Tekken 5 Tournament III - LIVE TV-filming

#1
De fleste har kanskje fått med seg at 8 nordmenn tok seg tid til å delta i en stor slossespillturnering i Finland i påsken. Selv om vi gjorde det ekstremt bra og tok 1. og .2 plass i både Virtua Fighter 4 Evolution og Street Fighter III 3rd Strike, ble det spesielt tøft mot finnene og svenskene i Tekken 5.
Svenskene, med TTT-Gud Sakishiro og "Light Dash"-mester BlixtBob, kom seg på pallen uten store problemer, og beviste for Norden en gang for alle at de ligger langt over det norske nivået. Tre av våre fire norske deltakere (Wallace, Rising Uppercut og Chief Gutti) kvalifiserte seg til sluttspillet, men Chief Gutti gikk rett ut i første sluttspillskamp mot Finlands sterke Asuka-spiller. Rising Uppercut og Wallace møtte hverandre i første runde, og med bare en prikk igjen på livremsen var det Wallace som sto seirende. I neste runde ble det tøft mot Sveriges Hugo med Lee, og Wallace slet under turneringspress som resulterte i lite aggressivt spill, pluss mye "wiffing" av knep. Selv om det var kort unna for at Wallace vant, var dette en kamp hvor Wallace spilte tre nivåer dårligere enn til vanlig, og Wallace selv er klar over at turneringspresset var årsaken til tapet.

Det er sant at Sverige har større befolkning, noe som har innvirkning på tilgang til konkurranse, men
en ting er sikkert, grunnen til at svenskene har blitt så mye bedre enn oss har ikke noe med det å gjøre. Svenskene har, på eget initiativ, tatt seg tid til å reise til utlandet for å forbedre seg i spillet. De har regelmessig hvert år, vært på besøk i England, Frankrike og Korea, samtidig som svenskene møtes flere ganger i måneden for Tekken gaming sessions. Isteden for å konkurrere MOT hverandre kunnskapsmessig, er alle villige til å dele viktig informasjon når det gjelder teknikker og knep. Dette har ført til at svenskene har jobbet sammen som et team, har positive holdninger til hverandre, og jobber hardt på egen hånd for at Tekken-miljøet skal bli sterkere.

Ved å arrangere turneringer på Spiderman, håper vi dette hjelper til å knytte miljøet mer sammen. Vi kommer derfor til å ha en ny Tekken 5 Team Tournament nåkommende lørdag (22. april 2006). Spillmagasinet, som sendes på TV2 Zebra på tirsdager, vil være tilstede på turneringen for å filme opplegget. Kanskje en av dine kamper blir vist på TV senere! Husk derfor engasjement og godt humør! :)
Send inn navn på lag og ring name, og bli med på nok en mulighet til å bevise hvem som er best!

Tidligere vinnere:

MAD K.O - Rising Uppercut/Dead Alchemist (28. januar 2006)
UTH - JINsama/Wallace/NukleuZ (25. mars 2006)



Kampoppsett:


3 on 3 Team Tournament

Tekken 5 PS2 PAL versjon

Kampdag: 22.april 2006

Single Elimination Tournament
Kun plass til 16 lag

120% Livremse


- En kamp består av første mann til å vinne 3 runder.
- Målet er å slå ut alle spillerne fra det motstående laget.
- Man kan ikke bytte spillkarakter under turneringen.
- Alle spillkarakterer er tillatt.
- Trykker man på pauseknappen under en runde, taper man den runden automatisk.
- Før hver lagkamp, kastes en mynt i været. Vinneren av myntkastet velger enten side, eller hvilken person fra den motstående laget han vil spille mot i første kamp.

Deltakerne kan benytte seg av egen kontroll eller stikke. Skulderknapper på en joypad er også tillatt.

Oppmøte for turneringen er senest 11:30. Antall deltakere blir notert, og liste over hvem som skal møte hvem blir deretter satt opp. Turneringen starter fra 12:00 og vil vare helt til turneringen er ferdig.
For at alt skal fungere som best mulig, er det veldig fint om man har muligheten til å si ifra på forhånd om man må trekke seg fra turneringen i siste liten.

De som har lyst å melde seg på kan sende oss en email på spiderman_turnering@hotmail.com

Adresse:
Spiderman
Kirkegata 32
0153 Oslo

Ps. Det er som sagt KUN plass til 16 lag. Det lønner seg derfor å melde seg på raskt, eller så kan det hende at man blir for sent ute. Det vil også denne gangen bli små premier til vinnerne.

Liste over påmeldte lag:

Singles

01. Issaru
02. Dijon

Teams

01. NIGHTMARE - Jinov/Supo/Killer
02. UTH - JINsama/Wallace/Robbie3s
03. MAD K.O A - Rising Uppercut/Dead Alchemist/Devil Gene
04. AZN PRIDE - Leejin/Kien/Ledig
06. REFUE-GENE - Infamous/HandyMan/Nilo
07. TORIGUMI A.K.A KOLBOTN - Hank H&some/RedHawk/EagleJin
08. EEENIMALS- Hugs/I3eKri/Eeenimal
09. KASA - Dako/Sars/Kalia
10. MAD K.O B - Iron Fist/Wora/Chief Gutti
11. TEKKEN BOYS - Bruce Lee/The Legend/Iron Mann
 
#2
Drit bra at det kommer en ny turnering :tommelopp: og ta det Rolig chiefgutti vi vil slå Naboene våre etter en god lang stund med Trening og slit, Tro meg ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Aight, nye muligheter :D

Kuli med ny tourny. Får prøve igjen med dyrehagen ^^

Casual ftw XD
 
#5
fett fett!
Ser at UTH har reservert plass til meg så kult da hahah :p

Nei kødder jeg er true Utlending-Gener.. Refue-gene is gonna flip the scene!
Peace!
 
