Super Stardust HD [PS3]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1


Utvikler: Housemarque
Pris: 65 kr
Størrelse: 299 MB
Spillere: 1-2 samtidig
Features: 1080p, DD5.1, Leaderboards, ingen teit SIXAXIS-kontroll

I Super Stardust HD styrer du et lite romskip som suser rundt oppå et beskyttende skjold over en planet og skyter asteroider, meteoritter, og invasjonsstyrker fra det ytre rom. Skipet ditt har tre forskjellige våpen som er effektive mot tre forskjellige typer asteroider, og poenget er å bruke riktig våpen til riktig tid for å fullføre hver fase kjappest mulig og få høyest mulig score. Hver av de fem planetene har fem faser, og den siste fasen er alltid en boss.

Store asteroider har ofte grønne kjerner, og ved å sprenge disse kan du oppgradere våpnene dine, få bonuspoeng, og bomber. Hold deg i live for å øke multiplieren din.

Spillet kontrolleres i vanlig Geometry Wars-stil ved at du kontrollerer skipet med venstre stikke og styrer strømmen til våpenet ditt med høyre. Er du i trøbbel kan du detonere en bombe med R2, eller du kan booste deg kjapt til andre siden av planeten med L2.

Grafikken er godteri for øynene, og musikken er herlig smuud space-techno. Eneste jeg kan klage på er at jeg suger, men dette spillet er fett nok til at jeg fortsetter uansett. Anbefales!

Anmeldelser:
Eurogamer - 9/10
1UP - 9/10
Spillet blir også diskutert på nyeste episode av The 1UP Show (episode 87).



Sjekk ut flere bilder her: Eurogamer-galleri
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg tenkte ærlig talt mer Mutant Storm enn Geometry Wars da jeg så det der, men samma det. Har lyst til å prøve, får bare vente til noen i kommunen kjøper seg PS3. :p
 

Terje

mostly harmless
#3
Kan bare bekrefte at dette spillet er ganske så bra. Som tittelen tilsier så er dette en oppfølger av de gode gamle Stardust spillene på Amiga. Dette er desverre noe redusert i forhold til klassikerne, tunnel-delen og special missions er for eksempel borte. Gameplayet er også forandret en del, selv om det i hovedsak fremdeles går ut på å lage grus av asteroider. Personlig mener jeg at jeg hadde det mer moro med de gamle spillene, men dette er ganske likandes også. Og for bare 65 kroner må det jo anbefales! :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
< Sett inn obligatorisk "du mener vel 6064 kroner"-vits her :v: >

Men ja, husker Stardust-spillene fra Amiga og PC når du nevner dem. Artig at Housemarque fortsatt holder koken.
 
#5
Hummm... det så jo faktisk veldig kult ut... får litt mer for pengene enn på Virtual Console og ser det ut til... Får legge dette til listen over grunnner til å skaffe seg PS3, fremfor X360 (blir nok bare en av dem).
 
#7
Ey kult du har fått deg Ps3 omsider Thinaran skal ha dette spillet oblast factor..
testa du ut puzzle go go?
Blu-ray 4 Life ingen hd dvd takk B)
 
#8
Ja, jeg kjøper meg en ps3 for og spille ett simpelt gammelt spill.

Logisk.



(tydelig spøk)
 
#9
Ja, jeg kjøper meg en ps3 for og spille ett simpelt gammelt spill.

Logisk.
(tydelig spøk)
[/b]
Dette spillet er ikke bare bare å lære seg, sliter som bare pokkern jeg! Gi meg noen tips gutta!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Jeg kom meg endelig til andre planet i går! De forrige tyve gangene døde jeg på tredje og fjerdebrett på planet 1.

Nilo: Bruk boosten for å komme deg gjennom! Og gi oss PSN-ID-en din!
 

