Tekken moves

Tenkte det manglet en slik tråd, for visse karakterer i tekken5 har masse ubrukelige moves.
Fortell hvilke moves du mener burde vært fjerna eller forbedra.

Av de chars som jeg kjenner best, må vel bruce være den som suger mest.

:( Håpløse moves: Bruce

4,f Bør ikke være noe problem å dukke under, treffer bare stående og gjør lite skade, hvis du skulle være så heldig å treffe med den.
Konklusjon: Skulle denne funka burde den vært mye raskere og gjort 28-30 dmg

f,f+1 Ikke seif, treig og for lite dmg.
Konklusjon: Minst 22- 25 dmg, og hurtigere

CD+2 Altfor treig, treffer bare stående(drittlett å dukke unna), for lite dmg. Seif er den heller ikke tror jeg.
Konklusjon: Minst 35 dmg eller mid hitrange.

1,2 Dårlig dårlig, særlig at det går an å dukke 2 selvom 1 treffer.

Forsåvidt på command lista til bruce så florerer det med ubrukelige moves, men disse er vel de verste.

Steve: u/f+4 Når begynte boksere å sparke? Fjern denne litt fort.

MadCow

Lokal moderator
Tenkte det manglet en slik tråd, for visse karakterer i tekken5 har masse ubrukelige moves.
Fortell hvilke moves du mener burde vært fjerna eller forbedra.
[\quote]

Er ikke sikker på at dette trengte en tråd, men men ....

Bruce suger absolutt ikke. Han er ikke blandt de beste, men klart spillbar.
Man må bare legge om spillestilen litt.

Synes ikke 1,2 bør stå på den lista der.
Mener 1,2 er et av de beste move'ene han har. Ikke i seg selv, men man har gode muligheter
med å følge opp med sterke ting.

Bryans 10-hit comboer er vel kanskje ubrukelige.

Bruce's 2 i "1,2" kan bare dukkes om 1 treffer. På blokk har man ikke noe valg annet enn å blokke det andre slaget.
f,f+1 gir juggle muligheter, så det er ikke ille at den i seg selv ikke skader mer.

Enig der Madcow, Bryans 10-hit er bare å blokke high hele tiden. De fleste 10-hit comboer er egentlig dårlige, fordi de lett kan brytes når motstanderen kan dem. Men de kan likevel ha noen nyttige punkter, feks som "surprise-attack" eller litt i juggle. Hvem vet, det er alltids noen som går på de, eller deler av de.

Jeg kunne ha ramsa opp en god del moves her, men er ikke vits i synes jeg. Alle moves kan på en eller annen måte brukes til noe effektivt. Trege moves kan brukes der motstanderen forventer raske og enten prøver på reversal, eller step'e til siden, men pga tregt move har han flytta seg før det kommer ut, og dermed blir han busta.
Ellers så funker også dårlige moves utrolig bra som "surprise-attacks", i den betydningen at motstanderen vet de er dårlige og ikke forventer at de brukes, men hva skjer? De blir brukt, og spilleren taper.

Er det et move jeg synes kunne vært litt annerledes i T5 (som jeg kommer på nå i farta) så er det med Hwoarang, RFF d/b+3,3. Men det er fiksa i DR, med at andre treff er garantert om det er CH.

Dere misforstår. Faktum er at bruce egentlig er min favoritt i tekken5 og har fått mange nye, kule moves som dessverre mesteparten er ubrukelige. Problemet med f,f+1 er at den er så treig at motstanderen alltid får dekket opp, og kan fyre inn en FC attack(tror jeg), f. eks. Bruce 2,1 Steve 1,2.

Men CD+2 og 4,f er nesten de verste i hele spillet.

Har faktisk gått rett i fella på en av bryans 10hit-combos, var så vant med at stort sett alles 10hit-combos blokker/parerer man lavt på det 7,8 slaget.

EagleJin

Bear Necessity
Jo da. Bruce' ff+1 og 4,f er elendige moves alenestående. Men om du setter dem inn i setups (ff+1 mot wake up) kan du plutselig få bruk for movet. Om du ikke er hyper poker med Bruce er det fatalt om du blir forutsigbar. Movet (ff+1) har heller ingen interessant effekt på normal hit, men på counter kan du lett få inn juggles, f.eks.
CH ff+1, 3,3, ff, 2,f+4 w! 1,2,1,2
CH ff+1, 3,3, 3,3, w! 1,4,3

Som MadCow sier må man se an spillestil. En teknikk blir god dersom du bruker det riktig. Jeg mener ikke at absolutt alle moves har en god bruksmåte (Kumas Fatal Wind - bb+2+3+4), men som Hawk sa er overraskelsesmomentet viktig, og uten variasjon i spillet vil dette aldri forekomme og samtlige teknikker vil bli "dårlige".

Men.. Er enig med deg, Kreex, i at 4,f suger :p. Har enda til gode å få god bruk for dette...

Skal prøve å få laget en liste over teknikker senere.

Faktum er om du spiller tekken5 uten alle ekstrakaraktere blir spillet mye bedre balansert. En grunn er at det færre tilgjengelig men de virker mer komplette. Ekstrakarakterene har et snev av uferdighet over seg.

En annen ting er chars som sist var med i tekken2(bruce, baek, kazuya) alle har bakfra kast med 50 dmg(pluss nykommerne i tekken5). Mens de som var med i tekken3(bryan, hwoarang, heihachi, nina, anna) sine bakfra kast tar 60 dmg. Dette suger enormt. Samme hva som er grunnen er det ikke godt nok.