Supreme Commander 2

• Trådstarter Deleted member 1518
  • Startdato
D

Deleted member 1518

Gjest
Har knapt sett noe entusiasme for Supreme Commander på spillegal. Så jeg får prøve å skape litt før oppfølgeren kommer i sjappa i Mars.

Kort oppsummert skiller spillet seg fra andre strategispill ved at det er superenkelt å holde oversikt; grunnet strategisk zoom. Noe som gjør det mulig å drive storskalakrig med enkelhet. Spillet slippes både på PC og 360 i Mars. Jeg tviler dog på at 360-versjonen er noe av verdi.
SESE:

Hjemmeside: www.supremecommander.com

OPPDATERINGER:

Eurogamer med forhåndstitt

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ifølge Tayloren selv så skal visstnok pesedemo komme ut i dag. Jeg har ennå ikke bestemt meg for om detta er consolenoob eller pro funs utifra videoer og sniktitter, så jeg er nyskjerrig.

CyberK

Finner ikke på noe.
Om de har consolenooba det litt så prøver jeg det kanskje, for jeg synes egentlig at den første var mer mas enn gøy.

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg synes ikke enern leverte helt, så jeg stiller meg i utgangspunktet skeptisk. Gas Powered Games har heller ikke overbevist med de siste titlene sine. Nå har jeg ikke spilt Demigod, men Chris Taylor viste med Space Siege at han kun gjør det for penga. Dungeon Siege hadde ihvertfall litt innhold og var brukbart i multiplayer som et grind romp and stomp.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Demigod er faktisk artig og bra designa, jus' sayin'.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Som mange sikkert har sett så er demoen ute på steam nu. Tutorial pluss et par kart fra UEF-kampanjen.

Det er vanskelig å si hva jeg synes. Man får liksom ikke noe god feel på spillet generelt bare med et par scenarios og gpg har selv sagt at énspiller-balansen er forskjellig fra flerspiller.
Her er det mye å klage over hvis du synes supcom1 var gudenes gave til selvutropte hardcore-spillere, men alt er subjektivt. Den største forandringen er at man har uendelig lagringskapasitet for ressurser, at man betaler fulle prisen for en enhet eller bygning når man bestiller den, og at man ikke kan sette 80 engineers på samme byggeprosjekt.

Andre store forandringer er vekk med 'tiers' til fordel for et 'research tree' ala sins of a solar empire. Research-poeng får man ved å gjøre skade på motsanderen, men kan også tjenes over tid ved å bygge laboratorier. Disse brukes til å låse opp nye enheter og oppgradere eksisterende.
Det jeg misliker mest med dette er at mange av oppgraderingene kan ikke sees av motstanderen, og noen av dem har ganske stor effekt. Du kan lett få +75% hp, +50% damage, dobbel synsvidde, osv på alle tanksene dine uten at det vises på noen måte. De oppgraderingene som ble demonstrert i diverse videoer hvor tanksen din f.eks får lengre løp finnes ennå, men disse kommer i tillegg.

Sånn generelt så får jeg lyst til å kjøpe, men kun for enspillerdelen og compstomps med kamerater. Jeg føler ikke særlig lysten til å bli involvert nok til å spille mot andre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit du, samme her. Jeg er med på at Supreme Commander handler om den der episke, klassiske RTS-følelsen, men... eh. Greit nok at det er krig mellom massive roboter og valget ditt er mellom fuckers og motherfuckers, men spillet føles direkte avvisende til tider. Det er null personlighet å spore, selv om robotene nå har blitt malt i signalfarger for å indikere om de er kompiser eller slemminger. Greia er uansett at den der ekstremt depressive settinga gjorde de i Total Annihilation også, og tredje gang hvor de aggressivt mislykkes i å strekke ut en hånd ved å - jeg veit ikke - mekke landskap som i det minste ser bittelitt innbydende ut, tropper som har noe mer enn bare et annet navn og om de er fugl, fisk eller midt imellom for å skjelne dem fra hverandre, eller å realisere den mye opphaussede "mer engasjerende" historien (som, hvis demoen er noe å gå etter, setter fast støvlene i hengemyra på startstreken)... neh. Dawn of War 2 er heller ikke perfekt, men det klarer i det minste å skille seg ut fra RTS-myra. Supreme Commander 2 later til å gjøre sitt beste for å rykke tilbake til det glade nittitall, hvor det eneste som i praksis skilte ett RTS fra et annet var om det var orker eller stridsvogner du kommanderte rundt. Fint for mange, men jeg melder pass. Chaos Rising og muligens Starcraft 2 blir min RTS-tørsteslukker i 2010, ser det ut til.

D

Deleted member 1518

Gjest
Spiller mye online for tiden. Steambruker: TorulvHG - Kom og spill vell.

Yetipants: Kan være enig i at Supreme Commander har minimalt med sjarm. Selv er jeg veldig opptatt av at spill skal ha sjarm, med Supreme Commander har det aldri gjort meg noe: har det dobbelt ganger mer morro med Supreme Commander 2 online enn med Chaos Rising.
Fatter ikke helt hva du klager på kallenavnene for, har jo så karakteristiske navn som det er mulig å gi: Fatboy, Mavor, Regenerator...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klagde på at det er vanskelig å visuelt skjelne de forskjellige robotene fra hverandre siden de ikke har noen karakteristiske trekk utover at du ser at okay, den der er en ubåt og den der er et fly, for eksempel. Navnene driter jeg i for hvis du tror jeg går rundt og husker navnene på ting i RTS-er så tar du feil.