har du hørt om avanserte teknikkker innen SSBM? Aldri hørt om l-cancel, wavedash, eller teching?
[/b]
Spillet har en veldig enkel og grei kontroll i forhold til mange andre slåssespill. Han mener ikke at spillet ikke eier dybde. SSBM er et prima eksempel på spill som er enkelt å sette seg inn i, men vanskelig å mestre.

Supermario: Jeg liker ideen din med multiplayer co-op adventure mode. Kunne gjerne sett det i Revolution-utgaven, men jeg håper de da gjør adventure moden litt mer Final Fight/Double Dragon-ish, ved at de slenger på masse fiender som faktisk angriper deg, isteder for å bare vandre frem og tilbake i et satt mønster.

En ting jeg synes er litt kjipt i SSBM , er at det er en del karakterer som er veldig like. For eksempel Captain Falcon og Ganondorf. Jau, de har en del vesentlige forskjeller, men alle angrepene deres er relativt like. I Super Smash Bros. Revolution vil jeg gjerne at alle karakterene er totalt forskjellige fra hverandre.

Opprinnelig skrevet av Scary Paladin
Lurer på hvordan det blir å spille neste SSB med revolution kontrollen? wassat.gif
Jeg regner faktisk med at SSBR vil gjøre bruke av classic kontrollershellet som kommer til Revolution. Jeg ser virkelig ikke hvordan et Smash Bros.-spill skal funke med fjernkontrollen, uten å drastisk gjøre om på det eksisterende gameplayet. Men det kan godt hende at de finner en eller annen måte å gjøre bruk av bevegelsessensoren, selv om man bruker shellet. For eksempel kan man kanskje tilte kontrollen til venstre eller høyere for rulle.

[/b]
Utnytting av feil i spillmekanikken gjør ikke kontrollene mindre enkle og logiske, det gir dem kanskje dybde, men det er jo kun hardcore-jævler som gidder å lære seg det. Kontrollene er enkle å sette seg inn i, og de som våger å påstå at de ikke er logiske, burde ikke skrive om de ting de ikke har peiling på.

Teching har jeg forresten aldri hørt om, hva er det? Ikke at jeg noen gang kommer til å gidde å lære meg det, men jeg er nysgjerrig av natur ...

Oooog L-Cancel er vel ikke så forferdelig avansert? Jeg tror jeg klarte å lære meg det selv en gang i tiden ...

Når du detter ned på bakken etter et hopp er det en liten "lag" før du kan bevege igjen. denne kan du ungå ved å trykke L i det du lander.
Fast fall burde man også utføre. rett og slett å holde stikka nedover mens du faller.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Få høre hva wavedash og teching er, da. Kanskje jeg gidder å trene litt før spilltreffet.

Dr. Mario er nesten et must for meg. Vil egentlig ha alle de som allerede eksisterer pluss et par ekstra.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mario, Konkey Dong, Space Pirate fra Metroid, Wario, Jenna Jameson.