tekken legend stuff

oma

Village Drunk
hvordan gjør man en iWS? og hva er forskjellen på den og WS? wave dashing, hva er det?

iWS utføres sånn her d, d/b, N eller d, d/f, N.
Hva som er forskjellen på iWS og WS, er at iWS er en kjappere versjon. Feks hvis man vil bruke et WS move uten å sette seg ned, for å så utføret move'et. Så bruker man iWS fra standing position.

Wave Dashing er når man beveger seg bortover i en bølgete bevegelse, utføres d, d/f, f, N, f, så bare fortsetter du sånn.
Så det blir sånn her: d, d/f, f, N, f, d, d/f, f, N, f, d, d/f, f, N, f

Jeg bruker ingen characters som virkelig trenger Wave Dashing, men Baek har noe som kalles Baek Wave og det ser ca likt ut.

Alle characters kan Wave Dash'e, men det er vel Mishima's og Kazama's som har mest bruk for det!

Opprinnelig skrevet av JINsama@07.05.2005, 13.00
iWS utføres sånn her d, d/b, N eller d, d/f, N.
Hva som er forskjellen på iWS og WS, er at iWS er en kjappere versjon. Feks hvis man vil bruke et WS move uten å sette seg ned, for å så utføret move'et. Så bruker man iWS fra standing position.

Wave Dashing er når man beveger seg bortover i en bølgete bevegelse, utføres d, d/f, f, N, f, så bare fortsetter du sånn.
Så det blir sånn her: d, d/f, f, N, f, d, d/f, f, N, f, d, d/f, f, N, f

Jeg bruker ingen characters som virkelig trenger Wave Dashing, men Baek har noe som kalles Baek Wave og det ser ca likt ut.

Alle characters kan Wave Dash'e, men det er vel Mishima's og Kazama's som har mest bruk for det!
216758​
Hva er det de forskjellige bokstavene står for? Er det med arkade stikker? Mener å ha sett en forklaring på dette her, men finner den ikke.

oma

Village Drunk
gå inn på tekkenzaibatsu.com og se på legend... der har du forklaringen :tommelopp:

det er koder for hvilke knapper du trykker, 1=firkant - 2=trekant - 3=x - 4=runding...

Oma: Kanskje du skulle sett på Legend før du posta den thread'en her, fordi det står der hva WS og hva iWS er, og hvordan man gjør iWS. :tommelopp:

oma

Village Drunk
ja, men jeg forstod ikke hva forskjellen var på dem... pluss jeg trodde man skulle ta d, d/b, N OG d, d/f, N og da forstod jeg ikke helt hvorfor det alternativet var der...

uansett wavedashing var ikke skrevet på legend greien, og jeg tenkte at viss det var noen andre som hadde spøsmål angående legend så kunne de poste her... er da ikke helt på tryne det vel?

MadCow

Lokal moderator
Enig at det ikke er bortkaste med en slik thread, er noen av de forklaringen på legend som ikke er så lett å skjønne.

Tror ikke det var noe vondt ment fra JINsama.

Faktisk, fordi det ikke stod i legend, greit to kjappe, selv om ene er svart;
Wave Dash is f,N,d,d/f, f,N,d,d/f etc.
Snake Dash is f.N,d,d/f, Sidestep.

Eneste jeg har av wave dashing, er merkelig nok;
King på TTT....

oma

Village Drunk
edelig spilt en del i helgen og spilte med kaz mesteparten av tiden... og når man tar ewfg skal han da si noe annderledes enn viss han tar wfg? for han har jo lyn på begge???... (på tekken 4 that is)...

spørsmålet er vel egentlig hva er forskjellen på ewfg og wfg? vet det er at den ene er raskere enn den andre og det der, men han får lyn på den versjonen jeg tar/greier oftest... og er ikke forskjellen på ewfg og wfg at det kommer lyn på ewfg og ikke på wfg? er det da enda en raskere ewfg enn den vanlige? syns det går litt i surr... :ehm...:

Du merker fort om du tar wgf eller ewgf. Ewgf er mye raskere, og man ser lynet klarere, selv når man ikke treffer.

oma

Village Drunk
en ting jeg og merket var at når jin tok ewfg så tok den 2 mer dmg points (tekken 4 fremdeles) ...

og det er bare å ta f,d/f+2 innen 3/60 sekund?

EagleJin

Bear Necessity
Nei.
f,N,d/f+2 der 2 skal trykkes innen 3/60 sekund etter d/f.
N er hele saken med wgf, ewgf, tgf og lignende moves. tar du f,d/f+2 får du d/f+2.

oma

Village Drunk
ja, merket det, jeg greide ikke å ta wgf (eller det jeg trodde var ewgf) tre ganger på rad, da tok han d/f+2... men jeg må trykke f,N,d/f+2 innen 3/60 sekunder for at det skal være ewgf sant?

Ja, sant og du merker det fort..
Først er vel å få inn bevegelsen får du satser på 3*ewgf...

Jeg er ikke noe særlig god tekken spiller, jeg har ikke klart 3*ewgf før i år for å si det sånn... Jeg har brukt personer med ewgf LEEEENGE...

Practice makes master though

master ftw :p

ewgf liker jeg bedre å "mestre" enn å klare perfekt

oma

Village Drunk
lurer... er det på en eller annen måte enklere å ta ewgf på tekken 5? regner ikke med at det er det...

og btw spilte tag i helgen... må si jeg ikke likte at man må være så sykt nøyaktig med hva man trykker. likte bedre selve systemet på tekken 4, viss man ser bort fra alle spillfeilene og det ujevne terrenget... hvordan er tekken 5 i forhold til det?