#6
Gosh..blir vel aldri kvitt "KOLBOTN"...hvorfor måtte det være så vanskelig å skjønne?!? :p

Blir kult med ny tourney. "Casual whiff" eier!
 
#7
Robbie3s blir siste spiller på UTH.

120% lifebar :ler:
 
#8
Wallace, i want u!! yeah u!! on the bed!! on the floor! on the screen i want u! u and youre little girl jinsama!! yeah i want him!! i want him!!!! I WANT U ALL!!!! TEAM UTH aka Team Underground Tekken Homser!! I WANT U ALL!! YOURE MINE!! MINE :p

Wallace i love u!!
 

oma

Village Drunk
#11
vel, jo oftere dere har spilltreff jo bedre, jo større sjangs er det for at vi bergensere kan komme også!!! som alltid veldig kult initiativ fra deg chief gutti ^^

ikke syns for synd på oss bergensere selvom, for vi får nemmelig stjernebesøk fra oslo-området, så lokalt bergenstreff med gueststarring "madcow" er 21 april ^^ riktignok ikke spillmagasinet som filmer, men vi skal prøve å få filmet noen kamper :D
 
#12
jeg tviler på at du slår mad k.o denne gangen men det er lov å drømme :tommelopp:
[/b]
Drømme hva snakker du om? Haha, slå dem? Jeg har ikke noe imot dem jeg, syntes at jeg spilte selv helt oko mot dem. Han som spilte Dj var ikke noe særlig vanskelig, men det bygde seg opp over. Rising var god som alltid, og Dead var kul å spille mot, veldig close kamp der hvis jeg husker riktig...


Seff kan jeg slå dem og de klarer sikkert å slå meg, morra di kan sikkert også banke faren din og omvendt...
 

EagleJin

Bear Necessity
#14
Jah, folkens. La oss le av det norske språkets ord for gjenstander en ofte hører engelske navn på. Bra jobba, Susje!

--

Snakket med Sniken for noen timer siden. Han må melde frafall, men Divines tidligere "Hank H&some" tar plassen. Torigumi will nicht fallen by such einen kleiner thing as medlemsbytte!

Go, Hank! :D
 
#15
:p Buthern er tilbake igjen! Men han har ikke ett lag. men har ikke blitt bedre.

LOL
 
#17
Gutti: Du skrev feil. Det er ikke Tekken mini figures, men Tekken mini charms . Hjelper på spillinga såpass at du blir oppimot 20% bedre. :p

Lykke til folkens!
 
#18
Ja, da var Torigumi slått ut. 10 lag, 2 grupper.
Gruppe A:
Refue-Gene
Mad K.O A
Nightmare
UTH
Torigumi

Gruppe B:
Mad K.O B
Azn Pride
Kings
Eenimals
Kasa


Bra spill fra de fleste, spesielt i gruppe A hvor stemningen var desidert på høyeste nivå.
Jeg derimot...aner ikke hva som skjedde, annet enn at jeg frøs fast. Av en eller annen grunn kom ingen kast fra meg heller, så det ble absolutt ingenting fra meg. Tror ikke jeg har spilt så ille på lenge. Men bra spilt fra resten i gruppa!

Turneringen var ikke over da jeg dro, så det endelige resultatet er muligens ikke sikkert enda (hvis de holder på).

Nilo: Av en eller annen grunn er det alltid jevnt mellom deg og Eagle..hvorfor kunne du ikke bare falle om?

UTH: Vi får ta kampen vår en annen gang. Den kampen som ble sett mest fram til fra Torigumis side, men men.


På tide å trene litt hardcore igjen. Fram med VF!!
 
#20
Først og Fremst!

Argjend!!! GERN!! INFAMOUS!! GERN!! Du tok helt av mot wallace! Og folk som sier du ikke fortjener plassen du fikk i Nm kan suge sticka som moren til Handyman bruker...Du var the bomb!! Youre the man with the master plan!! Haha, vi kom så langt med subcharc alle sammen.. kanskje sette dem som main :p


Jepp da er jeg tilbake hjemme! Det var seriøst den desidert mest morsomste turneringen jeg har vært på! Så mange close kamper! Så mange gerne folk som skriker og jubler.

Gruppe A

Dam... jeg tenkte bare dam! UTH, Nightmare, Asia, Torgummi osv.. Det var seriøst fett! Synsyk synd at vi ble i første gruppe men,

Supo, atilla og Killer spilte synsyk bra vidre ut i turneringa, men creeds til de gutta!

Samme med UTH, jinsama, Wally og Robbie! Gutta var helt synsyke!

Azianpride, dam..fett igjen!!

Var så morro å se på Team Nr 2 fra Drammen med Hugs, Marduke(gerne deilige fyren der) og norske..haha veit ikke navnet hans! Kult å få dere med også på 3 plass. Hugs idag viste du at du ikker var så dårlig som alle andre trodde du var :p Yeah!! Gern kamp mellom dead og Bekri!!! synsyk bra gjort av marduke!! helt synsyk!!

Men nå er det bare slappe av, skal se på film..se på damer og kanskje tom tenke litt på supo..