[Wii U] Tanker om Wii U

Hvilke launch-spill gleder du deg mest til?

  • Batman: Arkham City Armored Edition

    Stemmer: 0 0,0%
  • Mass Effect 3

    Stemmer: 0 0,0%
  • Tekken Tag Tournment 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Trine 2: Director's Cut

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

    Stemmer: 0 0,0%
  • Wii Fit U

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sing!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Just Dance 4

    Stemmer: 0 0,0%
  • The Avengers: Batlle for Earth

    Stemmer: 0 0,0%
  • Assassin's Creed III

    Stemmer: 0 0,0%
  • Rabbids Land

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    14

TheNormalGeek

også kalt Anders
#1

Den nye konsollen til Nintendo

Det er sikkert mange her i forumet som har sine egne meninger om en slik konsoll som Wii U, men hva mener dere kan bli dens "største tabbe" og "største win"? Hva slags spill tror dere vi kan se i fremtiden av Wii U? Og har DU forhåndsbestilt den (evnt. Hvilke spill ser du frem til)?



Min mening:
Allerede vet vi at Nintendo ikke klarer å slå sony eller xbox i grafikk når de neste generasjons konsollene kommer ut, men en oppgradering av grafikk sier nok ingen nei takk til. Noe som jeg ser er at mange launch titler IKKE er nye spill men gamle spill (Mass Effect 3) det er også det at nintendo prøver å få meg seg "Hardcore" folket ved f.eks at Black Ops II kommer til Wii U.


To veldig like kontrollere...

Det jeg liker med Wii U er at det kommer mer "Hardcore spill" og at de endelig kan ha en normal kontroller. Det som også er bra er at vi ikke trenger nye wii-motes og trenger ikke bruke dem i det hele tatt for den saks skyld. Jeg ser frem til launch titler som Pikmin3 NewSuperMarioBrosU ZombieU og LegocityUndercover.



Noe jeg plukket opp veien hjem her om dagen...


Nå er det deres tur, hva er positivt, hva er negativt? Hva gleder du deg aller mest til?
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Jeg ser faktisk fram til akkurat de samme spilla du nevner. Trur forøvrig ikke i havet at Nintendo kan gjenta suksessen til Wii og de hardkjernete spilla vil bare vare fram til Sony og MS får ut fingern. Jeg er derimot så håpløs fanboy av alt Nintendo gir ut så den skal coppes på dag en. Jeg ser fram til utviklerne virkelig kommer på nye måter å bruke den andre skjermen.
Forøvrig er ikke verdibeviset ditt mye verdt. Jeg forhåndsbestilte Wii hos Game, men de kom ganske kjapt fram til at de ikke ville få inn nok maskiner. Måtte står uttafor Platepromperiet ved launch istedet og fikk ikke engang tilbake spenna mine hos Game og måtte kjøpe spill for dem istedet. :p
 
#3
Jeg er skeptisk. Kommer sikkert til å kjøpe den, men håper for all del det kommer mer interessante spill til den enn det gjorde til Wii og at de som kommer ikke blir like gimmickete.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Jeg er like hard Nintendofan som Lodin og kommer til å kjøpe en ved launch, men i likhet med riffen håper jeg Nintendo har fått skjerpet seg ang. samarbeidet med tredjepart. ZombiU gikk fra å være en kuriositet jeg var skeptisk til, til å bli veldig interessant etter handson-artikler begynte å melde seg i løpet av E3. Pikmin 3 ser også direkte herlig ut, men det må dukke opp mer enn porter av eksisterende spill (Batman, ME3..) for å holde flyten gående. Nintendo bør ha lært et par ting av 3DS-launchen sin, som slet med både høyt prisnivå og elendig spillutvalg det første halvåret.

Det andre som blir make-or-break er Nintendo Network eller hva de kaller det. Det de viste kan bli bra, men det kan også tørke ut i samme grad som Google+ gjorde. Potensial er ikke nok, det må være insentiv til å bruke det, ellers ender Wii U opp med å brukes den ene gangen det kommer no grisefett og så hopper man tilbake til f.eks. Xbox Live for onlinebiten.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#5
Kommer ikke til å kjøpe denne på launch. Gjorde det med Wii men kom igjen den hadde Zelda. De fleste av spilla som kommer kan jeg mesterrase eller spille på de andre konsollene. De eksklusive som tilbys er hva Pikmin 3 og New super mario bros wiiu 3 eller hva faen de kaller det. Vel jeg gir langt faen i Pikmin og de derre nye 2d-marioene kan dra til Nivlheim.
Onlinen kommer til å bli en vits på lik linje med alt det andre Nintendo har foretatt seg på den fronten og dere vet det, men for all del: prove me wrong.
For min del plukker jeg opp WiiU når prisen dropper (og det gjør den jo) og det kommer noen eksklusive AAA-titler og med det mener jeg nytt Metroid eller Zelda.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#6
Jeg blir først nødt til å komme i gang med Nintendo 3DS, jeg henger skrekkelig etter i utviklingen. Jeg er egentlig mest spent på onlinedelen og håper dessutom på noen nye, koselige spillserier fra Kyoto :D Men det blir nok ikke et kjøp med det første.

Forøvrig skuffet over at denne Wii-U-Pro-kontrolleren ikke har beholdt Gamcubes konsept med forskjellige størrelser (og farger) på knappene. Håper det er mulig å koble inn mine to lilla bestevenner i herligheten.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#7
Jeg er ikke i målgruppen til Nintendo, så trukke det blir noe Wii-U på meg. Er selvfølgelig interessert i flere av spillene, som ZombiU. Synes gimmiken denne runda er mye bedre enn motion-dritten, en ting jeg alltid har hata (jeg er lat), og jeg ser mange muligheter med en slags ekstra skjerm. Men den blir sikkert ikke brukt bra, så fuck it.
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
#8
Jeg ser faktisk fram til akkurat de samme spilla du nevner. Trur forøvrig ikke i havet at Nintendo kan gjenta suksessen til Wii og de hardkjernete spilla vil bare vare fram til Sony og MS får ut fingern. Jeg er derimot så håpløs fanboy av alt Nintendo gir ut så den skal coppes på dag en. Jeg ser fram til utviklerne virkelig kommer på nye måter å bruke den andre skjermen.
Forøvrig er ikke verdibeviset ditt mye verdt. Jeg forhåndsbestilte Wii hos Game, men de kom ganske kjapt fram til at de ikke ville få inn nok maskiner. Måtte står uttafor Platepromperiet ved launch istedet og fikk ikke engang tilbake spenna mine hos Game og måtte kjøpe spill for dem istedet. :p
Vel de klarer nok å få inn 5 maskiner til launch :p (Jeg er nr.5 i køen)