Team Fortress 2

#1
Hei!

Som dere sikkert vet er Team Fortress 2 en del av høstens digre (og flotte, skinnende, pene, utrolige) Orange Box-pakke (de andre spillene er da så klart HL2 + ep 1+2, Portals osv). Alle som har pre-ordret dette på Steam (kosta meg 250,-) får beta-tilgang til Team Fortress 2.
Jeg driver altså da og spiller dette, så her er noen bilder dah (spoilere for de som IKKE VIL SE NOE AV SPILLET OMG):

Den vakre introskjermen.
Etter man rusler inn på en (av de mange og fulle) serverene blir man møtt av en kort treningsvideo for å skjønne hva man skal gjøre på mapet.
Deretter velger man class. Dette kan man endre når man vil in-game også, så klabert.
Etter dette bærer det av sted å drepe så mange du klarer med det du har!
Man blir drept i blant (ikke så ofte i mitt tilfelle, så klart).
Og sånn ender da mesteparten av rundene.

Mer bilder av action finner du overalt på nettet.

Så, noen andre som spiller? Jeg liker det ekstremt godt hittil. Har så og si aldri spilt Team Fortress Classic, så dette er rimelig nytt for meg. Hook meg opp på Steam (link i sig) så spiller vi et par runder sammen!
Specsa mine er x1950pro-kort, 2GB RAM, AMD Athlon 3800+ med alt på fullt og uten lag. Det er altså ekte Valve-kvalitet vi snakker her. Vil nok kjøre på de fleste PC-er fra de siste par åra, så løp og kjøp! ^_^
 
#2
Har heller aldri spillt Team Fortress Classic, som skuffet meg utrolig da jeg prøvde det. MEN jeg spillte det orginale Team Fortress til Quake usannsynlig mye, husker jeg tok med den enorme pcen min med den enorme skjermen ned til en kamerat og spillte 1on1 med nullmodemkabel. Er vel omtrent 10 år siden.

*laste ned*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Tjo og hei, dette her glemte jeg bort å laste ned i går. Får gjøre det nå. >_<
 
#4
Jeg har kjøpt pakken nå (ville jo tross alt spare 5 dollar :v: ), men jeg sitter på en dell laptop som kjører Half-Life 2 på low med 20 FPS pr. sekund. Krever Team Fortress 2 mer enn Half-Life 2?


Jeg har foressten Team Fortress classis. Kjøpte Valve pakken og fikk med alle herlighetene. Jeg håper virkelig de har gjort spillet litt enklere. Alt gikk jo altfor fort. :D

Å ja enda en ting. Alle på SG må selvsagt bli med i spillegal gruppen på steam ledet av vår kjære yetipants.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Hett tips: Team Fortress 2 krever nok minst like mye som Half-Life 2, tatt i betraktning at Source-motoren nå inneholder masse ekstrasnacks som er blitt lagt til siden HL2 kom ut. Og Team Fortress 2 er rimelig kaotisk, gitt. Under en heftig frontlinjestrid i går kveld var det lengste jeg holdt meg i live i ett strekk 45 sekunder. :p
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#6
Samme her, kunne ikke dy meg. Dessuten var 249 spenn for hele appelsinboksen en pris man ikke kunne krangle på. Spillte TF2 i hele natt og kan kun beskrive det med ett ord: häftigt. Gjorde det helt klart best som Pyro, men demoman og sniper er også karakterer jeg så at jeg kunne gjøre det bra med. En heavy weapons guy og en medic som backer ham opp er også en farlig combo, men de blir så lett knertet av spies uansett.
 
#7
virkelig kult spill!

et irritasjonspunkt er når du er medic, så roper folk medic konstant, selv om de ikke engang er skadet. Har funnet beste taktikk for medic er å finne den som er øverst på rankingen (om det er en offensiv klasse) og følge han hele tiden. Hvis du holder healestrålen på han hele tiden vil du få poeng når han dreper noen samt når han blir skadet og du healer han.
 
#8
Har gjort det rimelig bra som spy, jeg. Elsker å bryte frontlinjen og sabbotere for diverse snipere og engineers som holder seg tilbake. The Orange Box må virkelig være pakken en får mest ut av pengene for i høst. Jeg kunne godt betalt fullpris for dette alene, merker jeg.

De som klager på at man MÅ kjøpe med HL2 og Episode 1 kan ta seg en bolle.
 
#9
Ah. Flott å se andre her også spille!
Engineer er nok min favoritt tett fulgt av pyro. Elsker å luske rundt hjørner og svi trynet av de før de vet ordet av det. Det er også fett å spille medic i blant. Scout er også gøy solo.

Ahh, alt dette pratet gjør at jeg må logge inn og spille mer!
 
#10
så hvilke servere spiller dere på? Hadde vært gøy å spille sammen med noen jeg omtrent ikke kjenner....

Edit:
glem det, er jo det man bruker det steam-greiene til. Er litt ny med dettane dem kaller internett vettu...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Sånn helt urelatert tenkte jeg å vise fram et skjermbilde fra spillet som jeg syntes var veldig pent, bare sånn uten noen grunn liksom:



Edit: Snekkerpikk 4 prez.
 
#12
Legg merke til Granbar på lista der. Hørte rykter om at han kom inn bare et par minutter før det bildet ble tatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Enten det, eller så var det fjerde runde vi spilte sammen. Det kan hende, liksom.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Dette var jo god knall. Gjorde det bra som Medic, og Pyro var dritgøy, men døde litt for lett. :D

Også kjekt å se rulleguru hoppe inn etter et par runder. Vi må få til litt flere SG-runder. :elsk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Jeps! Jeg begynner å få litt taket på å spille som Soldier, Pyro og Demoman, driver også litt med Sniper og Spy innimellom. Og siden jeg bare spiller på en av "TF2 .no Dedicated"-serverne eller hva de heter, og de bare kjører Dustbowl, begynner jeg å kunne det brettet litt. Er dog helt blank på de andre.
 
#17
Føler jeg takler soldier og medic best. Siden det virker som folk har litt fobi mot å være medic er man gjerne den eneste på laget, og du kan stort sett heale konstant.

Må trene på rocketjumpen, rocketjump+3 raketter ned på en fyr er en veldig bra kombo. Ikke bare får du skutt rakettene på en måte han ikke kan dodge, det er også vanskelig for fiendene å treffe deg i lufta.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#18
Burde kanskje flyttes til Sosial Spilling, eller evt. opprette en tråd der inne for great justice?
 
#19
Vi skulle prøvd å fått til noe SG match i løpet av helgen. Ser hvem som er interessert og trekke random lag. Teste det ut med voice com osv. Hadde vært ganske så morro trur jeg:)