Terje

mostly harmless
#11
Spillet er egentlig ikke så vanskelig etterhvert. Etter at man har spilt det litt går det fra 'forbanna umulig'-nivå til 'går såvidt'-nivå. :p

Det er som Thinaran sier; Venn deg til å bruke boosten for å komme ut av hårete situasjoner. Du er usårbar mens du booster, så du kan kræsje rett igjennom asteroider og fiender for å komme deg unna med den. Bruk heller bomber når du nettopp har boostet og ikke kan gjøre det en gang til enda. Det er også et poeng å spare på bombene; de teller en hel del ekstra på bonusen du får etter et brett er ferdig.

Det er også temmelig viktig å bruke riktig våpen i riktig situasjon etterhvert. For eksempel, du trenger stort sett bare rock-våpenet på første planeten. Sistebossen er derimot svak for ice-våpenet, og gold-våpenet er også ganske effektivt mot han. Dessuten er det en idè å ha bygd opp gold-våpenet en del før andre planeten, da du stort sett trenger det der. Selv så tar jeg bare rock-våpen powerups til den er oppi noenogfemti prosent, og så tar jeg gold resten av første planeten.

Fargen på fiendene har også noe å si på hva de er svake for. Dette er ikke så veldig farlig i begynnelsen, men blir ekstremt viktig på de senere banene.

Til sist, for å få en temmelig bra score er det rett og slett viktig å ikke daue. Ganske selvfølgelig, jeg vet det. Men score-multiplieren stiger og stiger jo lengre du holder deg i live, men faller tilbake til 1x når du dør. Hvis du booster gjennom asteroider for å ødelegge de og plukker opp score-tokens mens du booster så er dette også en del mer verdt en normalt.
 

Terje

mostly harmless
#13
Artig. Jeg hørte at det skulle komme en oppdatering til det for en ukes tid siden, men du får den altså hvis du kjøper spillet nå? Fyren sier jo at det hjalp ikke å bare slette spillet fra harddisken, de måtte kjøpe det på nytt for at det skulle havne i download-listen igjen. Tror jeg venter til den offisielle oppgraderingen kommer jeg.

Hvis de har fått fiksa den norske storen innen den tid, da. Dette begynner å bli latterlig. :(
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
Spillet lå i min download list, så jeg slettet og lastet ned på nytt. Fikk med alle funksjonene, og trengte ikke betale igjen. :)

Savene dine funker selvsagt også på den nye versjonen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Så PS3 har ikke noe automatisk patch-verktøy, eller hvordan er det? Hilsen en som lurer.

Sånn ellers er dette foreløpig kandidat #1 til lista over spill som får meg til å kjøpe en PS3. Har lyst til å teste dette, så jeg får presse noen i nærmiljøet til å kjøpe en. ^_^
 
#16
SITAT(Yetipants @ 18.12.07, 13.26) 94226
Så PS3 har ikke noe automatisk patch-verktøy, eller hvordan er det? Hilsen en som lurer.

Sånn ellers er dette foreløpig kandidat #1 til lista over spill som får meg til å kjøpe en PS3. Har lyst til å teste dette, så jeg får presse noen i nærmiljøet til å kjøpe en. ^_^
[/b]
haha, du sliter hardt for å opprettholde anti-fanboy statuset altså.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Joa, jeg er anti-fanboy når jeg har lyst til å spille noe på PS3. Den er god du.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg har ikke råd til en PS3, for faen.
 
#20
men hey!

hvor mye poeng har folk fått her?

spilt det ganske mye etter at jeg lastet det ned i romjula. får gode retrovibber av det :)

greide å klatre opp til ca 3100. plass igår :D
med mine ca 75 000 000 poeng.

prøve å ikke miste konsentrasjonen utover i spillet, hvis jeg spiller etterpå.


det som er litt kjipt er at jeg lastet ned spillet 27. dec, og fikk merkelig nok v. 1.00, virket ikke som om jeg fikk den nye versjonen når jeg slettet det og lastet ned på ny.