tekken legend stuff

Hmmm, etter hva jeg mener og hørt så har T5 prøvd å gå litt tilbake til TTT...

Jeg synes det er lettere å ta ewgf på T5 enn T4, tror jeg... kremt..

EagleJin

Bear Necessity
Enig, NukleuZ. ewgf er lettere på TTT og T5 enn T4. Husker jeg slet veldig med ewgf, ewgf på T4.. Nesten flaut.

Med T5-Kazuya har du to mulighe utførelser av ewgf:
f,N,d/f+2
eller
f,N,d,d/f+2
Sistnevnte finner jeg lettere å utføre. Kan være fordi jeg har brukt den en smuuule mer enn d,N,d/f :p

oma

Village Drunk
det var endelig bra... for ewgf er sykt vanskelig på T4 får det bare til en av 15 ganger med Jin og enda ferre ganger med Kaz...

men så vidt jeg har forstått så kan man ta d,N,d/f versjonen med alle i den familien...

Med T5-Kazuya har du to mulighe utførelser av ewgf:
f,N,d/f+2
eller
f,N,d,d/f+2
Det er faktisk to muligheter på t4 også.. men bare med kaz altså

Sistnevnte finner jeg lettere å utføre. Kan være fordi jeg har brukt den en smuuule mer enn d,N,d/f
Gjorde jeg også en tid, men fant ut at det var mye hurtigere og bedre på den andre måten

Opprinnelig skrevet av NukleuZ@23.05.2005, 15.31
master ftw :p

ewgf liker jeg bedre å "mestre" enn å klare perfekt
224893​
Dust. Du skjønte åpenbart ikke at det faktisk ikke heter dette på engelsk, noe jeg prøvde å påpeke.

Uansett, hvilke fordeler får man ved såkalt Wave Dashing? Setter man ikke en stopper for det hele ved d+1?

lol.. kommer her og skriver dust osv. lall.. Så man kan ikke mestre noe gjennom og øve ? ok.. Jeg perfekterer ewgf pl0x... gimme itam plees

wave dashing gjør så du beveger fort bortover banen, d+1 skal treffe men tar man ett high attack mot karen (mot karen som wavedasher) bommer det og du vil få en gratis sjangse

EagleJin

Bear Necessity
Wd er hovedsaklig for å skape usikkerhet i motstanderen og få vedkommende til å gjøre noe dumt :p, og om det skjer vil en ewgf, ws+2, hs, ws+1+2, ws+4, d/f+1+3 osv. osv. sansynligvis sluke motstanderen.
Kort sagt; mind game.

d+1 er ikke et lurt valg mot wd. Om du spiller Mishimas (Kaz, Hei, Dev.Jin) mener jeg ws+4>4 er et mye bedre valg for å slå WD. Du har muligheten til å bruke to spark og risikoen for å bli nedprioritert av spillet er mindre.

Hmms, nå skal vel 4~3 funke også? :S
Selv om det ikke er stor vits tror jeg:p

Vel..4~3 kan jo funke dersom motstanderen ikke er klar nok og tar den med en ewgf eller noe annet. Ikke et stort anbefalt move akkurat.
En ting som funker greit med Marshall mot wd er d+2,3. Kommer under en mulig ewgf da, og på counter blir launch'en garantert, altså gratis ekstra damage. ...bare hvis den treffer da...

oma

Village Drunk
er det ikke slik at det blir en low parry da? (viss man prøver seg på low triks på wawedashere?) steves d/f,1+2 funker vel og?

EagleJin

Bear Necessity
Alle low moves spises av low parries. Til og med unblockables (finnes low hitting unblockable til andre enn Kuma? :usikker: )

MadCow

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av EagleJin@14.07.2005, 16.31
Alle low moves spises av low parries. Til og med unblockables (finnes low hitting unblockable til andre enn Kuma? :usikker: )
242030​
Panda har også en :p

Yoshi har wc, d/f+1 som er low unblockable

EagleJin

Bear Necessity
Ugh, sant. Tenkte ikke på fisle-Yoshi (no offence :p). Men det kan fremdeles spise en low parry. Ikke veldig kult mot Feng, Kuma eller DJ..

oma

Village Drunk
men det jeg tenkte på var det at når en wawedasher så vil alle low moves bli parryed pga man trykker jo d\f inni der? (mener å ha lest det ett sted, derfor jeg kommer med påstand)

Wavedash er ikke garantert med å ta low-parry. Lightdash derimot er er total low-parry. Light er raskere versjon av wavedash. Tror man måtte ta cd-motion 5+ ganger i løpet av ett sekund.
Men wavedash funker bra for det og.

Wavedash - jump er ganske kos med DJ... Overrasker de fleste som prøver på noe..

Duke og Wallace mener jeg å huske.. men ekke hundre % sikker..

Vet ikke akkurat om folk flest klarer det, men jeg har sett gode eksempler av bl.a koreanere (igjen...) og andre ting gjennom Tekkens historie. Det ser nesten ut som galskap.