Tekken 6 - generelt

#1
Bah endelig plukker jeg opp enda en "unused" character IN VAIN!
Whatever men jeg visste ikke hvor jeg skulle slenge ut dette så bare slenger det her.
This goes to alle dere som har prøvd T6.
Etter hva jeg har snakket med folk online (spessielt mye en kompis i Japan),
er at han føler spillet har blitt mye "random hit's" eller at du ikke helt trenger å tenke hva du trykker lengre. Ble kanskje en litt dårlig overføring til norsk men to quote(dette er ikke fra min venn, men vennene hans som spiller tekken i japan); "I've won too many matches just because I actually hit with a random move, it's very hard to land the openers/launchers I actually want because of alot of the frames have changed."

Så igjen, dere som faktisk har spilt det, hva mener dere? Føles det noe sånn ut i det hele tatt?
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
Flytta innlegget ditt til egen T6-tråd.

Skriv gjerne meninger, synsinger.. Ja, egentlig alt om Tekken 6.
 

MadCow

Lokal moderator
#3
Etter hva jeg har snakket med folk online (spessielt mye en kompis i Japan),
er at han føler spillet har blitt mye "random hit's" eller at du ikke helt trenger å tenke hva du trykker lengre. Ble kanskje en litt dårlig overføring til norsk men to quote(dette er ikke fra min venn, men vennene hans som spiller tekken i japan); "I've won too many matches just because I actually hit with a random move, it's very hard to land the openers/launchers I actually want because of alot of the frames have changed."

Så igjen, dere som faktisk har spilt det, hva mener dere? Føles det noe sånn ut i det hele tatt?
Kan ikke si meg enig dette så langt. Dette skjer jo selvfølgelig av og til, men det var jo også tilfellet i DR. Skjønner ikke helt hvilke endringer i frames som skal gjøre det vanskeligere å få inn launchers. Jeg har hatt 10-wins gaming streaks mot "noobs" her og har fått 10-wins streaks mot meg mot bedre spillere. Så foreløpig mener jeg det er like vanskelig å slå folk som er bedre enn seg i Tekken 6 som det var i DR.
Men det er klart at kamper kan snu litt fortere i dette spillet, både pga bounds (lenger wall carry) og rage systemet.
 
#4
Takk Eagle ;)

Det var vel mer i retningene "frame traps"(ene) han var vant til ikke gikk inn og at motstanderen hans omtrent kunne trykke random å slå launcheren hans.
Jeg prøver å se bort ifra Rage og Bound systemet akkuratt nå, selvom det kommer til å bli noe man må sette seg inn i selvfølgelig.

Så du synes(igjen sett bort ifra Rage+Bound), at kampene utspiller seg stort sett likt som i DR?
Nå har jeg begynt å bli ganske vant til strict 2D timing og som alltid jeg har gjort basert spillet mitt utifra frame advantage. Er det "like lett" ?
Nå er vel alle pokes samme frames er dem ikke? (Eller er det noe jeg har misforstått noe skikkelig?:p)
 

MadCow

Lokal moderator
#5
Så du synes(igjen sett bort ifra Rage+Bound), at kampene utspiller seg stort sett likt som i DR?
Jepp, synes det foreløpig.
Nå har jeg begynt å bli ganske vant til strict 2D timing og som alltid jeg har gjort basert spillet mitt utifra frame advantage. Er det "like lett" ?
Jeg har lest et sted at de har fjernet "frame advantage" på en del moves. Men ser ut som Nina i alle fall har beholdt samme fordel på sine moves fra DR.
Nå er vel alle pokes samme frames er dem ikke? (Eller er det noe jeg har misforstått noe skikkelig?:p)
Ja, det finnes ikke lenger noen 8 frames jabs. Alle vanlige 1 og 2 er nå 10 frames (sikkert bortsett fra Ganryu sine, da).